Ramona i Beezus/film/Ramona+i+Beezus-2010-5008682010
Pressbook
Inne
O FILMIE
Film o przygodach Ramony Quimby (Joey King) i jej starszej siostry, Beezus (Selena Gomez) to ekranizacja bestsellerów autorstwa Beverly Clearly. Ramona to dziewczynka o niezwykłej wyobraźni, pełna energii i mająca skłonność do pakowania się w kłopoty. Jest przy tym tak urocza i odważna, że udaje jej się nawet wyratować rodzinę z poważnych tarapatów. Rodziców dziewczynek, Roberta i Dorothy, zagrali John Corbett i Bridget Moynahan, w ciotkę Beę wcieliła się Ginnifer Goodwin. Dawnego ukochanego cioci Bei zagrał Josh Duhamel, a nauczycielkę Ramony, panią Meachum, zagrała Sandra Oh. Film wyreżyserowała Elizabeth Allen, a scenariusz napisali Laurie Craig i Nick Pustay. Producentami są Denise Di Novi i Alison Greenspan, autorem zdjęć John Bailey. Scenografia to dzieło Brenta Thomasa, za montaż odpowiada Jane Moran. Współproducentem filmu jest Brad Van Aragon, muzykę skomponował Mark Mothersbaugh, a kierownictwo muzyczne sprawowała Julia Michel. Książki wydano po raz pierwszy 50 lat temu. Twórcom filmu spodobało się to, że przemawiają do kolejnego pokolenia dzieciaków. Grająca Ramonę Joey King znała je zanim dostała rolę, a Selena Gomez (Beezus) zna je od podstawówki. ?Uwielbiam postaci stworzone przez Beverly. Zależało nam na tym, by film się jej spodobał. Ciężko pracowaliśmy, by wiernie przedstawić książkę na ekranie. Ten film to świetna zabawa dla całej rodziny?. ? mówi Selena Gomez. ?Wychowywałam się na tych książkach. Dostałam je od mamy. Wiele dzieci dostaje je od rodziców i to dodaje im jeszcze więcej magii. Kiedy je czytałam zachwyciło mnie, jak wspaniale opisują dzieciństwo.? ? mówi Ginnifer Goodwin. Twórcy filmu z przyjemnością wrócili do historii z dzieciństwa. ?Wspaniale pracuje się nad projektem, który przypomina nam o beztroskich czasach.? ? mówi producentka, Alison Greenspan. Cała ekipa ma do tej serii ogromny sentyment. Reżyserka, Elizabeth Allen przyznaje, że dostała je od mamy, gdy jako kilkulatka chorowała na ospę. ?Mimo, że byłam już zdrowa, zostałam w domu o dzień dłużej, żeby doczytać książkę?. ?śmieje się reżyserka. Beverly Celary od lat była proszona o sprzedanie praw do zekranizowania swojego dzieła, ale zgodziła się dopiero wtedy, gdy przeczytała list od producentki, Denise Di Novi (która wyprodukowała takie filmy jak ?Stowarzyszenie wędrujących dżinsów?, ?Małe kobietki? czy ?Jakubek i brzoskwinka olbrzymka?). Denise przekonała pisarkę, że powstanie wspaniała ekranizacja. Mimo to, wstępne prace trwały dwa lata. ?Spotykaliśmy się z panią Cleary i zapewnialiśmy ją, że film wiernie przedstawi książkę . Na szczęście znała filmy wyprodukowane przez Denise i lubiła je.? ? mówi Greenspan. ?Denise, Alison i Elizabeth doskonale rozumiały wizję mojej matki. Nie miałem wątpliwości, że pozostaną jej wierne.? - mówi syn pisarki, który zagrał w filmie jako statysta w scenie ślubu. Kiedy Greenspan powróciła do książek natychmiast przypomniała sobie za co je