Isabelle Adjani grała w filmie pod hipnozą.
Werner Herzog wybrał Rolanda Topora do roli Renfielda, gdy zobaczył go we francuskim programie telewizyjnym. Zadziwił go szalony, niezwykle rozpaczliwy śmiech, którym Topor kończył każde stwierdzenie.
Klaus Kinski spędzał codziennie mniej więcej 4 godziny w charakteryzatorni. Każdego dnia zdjęciowego odlewano nowe lateksowe uszy, ponieważ niszczyły się przy zdejmowaniu. Kinski, znany ze swojego gwałtownego usposobienia, dobrze znał japońskiego wizażystę Reiko Kruk, więc był nadzwyczajnie cierpliwy i dobrze zachowywał się podczas całego procesu.
W końcowej scenie, gdy widać miasto, na dachach domów zauważyć można anteny telewizyjne.
Na bramie, przez którą przejeżdża dyliżans z Jonathanem, po obu stronach widoczne jest współczesne graffiti.
W filmie wielokrotnie widać nowoczesne włączniki światła i puszki elektryczne, m.in. w holu domu Schradera.
W scenie, w której Nosferatu przybywa do miasta wykorzystano tysiące szczurów. Jako że prawdziwe szare gryzonie były nieosiągalne, ich biali krewniacy z pomocą szarej farby doskonale zagrali ich role.
W niemieckiej wersji filmu można dostrzec odbicie Draculi w lustrze, gdy ten nawiedza Lucy w jej sypialni. Natomiast w wersji angielskiej odbicia Draculi nie widać.
Zdjęcia do filmu nakręcono w Lubece, wąwozie Partnach (RFN, obecnie Niemcy), Nedvědicach, Telczu (Czechosłowacja, obecnie Czechy), w Tatrach Wysokich (Czechosowacja, obecnie Słowacja), Delft, Oostvoorne i Schiedam (Holandia) oraz w Guanajuato (Meksyk).
Gdy Johnathan przygotowuje się do snu w rumuńskiej gospodzie, przychodzi do niego żona gospodarza i daje książkę o wampirach. Mówi ona do bohatera w języku, którego on nie rozumie, jednak nie jest to język rumuński tylko... polski.
Cała ekipa składała się z 16 osób - była dwa razy większa, niż ekipa pracująca przy innym filmie Herzoga: "Aguirre, der Zorn Gottes" / "Aguirre, gniew boży" (1972).
Niezwykle trudne ujęcie lotu nietoperza w zwolnionym tempie, nie zostało sfilmowane przez ekipę Herzoga, ale zapożyczone z filmu dokumentalnego.
Zdjęcia do filmu kręcono od maja do czerwca 1978 roku.