Myśliwce biorące w filmie udział, w bitwie o Anglię w 1940 roku mają czteroramienne śmigła - myśliwce używane przed 1942 rokiem miały śmigła tylko trzyramienne.
Podczas treningu (scena z rowerami) i podczas misji, piloci lecą w formacji czwórkowej, nie używanej wtedy jeszcze przez RAF.
Wojskowy samochód, który przewozi pijanych pilotów na lotnisku, ma kierownicę po lewej stronie. Wszystkie samochody Sił Zbrojnych Zjednoczonego Królestwa miały kierownicę po prawej stronie.
W scenie, kiedy odjeżdża pociąg z Frantiskiem Slamą (Ondrej Vetchy) powracającym z Wielkiej Brytanii do Czechosłowacji, w tle można zobaczyć nowoczesny wagon kolejowy.
Zdjęcia do filmu kręcono w Czechach (m.in. na zamkniętym lotnisku Hradcany), Niemczech i Południowej Afryce.
Koszt wypożyczenia brytyjskiego myśliwca, użytego w filmie to 10 tysięcy dolarów za godzinę.
Sierżanci z czeskiego RAF-u są często tytułowani "sir", także podczas salutowania.
Slama ląduje swoim samolotem na ziemi, by zabrać Vojtiska z terenu rozbicia sie jego samolotu, a potem startują i ponad kanałem kierują się w stronę Anglii. W tych dwóch sekwencjach są filmowane dwa różne samoloty.
To najdroższy czeski film. Jego budżet to 8 mln $, a najdroższa jego scena (atak na pociąg) kosztowała więcej niż cały film Kolja, nakręcony również przez Jana Svěráka.
Kostiumy wykorzystane w filmie wykonane były na potrzeby "Niebiańskich jeźdźców" z 1968 roku.
Cały film nagrany jest z udziałem dwóch prawdziwych samolotów Spitfire. Pozostałe samoloty to są modele lub tricki komputerowe. Na potrzeby filmu powstało 25 modeli tych samolotów, z czego 5 było rzeczywistej wielkości.
Zdjęcia do filmu kręcono od 27 marca do 7 lipca 2000 roku.
Ondrej Vetchy otrzymał za rolę o 30% więcej wynagrodzenia, ponieważ musiał pływać w morzu, w którym pojawiały się nawet rekiny.
Modele samolotów Spitfire były tak doskonałe, że angielscy piloci czasami kierowali się do tych z laminatu, zamiast do prawdziwych.
W 2002 roku film był oficjalnym kandydatem Czech do Oscara w kategorii najlepszy film nieanglojęzyczny.