kochała. ?Wspaniale opisują dzieciństwo i to, jak wszystko wydawało się duże, a dzieci często były niezrozumiane.? ? mówi producentka i przyznaje, że gdy ruszyły prace nad filmem, wyszukała w garażu rodziców swoje recenzje książek Beverly Clearly : ?Chciałam jej udowodnić, że je uwielbiałam.? Pisarka nie była do końca zachwycona, bo recenzje oceniono na piątkę z minusem ? było w nich trochę błędów ortograficznych. Elizabeth Allen ma na swoim koncie tylko jeden film ? wyreżyserowała ?Akwamarynę? z 2006 roku. ?Wiele osób pragnęło nakręcić film o Ramonie, ale Liz miała niezwykłe podejście i szacunek do bohaterów książki.?- mówi Di Novi. ?Te książki są po prostu wyjątkowe. Beverly Clearly napisała je 50 lat temu. Od razu zyskały popularność i cieszą się nią do dziś. Nie wydają się staroświeckie, bo główna bohaterka jest niezwykła.? ? mówi Allen, która sama jest najstarszą z trzech sióstr, a jej rodzina przypomina książkowych Quimbych : ?Moja młodsza siostra była jak Ramona, a ja jak Beezus. Myślałam o niej pracując nad filmem.? Reżyserka przypominała sobie też ulubione fragmenty książki. ?Pragnęłam zawrzeć je w filmie. Przepytałam też mnóstwo dzieciaków o ich ukochane fragmenty, żeby nie pominąć niczego fajnego.? ? mówi Allen. Reżyserka kilkakrotnie spotkała się z pisarką i odbyły wiele rozmów telefonicznych : ?Beverly bardzo zależało, by adaptacja była wierna. Nie mogłam uwierzyć, ze pracuję z autorką moich ukochanych książek z dzieciństwa. Kiedy dzwoniła i przedstawiała się, szczypałam się, by mieć pewność, że to nie sen.? Film opisuje wydarzenia z kilku książek (?Ramona and Her Father, ?Ramona Forever?, ?Ramona and Her Mother?, ?Ramona Quimby, Age 8? i ?Ramona?s World?). Tytuł kojarzy się z tomem ?Beezus & Ramona?, ale nie jest na nim oparty. ?W tej części Ramona ma cztery latka. Skupianie się na niej nie miałoby sensu.? ? mówi reżyserka. Filmowa Ramona ma 9 lat (jak w ?Ramona Forever?), a Beezus chodzi do pierwszej klasy liceum (jak w ?Ramona?s World?). Różnica wieku między siostrami wynosi sześć lat, jak w książkach. Reżyserka podkreśla, że nie wprowadzono do historii żadnych unowocześnień: ?Książki Beverly są ponadczasowe i po prostu nie potrzebują ulepszeń. Nieważne są technologia, samochody czy moda. Nic, co świadczyłoby o okresie w jakim została osadzona fabuła. Każde kolejne pokolenie dzieciaków ma wrażenie, że książki opowiadają o jego czasach. Dlatego się z nimi identyfikują. Skorzystaliśmy z tego zabiegu kręcąc film.? Fani książki utożsamiają się albo z jedną z sióstr, albo z obydwiema. ?Byłam jak Ramona. Lubiłam występować przed rodziną. Śpiewałam, tańczyłam i miałam bujną wyobraźnię. Dlatego zostałam aktorką.? ? mówi Selena Gomez, która wcieliła się w Beezus. Filmowa Ramona, czyli Joey King, przyznaje że ma w sobie cechy obu sióstr Quimby : ?Jednego dnia szaleję jak Ramona, a drugiego staram się być idealna, jak Beezus?. 