Premiera książki dla przyszłych reżyserów filmów reklamowych

Informacja nadesłana
https://www.filmweb.pl/news/Premiera+ksi%C4%85%C5%BCki+dla+przysz%C5%82ych+re%C5%BCyser%C3%B3w+film%C3%B3w+reklamowych-92655
"Reżyseria filmu reklamowego" to pierwsza i jak do tej pory jedyna w Polsce książka poruszająca tematykę reżyserii i produkcji filmu reklamowego. Napisana przez fachowców z dwóch dopełniających się branż, filmowej i reklamowej, w niezwykle ciekawy i nigdzie na świecie nie praktykowany dotąd sposób zestawia punkt widzenia dyrektora kreatywnego agencji reklamowej, decydującego o tym, który z reżyserów dostanie zlecenie, oraz  reżysera, wykonującego to zlecenie.



Czytelnik dowie się, co zrobić, aby dostać się do branży i jak się w niej utrzymać, jak radzić sobie z klientem na planie, czego oczekuje od niego agencja reklamowa, jakie pułapki mogą czyhać na niego na każdym etapie tworzenia filmu reklamowego, zarówno wysoko, jak i niskobudżetowego. Książka dostarcza także szerokiej wiedzy o rzemiośle reżyserskim, przeprowadzając czytelnika przez cały proces przygotowań, produkcji i postprodukcji. Bogata w anegdoty, ilustrowana przykładami storyboardów, shootingboardów, eksplikacji reżyserskich, kosztorysów i innych materiałów z prawdziwych produkcji reklamowych, zaopatrzona w bardzo przydatny słowniczek slangu branżowego, stanowi kopalnię wiedzy praktycznej. 

Reżyserem filmów reklamowych można zostać niekoniecznie kończąc szkołę filmową. Książka jest więc przeznaczona zarówno dla tych, którzy z reżyserią do tej pory niewiele mieli wspólnego, jak i dla studentów szkół filmowych, ale także dla profesjonalnych reżyserów, którzy chcieliby zacząć kręcić  reklamy. Docenią ją także z pewnością pracownicy agencji reklamowych i działów marketingu, odpowiedzialnych za reklamę.

O autorach:

Katarzyna Dragović pracuje w agencjach reklamowych niemal od początku istnienia reklamy w Polsce. Zaczynała jako copywriter, aby przejść przez wszystkie szczeble w hierarchii agencyjnej, aż do dyrektora kreatywnego sieciowej agencji reklamowej. Laureatka nagród branżowych, jurorka polskich i zagranicznych konkursów reklamy, założycielka Szkoły Mistrzów Reklamy, jedynej w Polsce szkoły typu "portfolio", przygotowującej do pracy w agencji reklamowej .

Nono Dragović, doktor teorii filmu, absolwent wydziału reżyserii Łódzkiej Szkoły Filmowej. Reżyser  filmowy, teatralny, telewizyjny, operowy i reklamowy, z trzydziestoletnim doświadczeniem. Twórca uznanych filmów dokumentalnych, seriali telewizyjnych, przedstawień teatralnych i operowych. Autor książek "Poetyka reżyserii filmowej" oraz wielu publikacji filmowych. Wykładowca w szkołach filmowych w Łodzi, Belgradzie i Nowym Sadzie. Założyciel studium Reżyseria Filmu Reklamowego w Szkole Mistrzów Reklamy przy ALK.  Odznaczony orderem Zasłużony dla kultury Polski.