Jaromír Hanzlík, mając 17 lat, zagrał w dramacie psychologicznym o konflikcie między ojcem a synem. Wyreżyserowali go wspólnie dwaj debiutanci: Antonín Máša i Jan Čuřík, przy czym ten drugi był zarazem autorem zdjęć. Młodziutki Hanzlík, który rok później wystąpił w "Wozie do Wiednia" Karela Kachyni oraz "Romancy na trąbkę" Otakara Vávry,... Jaromír Hanzlík, mając 17 lat, zagrał w dramacie psychologicznym o konflikcie między ojcem a synem. Wyreżyserowali go wspólnie dwaj debiutanci: Antonín Máša i Jan Čuřík, przy czym ten drugi był zarazem autorem zdjęć. Młodziutki Hanzlík, który rok później wystąpił w "Wozie do Wiednia" Karela Kachyni oraz "Romancy na trąbkę" Otakara Vávry, był jedną z ikon nowego nurtu czeskiej kinematografii lat 60. Uosabiał młode pokolenie skonfliktowane z generacją rodziców z powodu odmiennych poglądów i zmian społeczno-politycznych. Ojciec (w tej roli Jan Kačer), w przeszłości uczestnik komunistycznego aparatu przemocy, nie potrafi nawiązać kontaktu z dorastającym synem. Tytuł filmu precyzyjnie oddaje stan ducha chłopaka, który po sprzeczce z ojcem ucieka z domu, by znaleźć własny sposób na życie. Odczucia bohatera uwydatniają powolne tempo narracji i surowe, czarno-białe zdjęcia, będące rezultatem pracy Jana Čuříka i jego kolegi Ivana Šlapety. czytaj dalej