12 kwietnia 2009, dwa dni przed rozpoczęciem zdjęć, Beverly Clearly świętowała 93 urodziny. Nie mogła przyjechał na plan, ale przekazała twórcom filmu, że nie może się doczekać, aż go zobaczy i jest pewna, że fani książki też. Twórcom zależało, by pisarka uczestniczyła w procesie castingowym. Wysłali jej nagranie z przesłuchania Joey King, Clearly była zachwycona. ?Miałam wielką nadzieję, że to właśnie Joey zagra Ramonę.? ? mówi pisarka. ?Dokładnie tak wyobrażałam sobie Ramonę. Jako żywiołową dziewczynę o bujnej osobowości.? ? mówi Di Novi. Obsadzanie głównych ról trwało rok. ?Szukaliśmy kreatywnych, zdolnych aktorek z poczuciem humoru. Ramona musiała być wrażliwa i niezwykle sympatyczna. Tak, by wszyscy ją pokochali.? ? - mówi reżyserka. Allen, Greenspan i Di Novi zwróciły uwagę na Joey King już w pierwszej fazie przesłuchań, ale dziewczynka miała dopiero 7 lat. Zanim film dostał zielone światło minęło jeszcze trochę czasu i Joey była już w wieku Ramony. Znowu stawiła się na casting i ponownie oczarowała twórców. ?Kiedy gra, człowiek śmieje się i płacze. Dzieci rzadko mają taki talent. Joey ma wielki dar komediowy, jest niezwykła.?? ?mówi Greenspan. ?Wszystkie dziewczynki, które przesłuchaliśmy były świetne, ale Joey jest wyjątkowa. Świetnie wypadła w scenach próbnych z Seleną (która już dostała rolę Beezus), co ułatwiło nam decyzję.? ? mówi Allen. Joey King dobrze pamięta castingi : ?Kiedy twórcy zaprosili mnie po nich na spotkanie sądziłam, że chcą jeszcze porozmawiać, a oni zapytali czy chcę być Ramoną. Nie mogłam w to uwierzyć. Popłakałam się ze szczęścia, moja mama też.? Twórcy przyznają, że Joey jest bardzo podobna do granej przez siebie bohaterki. ?To mała wariatka. Bardzo przypomina Ramona. Często zastanawialiśmy się co jej strzeliło do głowy. Kiedy ścięła włosy i zafarbowała je na ciemniejszy kolor wyglądała dokładnie tak, jak wyobrażaliśmy sobie Ramonę czytając książki jako dzieci.?- mówi Greenspan. Joey świetnie się dogadywała z ekipą i obsadą, ale przyznaje, że Ramona bywa męcząca : ?Często ma wrażenie, że nikt jej nie rozumie, a kiedy wpada w tarapaty, to jeden kłopot pociąga za sobą kolejne. Ale i tak ją lubię, bo jest inna niż wszyscy!? ?Beezus i Ramona nie zawsze się dogadują, bo bardzo się od siebie różnią. Uwielbiam je. Chwila, w której uświadamiają sobie, jak bardzo się kochają i uzupełniają jest bardzo wzruszająca.? - mówi Selena Gomez. ?Ramona ma bujną wyobraźnię i przez to bywa niezrozumiana. W filmie staje przed trudnym wyborem ? albo będzie taka jak inni i przestanie wpadać w kłopoty, albo zostanie sobą, choć wiąże się to z tarapatami?. ? - mówi reżyserka. Beezus, to jak mówi Greenspan, ?siostra idealna?. ?Ma same piątki, jest grzeczna. Przeciwieństwo Ramony. Czasem wścieka się na siostrę, która zakłóca spokój rodziny.? ?Bardzo się cieszymy, że Selena Gomez zagrała Beezus. Ma wielki talent, uwielbia książki Beverly. To wspaniała dziewczyna.? ? mówi Di Novi, a reżyserka dodaje : ?Już na pierwszym przesłuchaniu było jasne, że Selena jest wyjątkowa. Zachwyciła mnie zaangażowaniem i charyzmą. Jest pracowita i lubi wyzwania.? Dla Gomez najfajniejsza była współpraca z Joey King : ?Od razu się polubiłyśmy. Joey jest bardzo dojrzała jak na swój wiek. To bystry, ciekawa dziewczynka. Przebywanie z nią to prawdziwa przygoda!?