Tak na szybko:
Seriale:
- Penny Dreadful
- Supernatural
- Akta Dresdena (bardziej urban fantasy)
- Sleepy Hollow
- Demony Da Vinci (bardziej przygodowy, ale te elementy też są)
- Constantine
Filmy:
- Warlock
- Armia Boga
- Chemical Wedding
- Vidoq
- Straż Nocna
- Martwe ptaki
- Trylogia Matek Argento (Suspiria, Inferno, Matka Łez) - specyficzne, ale to klasyk w pewnych kręgach
Książki
- Straż Nocna, Straż Dzienna i kolejne części
- większość książek Mastertona, zwłaszcza starsze nawiązuje do okultyzmu i mitologii różnych kultur
Ja bym polecila zwlaszcza ekranizacje Terrego Pratchetta, filmy Jima Hensona (Labirynt, Dark crystal).
Poprawka!
Ja bym polecila zwlaszcza ksiazki Terrego Pratchetta i ich ekranizacje (Going Postal, Hogfather, The Colour of Magic)
Filmy Jima Hensona (Labirynt, Dark crystal).
Niekończąca się opowieść, Excalibur (1981) , Willow, Ruchomy zamek Hauru (2004) , Spirited Away: W krainie Bogów (2001). To z moich ulubionych. Oczywiscie jakies HPottery i Wladcy pierscienie pomijam bo pewnie wszyscy to znaja na wylot.