Erik jest przerażającym potworem straszącym w gmachu paryskiej opery. W wilgotnych korytarzach znajdujących się w piwnicach opery, przygotowuje Christine Daae do zostania operową divą. Po wstrząsającej serii wydarzeń, w tym zrzuceniu przez Upiora ogromnego żyrandola na protektorów opery, czołowy sopran opery zostaje zmuszony do... czytaj dalej
I nie chodzi wcale o "specyfikę kina niemego".
Mówi się, że jest to jedna z najwierniejszych książce ekranizacji, a pominięto tu zupełnie historię Eryka. Rozumiem, trudno by to było przedstawić bez słów, ale Upiór wyszedł na zupełnego okrutnika, człowieka bezwzględnego. Przecież to, że Christine współczuła Erykowi,...
Niezwykła ekranizacja powieści Gastona Leroux'a powstała 92 lata temu, muzyka na żywo porywa nas w czarno-biały świat Opery, która w swoich lochach ma upiora, który jest dzięki charakteryzacji aktora Lona Chaney'a, jest przerażający, hipnotyzujący , nie nosi maski (jak to dotyczy wszystkich innych filmów o upiorze),...
więcejTo ledwie drugi niemy film jaki w życiu obejrzałem w całości. Pierwszym był „Nosferatu: Symfonia Grozy” i tamten podobał mi się jednak ciut bardziej. Sama historia bardziej mi się podobała i sama kreacja „czarnego charakteru” (o ile można nazwać takim tytułowego Upiora) bardziej zapadła mi w pamięć.
Nie zmienia to...