- mówi Gomez. Dziewczyny bardzo się zaprzyjaźniły ? chodziły razem na kręgle, zakupy. ?Od pierwszego dnia były dla siebie jak siostry. Selena ma silny instynkt macierzyński i potraktowała Joey jak młodszą siostrę. Zajmowała się też bliźniaczkami grającymi małą Robertę.? ? mówi Greenspan. Obsadę uzupełniają dorośli aktorzy. W rodziców sióstr wcielili się John Corbett i Bridget Moynahan, ciocię Beę zagrała Ginnifer Goodwin, a jej dawnego ukochanego, Hobarta, Josh Duhamel. Nauczycielkę Ramony, panią Meacham, zagrała Sandra Oh. ?Zebraliśmy fantastyczną obsadę. Wszyscy uwielbiają książki Beverly Clearly i bardzo zaangażowali się w film. Dzięki temu bije z niego pozytywne przesłanie o rodzinie i miłości.? -mówi Di Novi i dodaje, że aktorzy świetnie się ze sobą dogadywali : ?Na ekranie aż między nimi iskrzy. To się często zdarza, ale nasza obsadę chemia połączyła też poza planem. Naprawdę ma się wrażenie, że wszyscy się kochają i są prawdziwą rodziną.? Joey i Selena miło wspominają żarty robione przez ich filmowego tatę, Johna Corbetta i bardzo polubiły filmową mamę, Bridget Moynahan. ?To cudowna kobieta. Stała się dla mnie jak druga mama. Mogę jej powiedzieć o wszystkim.? ? mówi Selena Gomez. Ginnifer Goodwin i Josh Duhamel, czyli ciocia Bea i Hobart, poznali się na planie komedii ?Wygraj randkę?. ?Bardzo się ucieszyłem, że znów będziemy razem pracować.? ? mówi Duhamel, a Goodwin dodaje : ?Josh w ogóle się nie zmienił : nadal jest zabójczo przystojny i rewelacyjny?.
JAK POWSTAŁA KLICKITAT STREET
Filmowcy obiecali autorce książek, że wiernie odtworzą opisane przez nią Portland w stanie Oregon. Film kręcono w kanadyjskim Vancouver, ale dołożono wszelkich starań, by powołać do życia Portland. Cichą i spokojną uliczkę Dunbar zamieniono w znaną z książek Klickitat street. Scenografia objęła dwanaście domów. Vancouver to trzecie co do wielkości miasto w Ameryce Północnej będące centrum produkcyjnym. Ekipa poświęciła scenografii 27 dni czym ustanowiła rekord. Ekipa przyznaje, że Klickitat Street była dla nich nowym domem. ?Rodzinka Quimbych od lat mieszka na spokojnym, przyjaznym osiedlu. Mieliśmy wrażenie, że to wychowywaliśmy się w tej dzielnicy?. ? mówi Di Novi. ?Właśnie tak wyobrażała ją sobie Beverly Clearly. Kręcenie filmu było fantastyczne. Jadaliśmy nawet obiady w ogrodzie. Atmosfera na planie była bardzo rodzinna i domowa.? ? mówi Duhamel. Sceny rozgrywają się naprzemiennie w budynkach (na przykład domu czy szkole) i poza nimi. ?Podobnie jest w książkach Beverly. Mieszkańcy ulicy są zżyci, podobne jak mieszkańcy osiedla, na którym kręciliśmy. Czuliśmy się jak wśród krewnych.? - mówi reżyserka. W książce rodzina Quimbych ma ogródek przed domem, więc filmowcy musieli wprowadzić zmiany, bo dom, który ?zagrał? gniazdko Quimbych ma inny rozkład. ?Wybraliśmy