Intermission to komedia, której bohaterowie – mieszkańcy wielkiego miasta – dryfują przez życie w poszukiwaniu miłości. Nieprzemyślana decyzja o rozstaniu, podjęta przez pewną parę, zapoczątkowuje serię wydarzeń o niemożliwych do przewidzenia konsekwencjach, dotykających wszystkich. Żadna z postaci filmu nie zdaje sobie sprawy z roli, jaką w jej życiu odgrywa przypadek. Żadna też nie podejrzewa, że rozmaite komiczne i tragiczne wydarzenia, jakie jej się przytrafiają, są wynikiem zbiegu okoliczności. Mamy tu rozczarowanego miłością chłopaka i jego seksualnie wyposzczonego kumpla, detektywa–twardziela i bezwzględnego złodziejaszka, ślicznotkę szukającą pocieszenia w ramionach żonatego mężczyzny, opuszczoną żonę na skraju załamania nerwowego i ambitnego producenta telewizyjnego, okradzioną i oszukaną narzeczoną oraz dziewięcioletniego gangstera. Ich losy splatają się ze sobą w słodko-gorzkiej opowieści o współczesnych kochankach. Nieoczekiwanie wszyscy poznają prawdę o sobie samych. Kiedy mur rutyny zostaje rozbity, bohaterowie filmu odkrywają, że ich życie to nic innego jak mechanicznie powtarzane od lat czynności i porażająca pustka. Dla jednych będzie to sygnał do przebudzenia i odzyskania kontroli nad swoim życiem; inni przekonają się, że ich czas już dawno minął...
Treść
"Przychodzi czas, kiedy trzeba zostawić za sobą szaleństwa młodości i wziąć życie w swoje ręce". Niepewny siebie i nie potrafiący rozmawiać o swoich uczuciach John postanawia zerwać z Deirdre, chcąc się przekonać, czy dziewczyna naprawdę go kocha. Jednak jego misterny plan okazuje się wielką pomyłką: Deirdre odchodzi leczyć złamane serce w ramionach innego mężczyzny, a John zostaje sam, zawiedziony i nieszczęśliwy. Seria zbiegów okoliczności sprawia, że ich rozstanie wywołuje lawinę niespodziewanych wydarzeń, które zmieniają życie ich znajomych, a także zupełnie obcych im osób. W pierwszej scenie filmu Lehiff, przystojny złodziejaszek, okrada kasę kafejki w centrum handlowym, a następnie ucieka skradzionym samochodem. Gdy sądzi, że jest już bezpieczny, przednia szyba wozu rozpryskuje się na kawałki. Okazuje się, że Lehiff padł ofiarą małego Philipa, którego ulubioną rozrywką jest rzucanie kamieniami w przejeżdżające samochody. Kawałek dalej poznajemy Johna, który jest właśnie w drodze do supermarketu, w którym pracuje. John gawędzi z Mickiem – kierowcą autobusu. Mick dorabia po godzinach, chcąc kupić żonie wymarzone szafki do kuchni. Jego dobry nastrój wpływa na Johna przygnębiająco, przypominając mu o jego własnej nienajlepszej sytuacji uczuciowej. Dociera więc do pracy w podłym humorze. Ale prawdziwe zmartwienia dopiero się zaczynają: John dowiaduje się, że Deirdre zamieszkała z Samem – znacznie od siebie starszym i na dodatek żonatym mężczyzną. Po skończonej pracy John w towarzystwie swojego najlepszego przyjaciela Oscara odwiedza Deirdre w jej mieszkaniu, żądając konfrontacji z jej nowym kochankiem. Dziewczyna wyrzuca ich za drzwi. Chociaż nadal kocha Johna, jego postępowanie utwierdza ją w przekonaniu, że powinna zrobić coś ze swoim życiem. Oscar zabiera Johna do pubu, gdzie próbuje go pocieszyć. Pub jest miejscem, w którym krzyżują się drogi wszystkich bohaterów filmu: tutaj wylewają oni swoje żale, plotkują i knują intrygi. Seksualnie wyposzczony Oscar zwierza się przyjacielowi ze swoich problemów związanych z brakiem kobiety. Tymczasem John stara się dostrzec zalety swojej obecnej sytuacji, ale Oscar szybko sprowadza go na ziemię, uświadamiając mu, ile właśnie stracił... Po wyjściu Johna do pubu wpada poharatany przez rozbitą szybę Lehiff. Natychmiast zwraca