200 ludzi przesłuchano szukając odtwórcy roli Partridge'a. Rozpoczęto już zdjęcia do filmu, kiedy Lucas Foster przyprowadził na plan Seana Beana, przekonując go, aby przyjął rolę.
Kurt Wimmer początkowo chciał, aby Dominic Purcell zagrał główną rolę Starszego Kleryka Grammatonu, Johna Prestona. Studio nie chciało jednak powierzyć głównej roli (wówczas jeszcze) nieznanemu brytyjskiemu aktorowi. Zamiast tego otrzymał rolę Seamusa, bojownika rebeliantów w początkowych scenach filmu.
Dwie różne aktorki grały żonę Prestona. Scenę jej likwidacji nakręcono jako pierwszą i brała w niej udział Alexa Summer. Jednak kiedy przyszedł czas na nakręcenie sceny jej aresztowania, aktorki nigdzie nie można było znaleźć. Maria Pia Calzone musiała zająć jej miejsce. W rezultacie w obsadzie pojawiają się jako dwie oddzielne pozycje: Summer określa się jako "Viviana Preston", a Maria Pia Calzone jako "Preston's Wife", chociaż odtwarzają tę samą postać.
Gdy Christian Bale przyjął rolę, musiał rozpocząć trening.Chociaż do roli w "American Psycho" uczył się wschodnich sztuk walki, do "Equilibrium" musiał podszkolić się jeszcze w kendo, a także przeszedł 8-tygodniowy kurs judo. Bale ściśle współpracował z koordynatorem scen kaskaderskich, Jimem Vickersem, aby w krótkim czasie podszkolić się w japońskich sztukach walki oraz obsługiwaniu kilku sztuk broni palnej jednocześnie.
Obraz Mona Lisy ma wymiary 77 x 53 cm. W rzeczywistości jest znacznie mniejszy od obrazu użytego w filmie.
Preston zabija Partridge'a strzelając mu w twarz. Kiedy jednak widzimy jego ciało, twarz jest nienaruszona.
Krew na ubraniu i prawej ręce Prestona w końcowych ujęciach filmu znika i z powrotem się pojawia.
Kiedy pod koniec filmu Preston walczy z Brandtem, widzimy, że Brandt upuszcza swój miecz. W następnym ujęciu, kiedy widzimy go padającego na kolana, miecz znowu znajduje się w jego dłoni.
Kiedy mieszkanie Prestona jest przeszukiwane, a on sam wchodzi do łazienki, możemy dostrzec w lustrze twarz kamerzysty.
W scenie walki z policjantami Preston (Christian Bale) wyciąga pistolet z rękawa, wykonuje obrót, w czasie którego przekłada go do drugiej ręki, a następnie wyciąga drugi pistolet z tego samego rękawa co poprzednio.
W scenie walki z oddziałem ochrony ojca Preston (Christian Bale) ładuje magazynki o standardowych stopkach, w kolejnym ujęciu widzimy jednak magazynki z półkulistymi stopkami (których użyje znacznie później). W kolejnym ujęciu znów widzimy normalne magazynki.
Pod koniec filmu, gdy Preston walczy z dwójką strażników, widać wyraźnie, że to nie Christian Bale, tylko przebrany kaskader.
W trakcie 37 minuty filmu Preston zdejmuje rękawiczki, ponieważ zostały ubrudzone krwią zabitego rebelianta. Rzuca je na ziemię, po czym "gołą" ręką dotyka śladów po kulach w ścianie korytarza znajdując wejście do podziemnego pokoju. Schodząc po schodach ponownie zdejmuje rękawiczkę.
Film kręcono w Berlinie (Niemcy), Rzymie (Włochy) i Vancouver (Kanada).
Odgłosy szczeniaka (szczekanie, skomlenie itp.) nie były w ogóle odgłosami prawdziwego psa - zostały wykonane przez aktora specjalizującego się w "udawaniu" psów.
Sfilmowanie sceny, w której John Preston walczy z policjantami, zajęło tylko 30 minut.
Liczba trupów w filmie wynosi 236.
Na początku Prozium miało nosić nazwę Librium. Okazało się jednak, że jest to nazwa zastrzeżona dla leku anty lękowego Chlordiazepoxide. Nazwę zmieniono więc szybko na Prozium.
Wszystkie utwory "symfoniczne" użyte w filmie pochodzą z prywatnej kolekcji Media Venture. W ich nagraniu nie brała udziału żadna orkiestra symfoniczna - instrumenty, które wykorzystano, to m. in. gitara elektryczna i perkusja.
Miecze typu "kendo" używane w scenie pojedynku zostały zaprojektowane na potrzeby filmu. Zrobiono je z drewna, które podczas zdjęć bardzo łatwo pękało, ponieważ Bale i Diggs naprawdę ich używali walcząc ze sobą.
Wbrew powszechnemu przekonaniu w filmie nie użyto żadnych lin czy przyrządów podnoszących. Wszystkie sceny kaskaderskie w powietrzu kręcone były tradycyjnymi metodami. Na przykład skok z przewrotem z motocykla - przy pomocy trampoliny.
Kurt Wimmer sam wymyślił styl walki za pomocą pistoletów, pracując w swoim ogrodzie.
Filmowy choreograf walk i reżyser nie zgadzali się co do tego, jak zaprezentowany ma być na ekranie styl walki zwany Gun Kata. Kurt Wimmer chciał by był to styl gładki, płynny, a nawet łagodny, tymczasem choreograf trenował aktorów w brutalniejszym karate. To wersję tego ostatniego widzimy w filmie.
Prawie wszystkie sceny walk zostały nakręcone za pierwszym razem, ponieważ ekipie brakowało czasu i środków, aby ponownie zastosować wszystkie efekty.
Zdjęcia kręcono od 19 października do 10 grudnia 2000 roku.