Larry Zerner otrzymał propozycję zagrania w filmie po tym jak jeden z producentów dojrzał go w kinie. Filmowy Shelly pracował tam wówczas jako bileter.
Pierwotny scenariusz zakładał powrót ocalałej z rzezi Ginny, radzącej sobie z traumatycznymi przeżyciami. Nie doszło do tego, gdyż grająca ją Amy Steel odmówiła wzięcia udziału w kontynuacji.
Paul Kratka miał początkowo zagrać Andy'ego, jednak filmowcy uznali, że lepiej sprawdzi się w roli Ricka. Rolę Andy'ego otrzymał Jeffrey Rogers.
Ron Kurz, scenarzysta poprzedniego filmu, odmówił pracy nad trzecią częścią.
Steve Dash otrzymał propozycję ponownego zagrania Jasona. Zrezygnował jednak z oferty, gdy powiedziano mu, że w związku z przenosinami planu z Connecticut do Kalifornii, musiałby opłacić lot z własnej kieszeni. Ostatecznie w rolę Jasona wcielił się Richard Brooker.
Mimo znaczącego wkładu, scenarzysta Petru Popescu nie został uwzględniony w napisach końcowych.
W jednej ze scen Chris zeskakuje z drewnianej belki na Jasona. Po lewej dolnej stronie ekranu widać drut, zabezpieczający aktorkę przed upadkiem.
W jednej ze scen oglądamy jak właściciel sklepu, Harold, zagląda do klatki dla królika. Gdy to robi, w jego kierunku wyślizguje się nagle wąż. Zauważyć można sprężynę, która porusza sztucznym zwierzęciem.
W scenie zabójstwa Loco widzimy jak Jason zbliża się do ofiary z widłami, które mają 5 ostrzy. Ujęcie, które pokazuje plecy zamordowanego mężczyzny, przedstawia już tylko 4 ostrza.
Gdy po dotarciu nad jezioro, grupa znajomych wychodzi z vana, długie ujęcie z perspektywy pasażera auta pokazuje jak Chris wychodzi z samochodu i trzaska drzwiami. Kolejne ujęcie od strony kierowcy przedstawia ponowne tę samą czynność bohaterki.
Scena zasztyletowania Debbie. Gdy bohaterka kładzie się na hamaku widać, że położone są na nim 2 okrycia. Jednym z nich jest szary koc wyszywany kwiatami, które są wypukłe. W scenie, gdy Jason przebija klatkę piersiową kobiety, widzimy, że nakrycie to leży przewrócone na drugą ("lewą") stronę.
Scena w samochodzie koło sklepu. Za budynkiem, w którym Shelly i Vera robili zakupy, widoczny jest metalowy stojak na opony. Jego zawartość i sposób ułożenia na nim opon zmieniają się w kolejnych ujęciach.
W jednej ze scen Loco (Kevin O'Brien), Fox (Gloria Charles) i Ali (Nick Savage) stoją koło vana, aby ukraść z niego benzynę. W czarnych szybach auta zauważyć można odbijający się reflektor, który używany był przez ekipę realizatorską.
Harold (Steve Susskind) nachyla się nad akwarium ze złotą rybką. Koło pojemnika, na środku, widać małą karteczkę z napisem "Say Hi to...". Gdy kamera pokazuje to samo akwarium z bliska, karteczki już nie widać.
Po tym jak Chris (Dana Kimmell) powala Jasona (Richard Brooker) na ziemię, nokautując go łopatą, sposób ułożenia nóg mordercy ulega zmianie w kolejnych ujęciach.
Chris, uciekając przed Jasonem, wbiega do sypialni. Tam, chcąc uciec przed mordercą chwyta krzesło, którym wybija okno. Mebel ląduje wraz ze stłuczonym oknem na zewnątrz. Gdy Chris wyskakuje z sypialni i spada na ziemię, ponownie widzimy wyrzucone krzesło. Jednak jego wygląd diametralnie różni się od tego, które zostało użyte przez bohaterkę.