na siebie uwagę detektywa Jerry’ego Lyncha, który za punkt honoru postawił sobie walkę z przestępczością. Dochodzi do konfrontacji, która kończy się wypowiedzeniem Lehiffowi przez detektywa prywatnej wojny. Na drugim końcu miasta poznajemy Bena, który ze swoją ekipą filmową kręci materiał o wyścigach królików dla lokalnej stacji telewizyjnej. Rozczarowany swoją pracą Ben marzy o zrealizowaniu "prawdziwego" dokumentu na poważny temat. Jako głównego bohatera postanawia zaangażować Jerry’ego, który zgadza się pokazać mu ciemną stronę życia w wielkim mieście. Detektywowi marzy się sława, której nie udało mu się zdobyć pracując w policji. Tymczasem nowy kochanek Deirdre, Sam, oznajmia swojej żonie Noeleen, że ich piętnastoletnie małżeństwo właśnie dobiegło końca. Sam wprowadza się do Deirdre, Noeleen zaś przeżywa załamanie nerwowe – jest przekonana, że ich małżeństwo rozpadło się z jej winy. Jej przyjaciółka Karen, która sama była kiedyś w podobnej sytuacji, postanawia pomóc Noeleen odzyskać równowagę. Pierwszym krokiem jest zapisanie przyjaciółki na wieczorowe studia psychologiczne. Gdy Deirdre oznajmia swojej matce, że Sam będzie z nią mieszkał, Maura jest zaniepokojona. Jej druga córka, Sally, właśnie przeżyła bolesne rozstanie. Poza tym kobieta wierzy, że każdy zasługuje na drugą szansę... W miarę rozwoju akcji poznajemy w Intermission kolejnych bohaterów, złączonych przez więzy krwi lub zwykły przypadek. Ich losy splatają się ze sobą, a przypadkowe spotkania wpływają na nich w sposób, którego nie są często świadomi. Wszyscy święcie wierzą, że są panami swojego przeznaczenia i nie dopuszczają do siebie myśli, że wystarczy zbieg okoliczności, aby ich misterne plany legły w gruzach...
Główni bohaterowie
CILLIAN MURPHY/ JOHN – niepewny siebie i nie umiejący wyrażać swoich uczuć John chce się przekonać, czy jego dziewczyna naprawdę go kocha. Proponuje więc Deirdre rozstanie. Sprawy przybierają jednak zupełnie nieoczekiwany obrót, a decyzja Johna wywołuje lawinę konsekwencji... KELLY MACDONALD / DEIRDRE – pomimo złamanego serca dzielnie udaje, że wszystko jest w porządku. Pragnąc jak najszybciej zapomnieć o miłosnym rozczarowaniu, wprowadza się do Sama, który jest... żonaty. COLIN FARRELL / LEHIFF – pozbawiony zasad moralnych drobny złodziejaszek. Planuje ostatnią akcję, która ma mu zapewnić zamożne życie i w związku z tym poszukuje łatwowiernego kompana... COLM MEANEY / JERRY – niezależny detektyw, prowadzący osobistą krucjatę przeciw przestępczości i pragnący się w niej odznaczyć. W pracy twardziel, prywatnie - wyznawca celtyckiego mistycyzmu. DAVID WILMOT / OSCAR – najlepszy przyjaciel Johna i jego współpracownik z supermarketu. Oscar rozpaczliwie poszukuje miłości i jest oburzony tym, jak John traktuje Deirdre. Przypadkowo wplątuje się w romans, który może okazać się niebezpieczny. BRIAN F O’BYRNE / MICK – zwariowany kierowca autobusu, który właśnie stracił pracę. Jest łatwym łupem dla Lehiffa: zgadza się na udział w skoku, chcąc rozwiązać swoje problemy finansowe i zafundować żonie obiecaną kuchnię. SHIRLEY HENDERSON / SALLY – siostra Deirdre, ofiara toksycznego związku, która zachodzi w ciążę i izoluje się od świata, dopóki przedziwny wypadek nie wyrwie jej z odrętwienia. MICHAEL MCELHATTON / SAM – nowy kochanek Deirdre. Podstarzały kierownik banku, przeżywający kryzys wieku średniego, który po 15 latach małżeństwa postanowił opuścić żonę. DEIRDRE O’KANE / NOELEEN – była żona Sama. Po odejściu męża popada w szaleństwo, przejawiające się gwałtownymi zachowaniami o komicznych konsekwencjach. GER RYAN / MAURA – owdowiała matka Deirdre