Najbardziej tajemniczy i niepokojący z filmów wielkiego mistrza, będący bardzo oryginalną analizą sytuacji społecznej włoskiej kobiety. Główna bohaterka grana przez Giluliettę Masinę przypadkowo odkrywa, że mąż ją zdradza. Kobieta, która całe swoje życie poświęciła ukochanemu mężczyźnie, przeżywa prawdziwy wstrząs. Pod jego wpływem... czytaj dalej
Bardzo ładny wizualnie, dobrze zagrany film z niebanalnie napisanym scenariuszem. Bardzo pryjemnie się to ogląda, jest tu nawet to do czego bueukit ma słabość: szyderstwo, groteska, oniryzm czy nawet surrealizm. Fellini miał niezwykła wyobraźnię to fakt. Ale skończmy z tmi pochlebstwami:
Ten film jest jak bardzo...
Pod wieloma względami ten film to taka kobieca wersja "Osiem i pół". I ta swoista wtórność wobec tego arcydzieła oraz poprzednich dzieł reżysera sprawia, że nie daje mu najwyższej noty. Na szczęście Fellini nie zatrzymuje się tylko na analizie lęków i kompleksów wynikających m.in. z katolickiego wychowania. Jest tu...
Bez wątpienia jest to film nudny i zbyt długi. Esencji tego filmu czyli wątku zdrady i podejrzeń jest jak na lekarstwo. Za to Fellini skupił się na życiu tępych i płytkich burżujów którzy irytują samym swoim zachowaniem. W tym filmie jest mnóstwo zbędnych scenek. Na dobrą sprawę mógłby trwać 80 minut po obcięciu...
W tej chwili wydaje mi sie, ze to najlepszy film Felliniego. Nie moge tego orzecz z pelnym przekonaniem, bo z pewnoscia nie odkrylem wszystkich tajemnic ani rzeczonego, ani pozostalych tworow tego magika.
W tym obrazie szczegolnie poraza sila swojej wyborazni i pelna czaru, dowcipna zgryzliwoscia. Na plus trzeba mu...
kto w chwilach ciężkich i niepewnych ma takie wizje? ręka do góry. Niektóre sceny można by wyciąć i widz nie odczułby różnicy, pojawienie się tej sąsiadki w najmniej oczekiwanym przeze mnie momencie, zdziwiło mnie a nawet wkurzyło bo miało na celu chyba tylko wydłużenie filmu. Na plus filmu na pewno można zaliczyć to,...
więcej