Electronic Entertainment Expo, znane szerzej jako E3, które przez lata były wizytówką i główną platformą medialną branży gier, oficjalnie zakończyły swoją działalność. Decyzja, ogłoszona przez Entertainment Software Association (ESA), stanowi kres ponad dwudziestoletniej historii wydarzenia, które odgrywało kluczową rolę zarówno w amerykańskim, jak i globalnym przemyśle gier wideo. Główne przyczyny zamknięcia targów to pojawienie się nowych konkurentów, wycofanie się partnerów, zmieniające się nawyki odbiorców, oraz zakłócenia spowodowane pandemią. Te czynniki przyczyniły się do upadku E3, mimo wieloletnich starań o odnowienie tego wydarzenia, które zadebiutowało w 1995 roku.
Stanley Pierre-Louis, prezes i dyrektor generalny ESA, wyraził zrozumienie dla emocji związanych z E3. "
Wiemy, że cała branża - zarówno gracze, jak i twórcy - darzy E3 wielkim uczuciem. Podzielamy tę pasję," powiedział Pierre-Louis. "
Choć pożegnanie z tak ukochanym wydarzeniem jest trudne, podejmujemy tę decyzję ze względu na nowe możliwości, jakie nasza branża posiada, aby dotrzeć do fanów i partnerów."
Targi E3 przez lata stanowiły kluczowe miejsce prezentacji nowości, zapowiedzi, i pokazów na żywo, przyciągając uwagę graczy i mediów z całego świata. Jego upadek sygnalizuje koniec pewnej epoki w branży gier. Będziecie tęsknić za tymi targami?