go głównie ze względu na piękne drzewo, które rośnie na sąsiedniej posesji. Ramona uwielbia się na nie wspinać i siedzieć na gałęzi. Przesunęliśmy płot o 10 metrów i dodaliśmy grubą gałąź, na której mieściły się Ramona i ciotka Bea?. ? opowiada scenograf, Brent Thomas. Pracowano też nas wystrojem wnętrz. Trzeba było przestawić ściany, by ułatwić pracę kamery. ?Kręcenie w prawdziwych domach ma plusy i minusy. Wspaniale, że dom, jego wystrój i ogródek czy podwórko wyglądają wiarygodnie, ale dużym utrudnieniem jest to, że nie zawsze można ustawić kamerę tam, gdzie by się chciało. Mimo to cieszę się z tego, bo musieliśmy się wykazać kreatywnością i nie wpadaliśmy w rutynę.? ? mówi autor zdjęć, John Bailey. Nie ma wątpliwości, że Ramona Quimby to dziewczynka o ogromnej wyobraźni. ?Chcieliśmy pokazać co jej siedzi w głowie.? ? mówi reżyserka. Żeby osiągnąć ten efekt twórcy sięgnęli po ciekawe efekty, ale nie tylko komputerowe. ?Lubię korzystać z modeli i gadżetów. Pozwolono mi zastosować efekty specjalne, ale chciałam tego uniknąć. Uznałam, że to jest najlepszy sposób, by pokazać świat wyobraźni Ramony.? - dodaje Allen. Twórcą sekwencji przedstawiających to, co siedzi Ramonie w głowie, jest scenograf Brent Thomas. Dzięki niemu widzimy między innymi ?przejmowanie domu? ? kiedy Ramona słyszy jak rodzice mówią o ewentualnym przejęciu domu przez bank, wyobraża to sobie dosłownie. ?Scena powstała przy użyciu zwykłych zabawek. Wzięliśmy mały plastikowy dźwig i tyle. Uważam, że takie pokazywanie wyobrażeń Ramony najlepiej oddaje jej osobowość.? - mówi Thomas. Twórcy dołożyli wszelkich starań, by wiernie przedstawić każdy aspekt książek Beverly Clearly. ?Ekranizowanie takiego klasyka to wielka odpowiedzialność. Pragnęłam, by Beverly była zadowolona, a jednocześnie miałam świadomość, że film zaczyna w którymś momencie żyć własnym życie. Najważniejsze, że ciepło przedstawiliśmy ważne kwestie jakimi są miłość, rodzina i wartość wyobraźni. Sądzę, że fani książek, ale i widzowie, którzy nie znają dzieł Beverly, będą zachwyceni.? - mówi reżyserka, Elizabeth Allen.
O OBSADZIE
JOEY KING (Ramona Quimby) zaczęła grać jako czterolatka. Wystąpiła w wielu reklamach, a jako sześciolatka pojawiła się w takich serialach jak ?Kryminalne zagadki Las Vegas? czy ?Medium?. Użyczyła też głosu postaciom filmów ?Horton słyszy Ktosia? i ?Epoka lodowcowa 3 : Era dinozaurów?. SELENA GOMEZ (Beezus Quimby) pochodzi z Teksasu, a karierę w szołbiznesie zaczęła od występów w programie dla dzieci ?Barney i przyjaciele?. Największą popularność przyniosła jej rola Alex Russo w przebojowym serialu Disney Channel ?Czarodzieje z Waverly Place? (na którego podstawie powstał też film pełnometrażowy). Wystąpiła gościnnie w innych serialach stacji, m.in. ?Hannah Montana? czy ?Nie ma to jak statek?. Pierwszą rolę filmową zagrała w 2003 roku w produkcji ?Mali Agenci 3D: Trójwymiarowy odjazd?. Na swoim koncie ma występy w takich filmach jak ?Kopciuszek : Roztańczona historia? i ?Program ochrony