Witam.
Jestem studentką trzeciego roku Kulturoznawstwa, w tym roku piszę pracę licencjacką na temat: Symbolizm w kinematografii rosyjskiej na podstawie twórczości Andrieja Zwiagincewa. Bardzo proszę o pomoc wszystkich Forumowiczów- piszcie jakie symbole odnajdujecie w tym filmie i jak je odczytujecie, może macie jakieś ciekawe uwagi, spostrzeżenia, odczucia związane z filmem? Jak odbieracie kreacje postaci? Jakie odniesienia do sztuk plastycznych zauważacie? Wiem że poruszano takie wątki już w wielu tematach ale często są to tylko jakieś ogólne uwagi, dlatego zdecydowałam się na założenie oddzielnego. Interesują mnie nie tylko informacje dotyczące "Wygnania" ale także "Powrotu". Wiem że wielu uważa "Wygnanie" za film gorszy, dlatego poświęcam osobny rozdział na analizę opinii krytyków i widzów na ten temat. A jak wy sądzicie? Z góry bardzo dziękuję za wszystkie komentarze:)
Ulson
Obstawiam, że już się obroniłaś z pracą, ale ja zauważyłam sporo odniesień do ikonografii biblijnej.
Puzzle - "Zwiastowanie". Teraz już dokładnie nie pamiętam które, ale chyba da Vinci
Ozdoba na ścianie w kuchni - Adam i Ewa w raju
zakładka Biblii - Wygnanie z raju Masaccia
Może ostatnia scena troszkę zalatuje Brueglem, który obrazował życie codzienne, wiesz, show must go on, cykliczność rzeczy.
Natomiast same zdjęcia są niesamowicie malarskie, ale trudno tu chyba mówić o specjalnych odwołaniach. Jest kilka ujęć pełnych lustrzanych odbić.
Tak -obroniłam licencjat ale już zabieram się za pisanie pracy magisterskiej która będzie kontynuacją tematu. Dlatego dziękuję bo każda uwaga jest mile widziana:)
ja zauważyłam, że Wiera często myje twarz i ręce - jakby chciała zmyć z siebie grzech lub wyrzuty sumienia... jak mi coś jeszcze w oko wpadnie to napiszę :)