Zastanawiałem się nad tym odcinkiem sezonu 3 gdzyż we wczesniejszych odc mowa była ze rak może sie przerzucić na mózg [[przez pół odc gania urojoną muchę]] , skończył się tak jak by właśnie tak było ale w dalszych odc nie ma o tym wzmianki.. Jakieś teorie?
Generalnie w ciekawostkach pisze: "Fly" jest to tzn."bottle episode" czyli taki odcinek, który został nakręcony za pozostałe z budżetu pieniądze, a który właściwie w żaden sposób nie popycha akcji do przodu. A więc nie ma sie co głowić, o tej sytuacji z muchą nie ma już właściwie mowy w kolejnych odcinkach. Z tego co pamiętam mucha gdzieś sie jeszcze na chwiel pokazuje, ale nie wnosi nic do akcji i fabuły całego seialu. :D
Kiedy sama oglądałam ten odcinek też sie nad tym zastanawiałam i wtedy właśnie znalazłam tę informacje, mimo wszystko powiem szczerze, że chociaż odcinek nic do fabuły nie wnosił, bardzo mi sie podobał ^^
poniekąd WW wpada tam w lekką paranoje i rządze mordu muszki ;) czy aby na pewno to sumienie?
Co mówi na temat tego odcinka Vince Gilligan:
AVC: You had the ultimate example of lean this season with the episode “Fly,” which is what often gets called a “bottle episode” in the TV business, where all the action takes place primarily on one set, with only a few characters.
VG: Pretty much, yeah.
AVC: There was some controversy about that episode though, in that there were some who thought that while the season’s story had been moving forward at a good clip, it screeched to halt for this quiet, reflective, slower-paced episode. How do you balance the demands of a serialized story with the desire to deliver a distinct, entertaining hour of television?
VG: Well, the idea always is to entertain, but it does seem to me that you want to vary the menu a little bit. There were certain financial realities involved with that particular episode. As you said, it was a bottle episode and the reason for doing a bottle episode is to help keep your schedule and stay on budget. Having said that, even if that weren’t the case, even if financial realities didn’t enter into it, I feel as a showrunner that there should be a certain shape and pace to each season, and the really high highs that you try to get to at the end of a season—the big dramatic moments of action and violence, the big operatic moments you’re striving for—I don’t think would land as hard if you didn’t have the moments of quiet that came before them. The quiet episodes make the tenser, more dramatic episodes pop even more than they usually would just by their contrast. That’s the way we perceive it, and that’s the way we try to shape our season.
And actually I feel really good about that particular episode. I’m glad that there’s been a lot of discussion about it, and there can’t be spirited discussion without some folks taking the side that it wasn’t their favorite, that they didn’t dig it as much. While some childish part of me wants everybody to love every single episode, I do also like folks arguing over the episodes and chewing them over. It makes me very happy when I hear that kind of thing is going on. Anyway, the dips and the highs of a roller coaster are sort of what we’re striving for.
"The third-season episode "Fly" is a product of budgetary constraints. "We were hopelessly over budget," said Gilligan, noting that moving production trucks to a new location costs $25,000 to $35,000. "And we needed to come up with what is called a bottle episode, set in one location." The episode, in which Walt goes to great lengths to catch a fly buzzing around his meticulously clean meth lab, turned out to be one of Gilligan's favorites. "We love it when people quote lines back to us, like, 'I am the danger,'" he said. "But to us, writing is also about between the lines, the cinema. Wordless communication.""
Generalnie ten odcinek jest swoistym dowodem a to, ze Gilligan ma za widzów idiotów, ktorym moze wmowic wszystko. Pewnymi kilkoma trickami jest w stanie stworzyc w serialu aurę, ze kwestia muchy ma jakies swoje symbole, ze jest to pewien wazny odcinek i ze dzieje sie cos waznego. Okazalo sie, ze nie bylo to nic waznego.
Ten odcinek bardzo dobitnie pokazal, jak latwo Gilligan moze sterowac oglupionym tlumem. Bo generalnie BB opiera sie na takich kilku trickach tworzacych aurę czegos waznego gdy z pozoru sie nie dzieje. Tymczasem zazwyczaj to nie jest nic waznego i ani troche nie przeszkadza w sledzeniu dalszej fabuly serialu nie ogladawszy wielu przejsciowych momentow.
Gdy oglada sie serial po raz 1, moze wydawac sie, ze to cos waznego, gdy obejrzy sie po raz ktorys i widzi sie Walta siedzacego w fotelu i cała tę 'aurę' to po prostu sie przewija i oglada dalej:)