Jennifer Lopez była przesłuchiwana do roli Caroliny.
Raul Julia miał zagrać Bucha, ale wycofał się z powodu pogarszającego się stanu zdrowia. Aktor zmarł dwa miesiące po premierze filmu.
Pierwotnie postać, w którą finalnie wcielił się Quentin Tarantino, zagrać miał Steve Buscemi.
Sceny, w których występują Steve Buscemi i Cheech Marin, kręcono w pośpiechu. Spowodowane to było faktem, iż aktorów wynajęto na stosunkowo krótki okres (Buscemiego na 7 dni, Marina - na 6).
John Leguizamo miał zagrać El Mariachi, gdyby Antonio Banderas odrzucił tą rolę.
Pod koniec filmu odbywa się scena walki El Mariachi ze zbirami Bucha. Jeden z przeciwników spada z dachu, ląduje na ukrytej poduszce powietrznej i zapada się pod ziemię.
Na początku strzelaniny w barze świeczki są zgaszone. Palą się jednak po jej zakończeniu.
Na dachu księgarni, kiedy El Mariachi przeładowuje broń, widzimy Carolinę trzymającą w dłoni swój czerwony but. W następnym ujęciu zdejmuje swój but raz jeszcze ze stopy.
Koszulka zbira, którego El Mariachi wyrzuca nogami w powietrze w czasie strzelaniny, zmienia się w poszczególnych ujęciach.
Podczas strzelaniny w barze El Mariachi dwukrotnie zabija tego samego grubego zbira w kowbojskim kapeluszu.
W poszczególnych ujęciach strzelaniny w barze wentylator na suficie jest na zmianę włączony i wyłączony.
Księgowy w barze strzela do głównego bohatera z pistoletu 92F Beretta z tłumikiem. Słychać jednak strzały, jakby tłumik nie był podczepiony do broni.
Kiedy nowy człowiek Bucha strzela do nożownika, widać, że magazynek w jego broni jest pusty, jednak dalej słychać strzały. Wskazuje to na fakt, że dźwięki wystrzałów zostały dodane w postprodukcji.
Po strzelaninie na dachu widoczny jest cień mikrofonu (na ścianie w tle).
Podczas strzelaniny w barze niektóre z butelek rozbijane są dwukrotnie.
Podczas strzelaniny na dachu księgarni plamy krwi na koszulce, którą ma na sobie El Mariachi, zmieniają się w poszczególnych ujęciach (raz są większe, a innym razem krwi jest wyraźnie mniej).
Podczas strzelaniny w barze koszulka jednego ze zbirów po rozerwaniu ukazuje taśmę mocującą materiał wybuchowy (używany do imitowania rozbryzgu krwi).
Podczas strzelaniny na zewnątrz pistolet z maski białego samochodu znika w poszczególnych ujęciach.
Po postrzale w głowę barman znika z miejsca, w którym upadł. W kolejnych ujęciach jego ciało pojawia się ponownie.
Ilość noży, które nożownik trzyma w dłoni, w wielu ujęciach nie zgadza się z liczbą tych, którymi rzucał w przeciwników.
Po zakończeniu strzelaniny w barze, na kasie widać odbicie kamerzysty.
Kiedy El Mariachi i barman, celując w siebie, orientują się, że magazynki ich broni są puste, sposób odkładania pistoletu El Mariachiego na blat zmienia się w zależności od ujęcia.
Kiedy El Mariachi śpiewa w barze piosenkę, ruch jego ust nie pasuje do słyszanych słów.
Kiedy po raz pierwszy pojawia się Bucho i mówi do Memo, iż musi mieć wgląd we wszystko. Zbir odpowiada, jednak wypowiadanych przez niego słów nie słychać.
Na dachu księgarni El Mariachi przeładowuje pistolet, wyjmując zza spodni drugi. Po chwili jednak druga broń znika.
Gitara, którą chłopiec wręcza mężczyźnie w samochodzie, jest bez paska. Kiedy jednak ten sam instrument zostaje przekazany El Mariachi'emu, posiada już pasek.
Nożownik (Danny Trejo) kilkakrotnie zostaje postrzelony w klatkę piersiową, na której ma tatuaż. Później, gdy inni oglądają jego ciało widać tam tylko krew, ślady po kulach zniknęły.