i Sally; ich duchowa podpora i doradca w sprawach sercowych. TOM O’SULLIVAN / BEN – producent telewizyjny, kręcący poruszający dokument na tematy społeczne z Johnem w roli głównej. Rzeczywistość okazuje się jednak ciekawsza od filmu... OWEN ROE / PAN HENDERSON – szef Johna i Oscara. Kierownik supermarketu, fanatyk dyscypliny i miłośnik poradników psychologicznych. Wykorzysta każdą okazję, żeby dopiec swoim podwładnym. TAYLOR MOLLOY / PHILLIP – młodzieniec posiadający niezwykłą umiejętność wywoływania chaosu samym pojawieniem się w jakimś miejscu.
Aktorzy
COLIN FARRELL – LEHIFF Prawdziwą popularność Colin Farrel zdobył dzięki roli w telewizyjnym serialu Falling for a Dancer. Na początku swojej kariery aktor występował także przez rok w innym serialu -Ballykissangel. Następnie przeniósł się do Los Angeles, gdzie zagrał w Krainie tygrysów Joela Schumachera, która to rola otworzyła mu drogę do kariery w Hollywood. Aktor wystąpił następnie w filmach: Wojna Harta z Brucem Willisem, Bandyci, Raport mniejszości z Tomem Cruisem, Rekrut oraz Telefon. Ostatnio Colin Farrell zagrał w Aleksandrze w reżyserii Olivera Stone’a, w Daredevil z Benem Affleckiem oraz w S.W.A.T. Jednostka Specjalna. COLM MEANEY – JERRY Colm Meaney jest najlepiej znany z roli inżyniera O’Briena w serialach science-fiction: Star Trek: Nastepne Pokolenie (1987-92) i Star Trek: Stacja Kosmiczna (1993-99). Aktor zagrał wiele ról drugoplanowych w takich filmach jak: Zmarli (1987) Johna Hustona, Przyjdź zobaczyć raj (1990) oraz Ostatni Mohikanin (1992). Bardzo wysoko oceniony został jego występ w The Commitments (1991) Alana Parkera. Następnie aktor pojawił się w filmach Stephena Frearsa: The Snapper (1993) i Furgonetka (1997), zagrał także irlandzkiego gangstera w Claire Dolan (1998) oraz właściciela hotelu w This Is My Father (1999). CILLIAN MURPHY – JOHN Irlandzki aktor Cillian Murphy zdobył popularność dzięki wspaniałej scenicznej, a następnie filmowej roli w Oczyśćmy się z grzechów Endy Walsh. W swoim dorobku aktorskim ma także występy w filmach kinowych i telewizyjnych: Na krawędzi, Tale of Sweety Barrett, Quando, The Ambassador, The Trench, Saltwater, Dziewczyna z perłą, 28 dni później oraz w Sunburn. Aktor zagrał także z Colmem Meaneyem w filmie Jak Harry stał się drzewem. KELLY MACDONALD – DEIRDRE Popularność przyniosła jej rola w filmie Trainspotting. Następnie aktorka zagrała w filmach Stella Does Tricks i Kuzynka Bette. W 1999 roku pojawiła się w aż w czterech filmach: Entropia, Splendor, Utracona niewinność seksualna oraz Pierwsze oczarowanie, w którym zagrała córkę Mary Elizabeth Mastrantonio i Colina Firtha. W 2001 roku aktorka wystąpiła w filmie Gosford Park Roberta Altmana. SHIRLEY HENDERSON – SALLY Shirley to wszechstronnie utalentowana aktorka, która występowała początkowo w serialach telewizyjnych takich jak: Na sygnale oraz Czasy, w których przyszło nam żyć ten ostatni został wyróżniony nagrodą BAFTA. Aktorka pojawiła się również w filmie telewizyjnym Advocates. Shirley Henderson ma także na swoim koncie role w wielu filmach kinowych, m.in. w Trainspotting, Dzienniku Bridget Jones, 24 Hour Party People oraz wielokrotnie nagradzanym Topsy Turvy Mike’a Leigh. Później Henderson pojawiła się w filmach: Pewnego razu w Midlands oraz Harry Potter i Komnata Tajemnic. DAVID WILMOT – OSCAR David jest doświadczonym aktorem teatralnym, ale ma w swoim dorobku także wiele ról w filmach najlepszych irlandzkich reżyserów. Zagrał m.in. w Michaelu Collinsie Neila Jordana, Generale Johna Boormana oraz I Went Down Jima Sheridana. Wystąpił także w filmach The Field oraz Rat.
Twórcy
MARK O’ROWE - SCENARIUSZ Mark O'Rowe jest młodym scenarzystą z Dublina. Jego debiut, Howie the Rookie (1999) miał premierę w londyńskim The Bush Theatre, później wystawiany był w Dublinie, Edynburgu, Nowym Jorku i San Francisco. Sztuka ta przyniosła mu kilka prestiżowych nagród: George Devine Award (1999), Rooney Prize for Irish Literature (1999) , Irish Times New Play Award (2000) oraz Herald Angel w kategorii Najlepsza Produkcja na Festiwalu Fringe w Edynburgu w 1999 roku. Mark O'Rowe jest także autorem sztuk: Anna's Ankle, From Both Hips i The Aspidistra Code, a także Made in China , która miała premierę w dublińskim Abbey Theatre w 2000 roku. Jego najnowsze przedstawienie ‘Crestfall’ zostało po raz pierwszy wystawione w Gate Theatre w maju 2003 roku. JOHN CROWLEY - REŻYSERIA John Crowley, absolwent University College Cork, jest obecnie zastępcą dyrektora w londyńskim teatrze Donmar Warehouse. Jego ostatnie sztuki to: On An Average Day z Woodym Harrelsonem i Kylem MacLachlanem, wystawiana w Comedy Theatre na West Endzie, The Match Seller Girl dla Theatre Project Tokyo w Japonii, Makbet wystawiany w Queens Theatre na West Endzie oraz The Turn of The Screw, zrealizowana dla Welsh National Opera. Jego przedstawienia reżyserowane w teatrze Donmar Warehouse to m.in. Tales From Hollywood, Juno And The Paycock (wystawiane także na Broadwayu); Pokojówki według Jeana Geneta (wystawiane także na tournee teatralnym w Wielkiej Brytanii), How I Learned To Drive oraz Into The Woods. W Royal National Theatre wystawiana była jego sztuka Fair Ladies At A Game Of Poem Cards, a dla teatru Royal Shakespeare Company zrealizował spektakl Shadows. Sztuka True Lines zdobyła w 1995 roku Stewart Parker Award w kategorii Najlepszy Debiut, a Double Helix została w 1996 roku nagrodzona Kilkenny Cream of Ireland Award for Performing Arts. John Crowley jest także reżyserem telewizyjnego filmu według sztuki Samuela Becketta Come and Go, który miał premierę w 2000 roku. NEIL JORDAN – PRODUKCJA Neil Jordan urodził się w 1950 roku w Sligo w Irlandii. Karierę zawodową rozpoczął jako pisarz. W 1976 roku otrzymał Guardian Fiction Prize za zbiór opowiadań Night In Tunisia. Później napisał jeszcze trzy powieści: The Past (1979), The Dream of a Beast (1983) i Sunrise With Sea Monster (1994). Jego książki tłumaczone były na wiele języków: francuski, hiszpański, włoski, niemiecki, holenderski, szwedzki i japoński. W 1982 roku Neil Jordan napisał scenariusz i wyreżyserował swój pierwszy film fabularny Angel, który został przez londyńską gazetę Evening Standard nagrodzony w kategorii najbardziej obiecujący debiut. Jego kolejny film Towarzystwo wilków - The Company of Wolves (1984) został również wyróżniony nagrodami. Nakręcona w 1986 roku Mona Lisa z Michaelem Cainem, Cathy Tyson i Bobem Hoskinsem zdobyła nominację do Złotej Palmy na Festiwalu Filmowym w Cannes i otrzymała trzy nominacje do nagrody BAFTA oraz jedną do Złotego Globu. Za rolę w tym filmie Bob Hoskins został wyróżniony Złotym Globem w kategorii Najlepszy Aktor, otrzymał nagrodę na Festiwalu Filmowym w Cannes oraz nominację do Oscara. Następnie Neil Jordan nakręcił dwie komedie: Zjawy- High Spirits (1988) z Daryl Hannah, Stevem Guttenbergiem i Peterem O'Toole oraz Nie jesteśmy aniołami - We’re No Angels (1989) z Robertem De Niro i Seanem Pennem. W 1992 roku Jordan napisał scenariusz i wyreżyserował Grę pozorów - The Crying Game, która była nominowana do kilku Oscarów w kategoriach: Najlepszy Film, Najlepszy Reżyser, Najlepszy Aktor (Stephen Rea), Najlepsza Rola Drugoplanowa (Jaye Davidson), a sam Jordan otrzymał nagrodę Akademii Filmowej za najlepszy scenariusz oryginalny. Film został wyróżniony licznymi nagrodami oraz nominowany do BAFTY w kategoriach Najlepszy Reżyser i Najlepszy Scenariusz. W 1994 Jordan wyreżyserował w Stanach Zjednoczonych film według powieści Anne Rice Wywiad z wampirem - Interview With The Vampire, w którym zagrali Tom Cruise, Brad Pitt, Antonio Banderas i Christian Slater. Następnie zrealizował film o bojowniku o wolność Irlandii - Michael Collins (1996) z Liamem Neesonem, Aidanem Quinnem oraz Julią Roberts, który zdobył Złotego Lwa na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Wenecji. W 1996 Jordan został uhonorowany za zasługi dla kina francuskim odznaczeniem Officier des Arts et Lettres. W 1997 roku Jordan nakręcił film Chłopak rzeźnika - The Butcher Boy, a dwa lata później psychologiczny thriller Senny koszmar - In Dreams z Annette Bening, Robertem Downeyem Jr, Aidanem Quinnem i Stephenem Reą. W tym samym roku zrealizował na podstawie powieści Grahama Greene'a film Koniec romansu - The End of The Affair z Ralphem Fiennesem, Julianne Moore i Stephenem Reą w rolach głównych. Był on nominowany do czterech Złotych Globów, dwóch Oscarów i dziesięciu nagród BAFTA. Sam Jordan został uhonorowany BAFTĄ w kategorii Najlepszy Adaptowany Scenariusz. Jordan zrealizował następnie 14-to minutowy film, oparty na sztuce Samuela Becketta, Not I, w którym zagrała Julianne Moore. Ostatni film wyreżyserowany przez Neila Jordana to nakręcony w 2002 roku Podwójny blef - The Good Thief z Nickiem Nolte w roli głównej. Neil Jordan mieszka w Dublinie w Irlandii. RYSZARD LENCZEWSKI – ZDJĘCIA Jest członkiem Stowarzyszenie Filmowców Polskich i autorem zdjęć do ponad 30 filmów fabularnych i seriali telewizyjnych. Studiował w Łódzkiej Szkole Filmowej na wydziale operatorskim. Dyplom otrzymał w 1975 roku. Został wyróżniony licznymi nagrodami m.in. Golden Camera w kategorii Najlepsze Zdjęcia za film Last Resort (Ostatnie wyjście) na 22-gim Festiwalu Filmowym w Macedonii w 2001 roku oraz BAFTA Wales (nagrodą Walijskiej Akademii Filmowej) w 1998 roku w tej samej kategorii za film Wojenna narzeczona w reżyserii Petera Edwardsa. Ryszard Lenczewski został również nominowany za film Anna Karenina do nagród BAFTA (w 2001 roku) i Royal Television Society (w 2000 roku) w kategorii Najlepsze Zdjęcia.