Marnie Edgar jest zimną, nałogową złodziejką. Wykorzystuje swój wygląd by zdobyć zaufanie swoich przełożonych, okraść ich, i zmienić swoją tożsamość. Jej jedyną miłością są konie i matka, aczkolwiek ma problemy z tym drugim związkiem. Marnie ubiega się o prace w firmie wydawniczej Marka Rutlanda. Mark rozpoznaje ją, gdyż jest klientem jej ostatniego pracodawcy, ale zamiast wydania jej policji, decyduje się ją obserwować.
Najsłabszy z dotychczas widzianych przeze mnie 'hitchcocków'. Scenariusz tak nieprawdopodobny, że raczej śmieszy niż budzi zainteresowanie czy wzrusza (jeśli takie były zamiary twórców). W żaden sposób nie mogę zrozumieć jakim cudem Mark aż tak zadurzył się w niezrównoważonej Marnie, by cierpieć podobne katusze. Tym...
więcejPsychologię Hitchcock powinien zostawić Bergmanowi albo Antonioniemu. Co prawda w "Psychozie" udało mu się świetnie nakreślić chorobę psychiczną, ale poza jedną osobą wszyscy pozostali bohaterowie byli typowymi postaciami z kryminałów. W "Marnie" jet inaczej. Scenariusz wymagał dokładnie nakreślonych postaci i tego...
Film nie należy do specjalnie złożonych. Nie ma tu jakiegoś drastycznego suspensu - co najwyżej jest mroczna tajemnica, do której widz (razem z bohaterami) usiłuje dojść. Ale nawet ona nie przeraża prawie w ogóle i nie jest to film z gatunku "mocniejszych Hitchcocków".
Jak mówię fabuła była dość przewidywalna, a...