Gdy Chris wyskakuje z małego schowka w domku i atakuje nożem swojego prześladowcę, zielone drzwi za nią same się zamykają. Następuje zbliżenie na Jasona, który upadł na podłogę, a potem znowu kamera ujmuje kobietę. Za jej plecami widzimy, że zielone drzwi są szeroko otwarte.
W scenie, gdy Debbie bierze prysznic, kilka ujęć pokazuje kąpiącą się kobietę zakrytą foliową zasłoną. Widać wtedy, że aktorka jest ubrana. Przez zasłonę prześwituje biała bielizna.
W jednej ze scen Chris pokazuje Debbie hamak, który wisiał za parawanem. Gdy to robi, pomiędzy ujęciami, zmienia się sposób jego zawieszenia.
Gdy Debbie bierze prysznic widzimy, że koło wanny zawieszony jest ręcznik, a na nim znajduje się szlafrok. Gdy kobieta wychodzi z wanny sięga po ręcznik, który znajduje się na szlafroku.
W scenie zabójstwa Andy'ego widać, że Jason wykonuje ruch, którym przecina swoją ofiarę wzdłuż jej ciała. Późniejszy widok zwłok martwego mężczyzny dowodzi, że cios musiał przebiegać w odwrotnym kierunku.
W jednej ze scen van, którym jadą bohaterowie filmu, mija 2 radiowozy. Po ujęciu, w którym widzimy na szosie policyjne auta, pokazane jest wnętrze vana. Przez jego tylną szybę widać mijane właśnie: znak drogowy i stojące na poboczu auto. We wcześniejszych ujęciach nie było ich na tym odcinku drogi.
W jednej ze scen Chris po powrocie do domku ściąga z kuchenki przypalony popcorn. Kociołek ten był jednak już wcześniej ściągnięty z palnika kuchenki przez Chili.
Lewe oko Jasona jest znacznie niżej od prawego. Jednak, gdy nosi maskę hokejową, widać przez nią, że oczy położone ma symetrycznie.
Kiedy Chris znajduje się w salonie, zwłoki Ricka zostają wrzucone przez okno. Gdy mężczyzna upada na podłogę, koło jego szyi widać kawałki szkła. Giną one w następnych ujęciach.
Zanim Chris udaje się do zalanej wodą łazienki, zostawia na stoliku w salonie lampę naftową. Gdy wraca do salonu, zwłoki Ricka zostają wrzucone przez okno. Widać wtedy, że na stoliku nie ma już uprzednio zostawionej lampy.
Pomiędzy ujęciami zmienia się sposób otwarcia jednego z okien radiowozu zabierającego Chris.
Gdy Fox wchodziła po drabinie w stodole wokół otworu łączącego poziomy budynku, wokół krawędzi otaczających drabinę widoczne było rozsypane siano. Gdy, po chwili, Loco udał się do stodoły szukać bohaterki, siana w tym miejscu już nie było.
Chris ucieka przed Jasonem wbiegając do sypialni. Koło okna, po lewej stronie zawieszony jest podłużny obrazek dekoracyjny, a na nim widać długi sznurek. Sznurek ten znika w niektórych ujęciach.
Gdy Jason zbliża się z widłami do Loco, ostrza tego narzędzia skierowane są do góry. Widok zamordowanego mężczyzny wskazuje na cios widłami dokonany w przeciwnym kierunku.
Kiedy Ali uderza w przednią szybę samochodu Shelly'ego i Very, wybija całą szybę. Następne ujęcia wskazują tylko na nieznaczne stłuczenie.
W scenie, kiedy bohaterowie zatrzymują van przed leżącym na drodze Ablem, zauważyć można, że w aucie brakuje trójki obozowiczów, którzy jechali z tyłu. Widać tylko, że przednie miejsca samochodu mają swoich pasażerów.
W czasie gdy Harold zjada i wypluwa karmę dla rybek, figurka drewnianego rybaka stojącego nieopodal akwarium zmienia swoje położenie.
Scena w sklepie. Vera prosi Shelly'ego o pieniądze, a ten rzuca jej portfel, który spada na podłogę. Podczas tej sceny zauważyć można, że mężczyzna ma założoną na lewej ręce srebrną bransoletę. Chwilę później, gdy bohater mówi: "Excuse me, but I believe that's my wallet" ozdoba znika.
W jednej ze scen Edna krzyczy przez okno do Harolda, a potem je zamyka. Robiąc to przytrzaskuje jedną z zasłonek zsuwanym na dół oknem. Następne ujęcie (od środka budynku) pokazuje, że zasłony wiszą idealnie prosto.
Gdy z zakupów wracają Vera i Shelly, wsiadają do samochodu. Kobieta, widząc wychodzącego ze sklepu Aliego, mówi: "uh-oh". Wtedy kamera wykonuje ruch wzdłuż samochodu. W małym, trójkątnym oknie z tyłu auta dostrzec można w tym czasie odbicie kamerzysty ubranego w jasny kaptur.
Gdy Harold korzysta z toalety, za plecami mężczyzny zauważyć można zegar, a na wysokości jego klatki piersiowej małą półkę. Leżą na niej: gaśnica i kawałek jasnego materiału. W następnym ujęciu półka jest już na wysokości ramion Harolda, zmienia się położenie gaśnicy, a zegar i jasna tkanina znikają.
Pomiędzy ujęciami, w scenach rozgrywających się pod sklepem, zmienia się sposób ustawienia białej ciężarówki z napisem 'Olympia'. Jednym razem stoi ona idealnie zaparkowana wzdłuż chodnika naprzeciwko garaży. W późniejszych ujęciach, tylko przodem skierowana jest w stronę ciągu budynków po prawej stronie ulicy.
Scena w sklepie. Vera mówi do Fox, aby ta zwróciła jej portfel. Pomiędzy ujęciami zmienia się sposób położenia naszyjnika czarnoskórej aktorki.
Kiedy Vera i Shelly siadają do auta po zrobieniu zakupów, mężczyzna odpala samochód, a w przedniej szybie auta można zauważyć mikrofon.
Kiedy Andy wypowiada słowa: "How do we do it in a hammock?" widać, że ostatnie słowo tego pytania nie jest wypowiadane przez niego. Mężczyzna rusza wtedy ustami w inny sposób.
Kiedy Chris odjeżdża vanem uciekając przed Jasonem, zaraz po tym jak odpala samochód, w przedniej szybie (po lewej stronie) odbija się zestaw świateł używanych przez twórców filmu.
Harold odkłada czerwony pojemnik z pokarmem dla rybek po lewej stronie akwarium, a chwilę później mężczyzna pokazany jest podczas jedzenia pączka. W scenie tej widać ladę ze stojącym nań akwarium. Nie ma już na niej odłożonego niedawno pudełka z karmą.
Gdy Rick i Chris utknęli w lesie, mężczyzna podał dziewczynie kurtkę. Ona od razu podwinęła w niej rękawy i zaczęła poprawiać jej ułożenie na ramionach. Następne ujęcie, gdy Rick siada, pokazuje kobietę wykonującą ponownie tą samą czynność.
W jednej ze scen, Debbie leżąc na hamaku spogląda w górę i widzi tam zwłoki Andy'ego. Dostrzec można, że ręka martwego chłopaka się wtedy porusza.
Wygląd wycieraczek od samochodu, którym Vera i Shelly jechali do sklepu, ulega zmianie. Po tym, jak mężczyzna najechał autem na motory gangu spotkanego w czasie zakupów, wycieraczki wyglądały na bardziej pokryte rdzą.
W jednej z finałowych scen Chris, chcąc się obronić przed mordercą, bierze siekierę. Gdy ją zauważa, leży ona na sianie. Natomiast, gdy sięga po nią ręką, widać, że narzędzie znajduje się na jakichś metalowych elementach.
Podczas kąpieli na szyi Debbie zauważyć można było łańcuszek. Po tym, jak kobieta przeszła z łazienki do pokoju, ozdoba ta nagle znikła.
Gdy Ali poszedł do stodoły szukać Loco i Fox, wszedł do pomieszczenia, w którym nie było maczety. Gdy Loco spada martwy z góry szczególnie dobrze to widać. Zaraz po tym Jason wskakuje do pomieszczenia z Alim. Mężczyzna, chcąc się bronić, chwyta wtedy maczetę, która leży pod ścianą.
W scenie, w której Harold zostaje uderzony rzeźnickim toporem, pod jego ubraniem (w miejscu uderzenia) widać jakieś wypukłe elementy zabezpieczające aktora.
Po tym jak Harold dostaje cios toporem w klatkę piersiową, krew spływa gęsto w dół po jego ubraniu. W zbliżeniu krwi jest już znacznie mniej i głównie znajduje się ona wokół wbitego ostrza.
Po tym jak Ali zostaje powalony na ziemię, Jason uderza go trzykrotnie. Pod wpływem każdego uderzenia ciało mężczyzny się porusza. Dostrzec można jednak, że reakcja ta występuje zanim cios mordercy dociera do znokautowanego.
Wyjęty z kominka pogrzebacz wydaje charakterystyczne "syczenie", które de facto powinno mieć miejsce tylko pod wpływem zetknięcia z jakimś drugim przedmiotem.
Chris, pokazując Debbie hamak, odchyla parawan. Kobieta trzyma tą "zasłonę" zgiętą ręką, którą szybko prostuje ku dołowi. W następującym bezpośrednio (bocznym) ujęciu, aktorka ma ponownie zgiętą rękę, a łokieć za parawanem.
W jednej ze scen Vera siedzi na mostku, gdy Shelly będąc w wodzie chwyta ją za kostkę. Podczas gdy kobieta stara się wyrwać z uścisku chwytającej ją dłoni, jej but zaczyna spadać. Następuje zmiana perspektywy kamery. But wtedy leży już idealnie na stopie aktorki.
Pomiędzy ujęciami zmienia się widok czytanego przez Debbie (na hamaku) magazynu. Gdy kobieta przekłada stronę, widać, że okładka jest inna niż ta widziana podczas wchodzenia aktorki na hamak.
Gdy Jason dusi Chris przez okno w vanie, jest ono całkowicie otwarte. Kobieta sięga do zamknięcia i wykonuje tylko jedno pełne okrążenie korbką. Kolejne ujęcie pokazuje już całkowicie domkniętą szybę.
Loco znajduje w stodole martwą Fox przybitą widłami do belki. Widać wtedy, że aktorka się porusza.
Fox zamyka za sobą drzwi od stodoły. Ujęcie z zewnątrz pokazuje, że kobieta trzyma za prawe drzwi, zaś ujęcie od wewnątrz wskazuje na drzwi lewe.
Kiedy Vera mówi do Shelly'ego: "I never said you were a nothing" widać, że trzyma on harpun skierowany ostrzem do góry. Następuje zmiana miejsca kamery i harpuna nie ma już w polu widzenia.
W scenie, gdy Ali rozbija przednią szybę samochodu, zmienia się sposób w jaki aktor ma nałożony łańcuch na rękę. Gdy trzyma ją na dole - część łańcucha wisi. Jednak kiedy ją unosi - jest on już idealnie nawinięty.
W jednej ze scen Rick wciąga linę, na której wisi Chris. Widać wtedy, że mężczyzna ma obie ręce położone obok siebie na sznurze. Następne ujęcie pokazuje tą samą scenę zza pleców mężczyzny. Ręce aktora są wtedy w znacznej odległości jedna od drugiej.
Kiedy Vera prosi Fox o oddanie portfela, widać, że ten jest rozpięty. Następuje cięcie, po którym scena pokazana jest dalej zza pleców czarnoskórej aktorki. Widać wtedy, że portfel jest już zamknięty.
W scenie, gdy Jason miażdży głowę Ricka, widoczna jest sprężyna wypychająca gałkę oczną na zewnątrz.
Kiedy Jason strzela do Very z harpuna, widać, że do strzały przyczepiony jest drut.
Kamerzysta odbija się w tylnym oknie samochodu, kiedy Rick i Chris wybierają się na przejażdżkę.
Kiedy Chuck schodzi po schodach, by sprawdzić bezpieczniki, na jego koszuli widać cień rzucany przez mikrofon.
Choć akcja "Piątku trzynastego III" ma miejsce 24 godziny po wydarzeniach z "Piątku trzynastego II", wygląd Jasona drastycznie się zmienia. Jest zauważalnie wyższy, nie ma już włosów ani brody, dodatkowo morderca nie posiada na ramieniu głębokiej rany zadanej mu maczetą.
Gdy Ali rozbija przednią szybę, można dostrzec, że pęka ono jak zwykłe okno, co oznacza, że nie jest to bezpieczne szkło używane w samochodach.
Kiedy Jason spada ze strychu stodoły, można dostrzec, że pętla z liny na jego szyi to tak naprawdę uprząż.
Podczas ładowania siana do stodoły można zauważyć, że jest to w rzeczywistości zielona słoma.
Opis z wydania DVD błędnie określa bohaterów filmu jako kolejnych opiekunów obozowych. W rzeczywistości są to przyjaciele Chris, która zabiera ich na wakacje do leśnego domu swych rodziców.
Można zauważyć, że Chili ma zakrwawioną rękę, gdy pochyla się, aby sprawdzić co z Shelly. Krew znika, kiedy dziewczyna wybiega z pokoju wołając Debbie i Andy'ego.
Podczas zanoszenia królika do stodoły, Harold ma na sobie fartuch. Ta część garderoby znika w następnym ujęciu, gdy mężczyzna wybiega i biegnie obok Edny.
Chilli przygotowuje popcorn, otwiera sól i kładzie ją na stole, po czym wręcza Chuckowi latarkę i każe mu sprawdzić skrzynkę z bezpiecznikami. W następnym ujęciu dziewczyna ponownie otwiera pojemnik z solą.
Bohaterowie zatrzymują furgonetkę, aby przepuścić nadjeżdżające radiowozy. Jednak ujęcie wewnątrz pojazdu pokazuje, że nadal się poruszają.
Kiedy Jason miażdży głowę Ricka, można dostrzec, że ta część ciała jest zrobiona z drewna i spoczywa na metalowej ramie barkowej.
Kiedy Debbie rozbiera się do naga, by iść do łóżka z Andym, widać, że dziewczyna ma na sobie spodnie w kolorze skóry.
Po dotarciu ekipy do domku w lesie Shelly krzyczy do Andy'ego Jeffrey.
W wiadomościach na początku filmu dowiadujemy się, że Ginny Fields cudem przeżyła wielokrotne ataki zabójcy uzbrojonego w siekierę. W rzeczywistości Jason nie używał tego narzędzia w poprzednim filmie.
Na początku filmu Jason zabiera ubranie wiszące na sznurku. Jednak później, gdy Chris ma retrospekcję z jego udziałem, morderca ma na sobie nowo zdobyte odzienie.
Na okładce trzynastego numeru magazynu "Fangoria", który przegląda Debbie, widać tytuły dwóch artykułów: "Tom Savini: Nowy mistrz magicznego makijażu" i "Dwadzieścia pięć lat z Godzillą". W rzeczywistości pochodzą one z numeru pierwszego w/w pisma.