Kiedy El Mariachi wraz z dwoma muzykami stoją na scenie, położenie instrumentu jednego z nich zmienia się w poszczególnych ujęciach.
Kiedy El Mariachi wyjmuje z pleców noże słychać charakterystyczny dźwięk, którego nie powinno być.
Kiedy Carolina przeskakuje z dachu na dach, kamera pokazuje, iż ma na sobie beżową bieliznę. Po chwili, kiedy jest już na drugim dachu, widać, że jej bielizna ma kolor czarny.
El Mariachi, podążając za chłopcem, ociera się ramieniem o ścianę, pozostawiając smugi krwi. W kolejnych ujęciach smugi te zmieniają swój wygląd.
Podczas strzelaniny pod koniec filmu, gdy Campa klęka, przygotowując swój futerał-wyrzutnię do strzału, dziura wylotowa w futerale pojawia się i znika, w zależności od ujęcia.
Kiedy Campa odpala swoją wyrzutnię z futerału, celując w samochód, w zwolnionym tempie widać, iż pocisk nie trafia w samochód, ale w ziemię przed nim. Mimo to pojazd eksploduje.
Pod koniec rozpoczynającej film piosenki El Mariachi przesłania lewą dłonią oczy, jednak światło, przed którym się osłania, pada z prawej strony prawej.
Podczas strzelaniny w bibliotece shotgun, którego używa El Mariachi, wypala bez przeładowania pięć razy, mimo iż ten rodzaj broni może wystrzelić bez przeładowania jedynie dwukrotnie.
Gdy Carolina i El Mariachi zbiegają schodami w bibliotece, zza drzwi nie wydobywa się dym, pomimo tego, że drzwi z drugiej strony płoną.
Kandydat na człowieka Bucha nokautuje jednego z jego goryli kopnięciem prawą nogą, mimo że chwilę wcześniej złamał prawą kostkę.
Podczas filmu, na podstawie słyszanych dźwięków, można stwierdzić, że na prawym bucie El Mariachiego znajduje się ostroga. Jednak gdy w kawiarni bohater siada za Caroliną i otwiera futerał, dźwięku ostrogi nie słychać.
Po cofnięciu samochodu Mariachi wychyla się z niego i podnosi leżący na ziemi futerał. Nie mógłby jednak tego zrobić, ponieważ auto ma zbyt wysokie podwozie.
Zdjęcia do filmu zrealizowano w Ciudad Acuña (Meksyk).
Bar z początku filmu, w którym rozmawiają Steve Buscemi i Cheech Marin istnieje naprawdę. Jest to lokal w meksykańskiej miejscowości Acuna, zwany Corona Club. W rzeczywistości jest on znacznie większy i czystszy, jednak na potrzeby filmu został zmodernizowany. W barze tym można zobaczyć na ścianach kilka powieszonych zdjęć z planu oraz aktorów.
Antonio Banderas wyreżyserował scenę w łazience po drugiej strzelaninie w barze.
Pistolet na pasie z dwoma bębenkami, który Carolina oglądała w księgarni, jest tym samym, którego w filmie "Od zmierzchu do świtu" używa Sex Maszyna grany przez Toma Savini'ego.
W dniu kręcenia sceny miłosnej pomiędzy Salmą Hayek a Antonio Banderasem, cała ekipa filmowa przyszła na plan, by to zobaczyć.
Gdy Antonio Banderas gra na gitarze towarzyszą mu muzycy zespołu Los Lobos, znani ze ścieżki dźwiękowej do filmu La Bamba.
Reżyser Robert Rodriguez na potrzeby filmu napisał rockową wersję piosenki "Malagueña Salerosa". Wykonał ją jego zespół Chingon, jednak ostatecznie w "Desperado" nie umieszczono jej. Usłyszeć ją można podczas końcowych napisów filmu "Kill Bill: Vol. 2".
Z powodu niskiego budżetu w filmie wykorzystano zaledwie dwóch kaskaderów.
Antonio Banderas w rzeczywistości sam gra na gitarze melodię, którą słychać podczas początkowych napisów filmu.
Zdjęcia do filmu kręcono od 18 września do listopada 1994 roku.
Podczas produkcji filmu reżyser Robert Rodriguez i aktor Danny Trejo odkryli, że są kuzynami.
Danny Trejo nie wypowiada w filmie ani jednej kwestii.