Dwunastoletnia Gillie (Hayley Mills) staje się świadkiem morderstwa popełnionego przez polskiego marynarza na jego narzeczonej. Wystraszona dziewczynka zabiera z miejsca zbrodni pistolet. Sprawa trafia na policję. Podczas przesłuchania Gillie zaczyna wymyślać dziwne historie, które stawią ją w coraz bardziej niekorzystnym świetle.
Momentami dostajemy tu elementy noir, realizmu, kwestie wyprzedzające lata, w których powstał film (czy w podejściu dziewczyny głównego bohatera czy traktowaniu dzieci, tj. poważnym podejściu do dziecięcych bohaterów), nie jest to prosty kryminał, a bardziej psychologiczny dramat o więzi między niesforną dwunastolatką...
więcejOpowieść o miłości małej dziewczynki i marynarza. Oczywiście przede wszystkim wielkie brawa dla reżysera za to, że Polacy (grani przez Niemca i Angielkę) w scenie kłótni mówią po polsku. Wyrazy uznania należą się szczególnie Yvonne Mitchell, której polski wypadł naprawdę świetnie (a mówią, że Meryl się dobrze...
w kategorii najgorszy "polski" dialog wszech czasów. I nie chodzi po prostu o akcent, ale o treść - tak sztuczną i odległą od potocznej polszczyzny, że aż zęby bolą, w dodatku deklamowaną jak na szkolnej akademii. W scenie kłótni, z założenia bardzo dynamicznej i dramatycznej, wyszła czysta groteska. Do tego niezła...