księżniczek?. W 2009 roku wydała płytę ?Kiss & Tell?. Od tamtej pory nagrała jeszcze dwa albumy i pojedyncze piosenki do filmów ?Czarodzieje z Waverly Place? czy ?101 dalmatyńczyków?. Nie dość, że śpiewa i gra, to jeszcze zaprojektowała linię ubrań ? Kmart Dream Ou Loud. Angażuje się charytatywnie, współpracuje m.in. z organizacją UNICEF. JOHN CORBETT (Robert Quimby) to aktor filmowy i telewizyjny, który gra obecnie w serialu ?Wszystkie wcielenia Tary? i wystąpił ostatnio filmie ?Seks w wielkim mieście 2?. Ma na swoim koncie udział w takich filmach jak ?Nienawidzę walentynek?, ?Kochanie, jestem w ciąży?, ?Granice miłości? czy ?Mama na obcasach?. Największą popularność przyniosła mu rola w kultowym serialu ?Przystanek Alaska?. Pochodzi z Wirginii. Przeniósł się do Kalifornii, by znaleźć pracę w fabryce stali. Pracował w niej przez sześć lat, póki nie doznał kontuzji. Rozpoczął studia i pewnego dnia, z nudów wybrał się na zajęcia kółka teatralnego. Aktorstwo go wciągnęło i zaczął występować w uczelnianych produkcjach. Jest nie tylko aktorem, ale i muzykiem ? nagrywa ze swoim zespołem, John Corbett Band. BRIDGET MOYNAHAN (Dorothy Quimby) ma na swoim koncie udział w takich filmach jak ?Ja, robot?, ?Rekrut?, ?Suma wszystkich strachów? czy ?Pan życia i śmierci?. Największą popularność przyniosła jej rola w filmie ?Wygrane marzenia?. Wystąpiła w takich produkcjach, jak ?Igraszki losu?, ?Nieznani? czy ?Rozterki Gray?. Na małym ekranie można było ją oglądać w serialach ?Seks w wielkim mieście? czy ?Sześć stopni oddalenia?. GINNIFER GOODWIN (ciocia Bea) jest znana głównie z roli w serialu ?Trzy na jednego?, w którym gra u boku Billa Paxtona, Jeanne Tripplehorn i Chloe Sevigny. Pochodzi z Tennessee, ale Hollywood szybko stało się jej domem. Na swoim koncie ma role w takich filmach jak ?Spacer po linie?, ?Samotny mężczyzna?, ?Wygraj randkę? czy ?Kobiety pragną bardziej?. Pierwszą poważną rolą zagrała w ?Uśmiechy Mony Lizy? Mike?a Newella. Wystąpiła w takich produkcjach jak ?Ptaki Ameryki?, ?W świecie kobiet? i ?Dzień zero?/ Studiowała w Stratford-Upon-Avon?s Shakespeare Institute, kształciła się w dziedzinie klasycznego teatru angielskiego. Grała w londyńskiej Royal Academy of Dramatic Art. ? wcielała się w takie postaci jak Ofelia, Joanna D?Arc czy Jessicę z ?Kupca weneckiego?. Otrzymała nagrodę Excellence in Acting: Professional Promise Award przyznawaną przez The Bette Davis Foundation. JOSH DUHAMEL (Hobart) jest znany głównie z roli w serialu ?Las Vegas? z Jamesem Cannem i Molly Simme. Zagrał w takich filmach jak ?Transformers?, ?Wygraj randkę?, ?Och, życie!? i ?Turistas?. Zadebiutował w ?Portrecie Doriana Graya?. Później dostał rolę w operze mydlanej ?All My Children? (otrzymał za nią trzy nominacje do nagrody Emmy, w 2002 roku wygrał statuetkę). Magazyn ?People? umieścił go na liście najpiękniejszych ludzi świata. SANDRA OH (Mrs. Meacham) to nagrodzona Złotym Globem i SAG Award aktorka znana głównie z roli dr Cristiny Young z serialu ?Chirurdzy?. