Kathryn Bigelow odmówiła dalszej współpracy przy filmie, gdy Luc Besson zaczął nalegać, by Milla Jovovich (w tym czasie jego żona) zagrała główną rolę.
Kiedy Kathryn Bigelow zaczęła pracę przy projekcie, to rolę Joanny d'Arc miała zagrać Sinead O'Connor, a rolę Sumienia miał odegrać Sean Connery.
Tuz po pierwszym zwycięstwie Joanny, kiedy to Anglicy po raz pierwszy widzą armię, która znajduje się po drugiej stronie rzeki, w błocie na brzegu można zauważyć ślady opon.
Joan została trafiona strzałą tuż obok prawego obojczyka. W ostatnich scenach (gdy ma być spalona na stosie) blizna znajduje się na lewym obojczyku.
Angielski kapitan podczas ucieczki z zamku Tourelles skacze do rzeki, widać wtedy, że nie ma na sobie zbroi, choć miał ją na sobie podczas oblężenia zamku i jak i po jego zakończeniu.
Kiedy Joanna jedzie na koniu do zamku, by po raz pierwszy spotkać się z Karolem VII, widać wtedy cień kamerzysty filmującego tą scenę.
Na początku filmu, kiedy Joanna leży nad rzeką, to po prawej stronie ekranu można zobaczyć czyjeś spodnie, a potem aparat fotograficzny.
Kiedy wieża oblężnicza spada na bramę zamku, wszyscy obrońcy stojący za nią, uciekają. Ale w następnym ujęciu, widać że brama przygniotła wiele osób.
Zdjęcia do filmu kręcono w Bruntal, Cheb, Razova (Czechy) oraz w Beynac, Sées i Paryżu (Francja).
Sceny procesu zostały oparte na transkrypcjach prawdziwej rozprawy.
Giles de Rais (grany przez Vincenta Cassela) to postać historyczna, która po śmierci Joanny uciekła do swych rodzinnych ziem. Kilka lat później został on aresztowany i stracony - za zamordowanie ponad stu młodych chłopców, których wcześniej zapraszał do swego zamku.
Zdaniem koordynatora pracy kaskaderów Phillipe'a Guegana najbardziej niebezpieczną sceną filmu była scena spalenia Joanny na stosie. Była kręcona jako ostatnia i nie wykorzystano w niej żadnych efektów komputerowych.
Okres zdjęciowy trwał od 15 czerwca do grudnia 1998 roku.
Prawie wszystkie sceny kręcono w porządku chronologicznym.
Ekipie najtrudniej przyszło przyuczyć aktorów do noszenia zbroi, posługiwania się bronią i jazdy konno w pełnym rynsztunku. Trzeba było miesiąca, żeby przyzwyczaić się do koni. Zbroje zaprojektowało i wykonało ręcznie z aluminium czterech płatnerzy.
Historyczna Joanna, choć niepiśmienna, nauczyła się składać odręczny podpis pod listami, które dyktowała. Liternictwo użyte na plakatach filmu oraz w napisach końcowych jest oparte na jej charakterze pisma. Mimo to w jednej ze scen filmowa Joanna podpisuje się znakiem "X".