Obyło się bez niespodzianki.
"Glass", który równolegle z amerykańską premierą trafił do kin w 55 krajach, z łatwością wspiął się na pierwsze miejsce. Weekendowe wpływy wyniosły ok.
37,5 mln dolarów. Ponieważ jednak w wielu krajach
"Glass" pokazywany był już od środy, łączne wyniki szacuje się na 48,5 mln dolarów. Jest to otwarcie o 13% lepsze od tego, jakie przed dwoma laty uzyskał
"Split".
W Rosji (5,2 mln dolarów), Meksyku (4,5 mln), Indonezji (1,5 mln), Hongkongu i Wietnamie
"Glass" uzyskał najlepsze otwarcie w karierze
M. Night Shyamalana. Był też numerem jeden w Wielkiej Brytanii (4,3 mln) i Francji (3,4 mln). Za to w Korei Południowej zajął dopiero trzecie miejsce, za dwiema lokalnymi produkcjami, zarabiając 2,8 mln dolarów.
Dzięki Chinom na drugim miejscu znalazł się
"Bumblebee". Tylko za Wielkim Murem zarobił w weekend 16,3 mln dolarów. Ogólne wyniki ostatnich trzech dni wynoszą
20,9 mln dolarów. Dzięki temu jest to 21. premiera 2018 roku (druga Paramountu), której wpływy w skali całego globu przekroczyły 400 milionów dolarów.
Najniższy stopień podium zajmuje
"Aquaman", który podczas minionego weekendu zarobił
14,3 mln dolarów. Najlepszymi rynkami były: Australia (1,5 mln), Niemcy (1,3 mln) i Francja (1,1 mln).
Na dniach
"Bohemian Rhapsody" zostanie siódmą premierą 2018 roku, której zagraniczne wpływy przekroczą 600 milionów dolarów, a globalne 800 milionów. W naszym zestawieniu film zajął czwarte miejsce z wynikiem
11,3 mln dolarów. Obraz wciąż znakomicie sprzedaje się w Japonii (2,2 mln), we Włoszech i Holandii. We wszystkich tych krajach
"Bohemian Rhapsody" jest największym kasowym przebojem 2018 roku.
Pierwszą piątkę zamyka chińska animacja
"白蛇缘起" (White Snake), po tym jak jej wpływy wzrosły o78% w porównaniu do otwarcia przed tygodniem. Obraz zarobił
10,5 mln dolarów.