Z wieży wrocławskiego kościoła rzuca się młoda Niemka – należała do żeńskiego chóru gregoriańskiego prowadzonego przez kantora Jana (Adam Woronowicz). Schola żeńska jest złamaniem tabu, które budzi w kościelnych kręgach oburzenie. Wśród osób, które reprezentują takie myślenie, jest… sam kantor. Śledztwo w sprawie tej zagadkowej śmierci prowadzi doświadczony i bezkompromisowy komisarz Warski (Bartłomiej Topa), dla którego ważniejsze niż procedury jest ratowanie ludzkiego życia. Po kolejnej akcji, w której znowu przekroczył granicę bezpieczeństwa, zostaje skierowany do psychologa (Małgorzata Foremniak). Mało który mężczyzna potrafi się oprzeć seksapilowi pięknej kobiety w typie pozornie zimnej blondynki…
Ku niezadowoleniu komisarza do sprawy zostaje przydzielona także Ana Wittesch (Julia Kijowska) - niemiecka policjantka o polskich korzeniach. Warski nie wie, że Ana przyjechała do Wrocławia prowadzić jeszcze inne, tajne dochodzenie. Obdarzony nieprzeciętną inteligencją i świetnym policyjnych węchem, dosyć szybko odkrywa prawdę o Anie. Ale nie całą - tę zna ktoś inny - przełożony kantora Jana, proboszcz Witecki (Henryk Talar). Warski, także dzięki podpowiedziom swojego partnera, inspektora Konarskiego (Zbigniew Stryj) zaczyna rozumieć, z której strony czai się największe zło. Zło, które rodzi się i umacnia w kompletnej ciszy…
We Wrocławiu pojawia się, zaniepokojony sytuacją i atmosferą w polskim kościele wysłannik Watykanu, dr Kuntz (Krzysztof Stelmaszyk). Nakazuje zaprzestanie wszelkich działań. Kościół poddaje się tym zaleceniom, ale Warski i Ana nie zamierzają ustąpić.
Co łączy samobójstwo niemieckiej studentki, tajne śledztwo Any Wittesch i przyjazd wysłannika z Watykanu? Zanim ta zagadka zostanie rozwiązana komisarz Warski i Ana Wittesch muszą nauczyć się jak współpracować i wzajemnie sobie zaufać. Tymczasem z wieży wrocławskiego kościoła rzuca się kolejna dziewczyna...
opis producenta