Jason dźga Debbie długim nożem. Gdy Chris wyciąga narzędzie, aby go użyć przeciwko mordercy, ostrze jest znacznie krótsze.
Poza sklepem Vera wkłada portfel Shelly do swoich brązowych spodni. Później, w doku, można dostrzec, że wspomniana część garderoby jest czerwona.
W scenie, gdzie Chris zwisa z okna, można dostrzec, że jest to kaskader z kręconymi włosami.
Gdy Chris pędzi przez chatę, aby zatrzasnąć otwarte okno, w szybie można dostrzec odbicie członków ekipy i sprzętu monitorującego.
W piersi martwej Debbie tkwi nóż. Jednak, gdy Chris wyciąga wspomniane narzędzie, okazuje się, że znajduje się ono w szyi dziewczyny.
Przed wejściem do stodoły, Loco ma w ustach niezapalonego papierosa. W środku jest on krótszy.
Przez cały film Jason nosi ciemne spodnie khaki. Jednak, gdy policja jest w domu, morderca ma na sobie niebieskie jeansy.
Kiedy Harold znajduje królika w skrzynce z warzywami, można dostrzec, że jarzyny w pozostałych pojemnikach zmieniają się, np: łodygi brokułów stają się sałatą.
Gdy bohaterowie zatrzymują, a następnie opuszczają vana, na karoserii pojazdu można dostrzec odbicie mikrofonu.
Gdy Jason rzuca nożem w kierunku Chris, można dostrzec drut przymocowany do narzędzia.
Zdjęcia do filmu powstały w Green Valley, Los Angeles, Santa Clarita, Saugus, społeczności Newhall (Kalifornia, USA) i Vernon (New Jersey, USA).
Kilka scen nawiązuje lub jest niemalże kopią tych z części pierwszej:
- Debbie widzi krople krwi spadające z góry i nóż przebija jej gardło (nawiązanie do sceny z Kevinem Baconem).
- Kiedy Chris wydaje się, że zabiła Jasona, idzie spać w canoe na jeziorze jak Alice w pierwszym filmie.
- Kiedy Chris budzi się w canoe, pani Voorhees wynurza się z wody i wciąga ją do jeziora jak Jason Alice.
Nie licząc zawartych tu scen z "dwójki", to jedyny film cyklu, w którym nie pada imię "Jason" z ust żadnego z bohaterów.
Zdjęcia do filmu trwały od 29 marca do czerwca 1982 roku.
Jezioro, podobnie jak dom oraz stodoła, powstało na potrzeby produkcji. W pierwszym tygodniu kręcenia, z powodu złego uszczelnienia zbiornika, cała woda wyciekła.
W oryginalnym scenariuszu postać Ricka nazywała się Derek. Zostało ono zmienione na Rick, ponieważ miało jedną sylabę mniej i łatwiej było je wykrzyczeć.
W 1988 roku na terenie RFN skonfiskowano wszystkie kasety VHS z tym filmem.
Cały film nakręcono w 3D, jednak pierwsze kilka minut to retrospekcje z poprzedniej części, zrealizowane w 2D.
"Piątek trzynastego III" był pierwszym obrazem 3D, który doczekał się szerokiej dystrybucji. Jednak kina samochodowe nie były w stanie wyświetlić filmu w tym formacie, więc Paramount wydał dwa miliony dolarów na siedmiotygodniowy proces konwersji, aby było to możliwe.
W tej części Jason po raz pierwszy zakłada maskę hokejową, która stanie się jego znakiem rozpoznawczym. Jest to zasługa kierownika efektów trójwymiarowych Martina Jaya Sadoffa, który zaproponował maskę bramkarza drużyny Detroit Red Wings. Po wprowadzeniu drobnych poprawek reżyser Steve Miner postanowił wykorzystać ją w filmie.