Witam wszystkich mam pytanko znacie może 5 największych dzieł filmowych Woody Allena. Jestem dopiero początkującym widzem oglądający jego filmy i chiałbym sie dowiedzieć które z jego licznych filmów są najlepsze.Dzieki za odpowiedzi :).
sam woody allen w wywiadach mowi ze jego ulubionym filmem z tych przez niego wyrezyserowanych jest purpurowa róż z kairu. krytykom bardzo podobaja sie annie hall, manhattan, zbrodnie i wykroczenia, wiec powinienes kiedys zobaczyc rowniez i te. jesli lubisz bardziej konwencje komediowa od dramatycznej to jej wysokosc afrodyta czy tajemnica morderstwa na manhattanie sa niezlymi filmami.
moja piatka: wnetrza. zlote czasy radia, danny rose, annie hall, jej wysokosc afrodyta (kolejnosc przypadkowa) - ale wiesz, sa rozne gusta:) pzdr:)
Ja uwielbiam Strzały na Brodwayu , Wszystko czego chcielibyście wiedzieć o seksie , Annie hall , Tajemnica Morderstwa na Manhattanie , danny rose , Złotw czasy radia , Jej wysokość Afrodyta. , Życie i cała reszta , i jeszcze wiele innych ...
Kolejność przypadkowa:
1.Klątwa Skorpiona
2.Drobne Cwaniaczki
3.Melinda i Melinda
4.Wszystko co chcielibyście wiedzieć o seksie, ale baliście się zapytać
5.Miłość i śmierć
niesamowite, pisze bez cienia cynizmu, ale Twoje piec typow na najlepszy obraz Allena to zarazem moje piec typow na jego najgorsze filmy, smiesznie sie zlozylo.
A oto moje typy na najlepszy film kolejnosc nieprzypadkowa lecz celowa:
1. Annie Hall
2. Manhatan
3. Męzowie i żony
4. Zbrodnie i wykroczenia
5. Hannah i jej siostry
+ bonus za Purpurowa roze z Kairu - drogiego takiego filmu nikt inny nie zrobil
oglądałam tylko jeden jego film "Bierz forsę i w nogi" i muszę powiedzieć że bardzo mi się podobał :)
skoro posiadasz 20 jego filmow to moze jakas wymianka, bo ja wogole jakos nie mialem okazji zglebiania jego tworczosci ale chetnie odmienie ten stan rzeczy.