film

Caravaggio

1986

1h 33m
7,0 4,5 tys. ocen
7,0 10 1 4463
7,1 13 krytyków
Biografia Michelangela Caravaggia, wybitnego malarza włoskiego baroku. Historia życia wspominana na łożu śmierci – dzieciństwo, wczesne porażki i późniejszy sukces. Zobacz pełny opis
Biograficzny
Dramat
Caravaggio

reżyseria Derek Jarman

scenariusz Derek Jarman, Suso Cecchi d'Amico

produkcja Wielka Brytania

premiera

Srebrny Niedźwiedź
Film zdobył nagrodę Srebrny Niedźwiedź, inną nagrodę oraz 1 nominację
Sprawdź wszystkie nagrody

Biografia Michelangelo Merisi da Caravaggio (Nigel Terry), malarza włoskiego baroku. Życie malarza przedstawione jest jako wspomnienia na łożu śmierci. Widzimy dzieciństwo malarza, jego wczesne porażki i późniejszy sukces.

premiera lutego 1986 (Światowa)

na podstawie Nicholas Ward Jackson (materiały do scenariusza, historia)

studio British Film Institute (BFI) / Channel Four Television (współudział)

tytuł oryg. Caravaggio

inne tytuły więcej

Do roli Del Monte byli brani pod uwagę: Michael Gough i Terry Downes.
Film nakręcono w Londynie (Anglia, Wielka Brytania).
Film zajął 2 miejsce w rankingu na najlepszy film biograficzny magazynu Newsweek. (2009)
TOP filmy z roku...
  • 2025
  • 2024
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020
  • Zobacz wszystkie lata
Filmy dostępne na...
  • NETFLIX
  • MAX
  • DISNEY
  • AMAZON
  • CANAL_PLUS_MANUAL
  • SKYSHOWTIME
  • Zobacz wszystkie VOD
Od najlepszych
  • Od najnowszych
  • Od najlepszych

Ohydne

ocenił(a) film na 1

Szkoda słów. Tak zepsuć ciekawy temat, przypisując bohaterowi chore wyobrażenia! W dodatku miksując wszystko w postać szarej, bezkształtnej masy...

Uwaga Spoiler! Ten temat może zawierać treści zdradzające fabułę.

gorszego

To film zrobiony przez buntownika, dziwaka i oryginała - film o takim samym dziwaku i o amoralnym, buntowniczym malarzu. Film jest trudny bo pokazanie artysty w sposób wiarygodny i precyzyjny jest sztuką nie lada. Ale to film bardzo dobry, pociągający i pouczającym za razem. Życie tego artysty było gwałtowne, pełne...

więcej

Każdy ocenia film własnymi oczami i widzi w nim co innego. Mnie nie przeszkadza, że Renesans miesza się ze współczesnością, a prawda o Caravaggio z kłamstwem na jego temat. Dla mnie istotne jest to, że Jarman chciał uchwycić sens bycia artystą, jego wielowmiarowość i geniusz, ale także zagubienie, pasje i namiętności....

więcej