Kiedy pociąg wjeżdża na stacje jest pusty, ale gdy Bulcu i inni kontrolerzy wsiadają jest pełny.
W trakcie pościgu za Kapciem ilość pianki do golenia na twarzy Tibiego zmienia się w poszczególnych ujęciach.
Pijana kobieta, która na początku filmu zjeżdża po schodach ruchomych ma na sobie pasek, którego położenie zmienia się w kolejnych ujęciach.
Na początku filmu, zjeżdżająca po schodach ruchomych pijana kobieta otwiera w "wybuchowy" sposób szampana, który wylewa się przed nią strumieniem, zostawiając rozległy i mokry ślad, który kobieta mija. Gdy jednak w kolejnym ujęciu pije szampana z butelki, mokre miejsce jest ponownie przed nią i mija je po raz drugi.
W finałowej scenie, kiedy Bulcsu ucieka przed mordercą w tunelu metra, początkowo pociąg nadjeżdża z lewej strony, ale już w następnym ujęciu, z prawej.
Film nakręcono w metrze w Budapeszcie (Węgry).
Najbardziej kasowy film 2003 roku na Węgrzech.
W jednym z wywiadów reżyser filmu Nimród Antal przyznał, że dużą inspiracją dla niego był film Andrieja Tarkowskiego "Solaris" z 1972 roku.
W pewnym momencie postać Zsolta Nagy'iego przez przypadek uderzyła w kolumnę. Miało tego nie być w filmie, ale reżyser zdecydował się ten moment uwzględnić.
To pierwszy od 20 lat węgierski film pojawiający się na festiwalu w Cannes.
Gábor Piroch, sławny węgierski kaskader, opuścił na dwa dni plan filmu "Terminator 3: Bunt Maszyn" aby pomóc w produkcji filmu.
Niektóre wokalne efekty na końcu filmu zostały wykonane przez reżysera.
W filmie ( a przynajmniej w wersji pokazywanej na różnych festiwalach) pojawia się dyrektor Budapesztańskiego metra ( gdzie film był kręcony) i mówi że film jest fikcją i pracownicy metra w rzeczywistości nie zachowują się w ukazany w filmie sposób.
Przygotowując się do filmu aktorzy udawali prawdziwych kontrolerów w metrze - przebierali się za nich i sprawdzali bilety, doświadczając przy tym na własnej skórze reakcji z jakimi spotykają się w filmie ich bohaterowie.
Film był kręcony tylko nocami, przez 39 dni.
W 2005 roku film był oficjalnym kandydatem Węgier do Oscara w kategorii najlepszy film nieanglojęzyczny.