"Jestem postacią fikcyjną" to dokumentalny portret Andrzeja Seweryna. Nie jest to jednak film biograficzny. Kamera towarzyszy bohaterowi, obserwując jego życie na przestrzeni jednego roku. Dzięki temu otrzymujemy wielowymiarowy portret wybitnego aktora, który mimo swojego wieku wciąż pracuje na najwyższych obrotach. Gra, reżyseruje, prowadzi teatr. W pogoni za swoją pasją nadal z młodzieńczą werwą rzuca się w nowe zawodowe wyzwania. Na ekranie widzimy artystę w nieustannym twórczym biegu, ale widzimy też zwykłego człowieka. Kogoś kto bywa zmęczony, sfrustrowany, a nawet wybuchowy, ale także czuły, wrażliwy i uważny na innych. Dzięki temu możemy się z nim utożsamić i próbować zrozumieć, jakie targają nim emocje. Im dłużej widzowie filmu obserwują bohatera, tym wyraźniej stawiają sobie pytanie - jaka jest prawdziwa cena wielkości? Jak dużo trzeba dla niej poświęcić? Czy jesteśmy świadkami pogoni czy świadkami ucieczki. W jakiej roli występuje tu lęk przed zatrzymaniem, przed końcem istnienia? Czy pragnienie doskonałości i chęć, aby każdej dobie i każdej godzinie nadać znaczenie jest również próbą odpowiedzi na pytanie - co po sobie zostawię?
Dokument obserwacyjny o Andrzeju Sewerynie to portret artysty w nieustannym twórczym biegu. Kamera podąża za bohaterem, pokazując i opisując jego życie na przestrzeni jednego roku. Widzimy wielkiego artystę, który pracuje bez wytchnienia, ale widzimy też człowieka. Wszystko jednak ma swoją cenę. Również kariera wypełniona pasmem zawodowych sukcesów. Im dłużej widzowie obserwują bohatera tym wyraźniej stawiają sobie pytanie - jaka jest prawdziwa cena wielkości?
Portret artysty wielkiego formatu, a zarazem szczerego, wrażliwego, odpowiedzialnego człowieka z ogromnym poczuciem humoru. Andrzej Seweryn żyje na najwyższych obrotach, pracuje bez wytchnienia, daje z siebie wszystko, każdego dnia. Twórca filmu towarzyszy mu z kamerą przez rok jego życia, z którego wydarzeniami można obdzielić kilka postaci, tych fikcyjnych, ale i tych całkiem rzeczywistych. Film jest mozaiką obrazów, scen i zdarzeń, które pozwalają na ujrzenie mistrza poza aktorską kreacją.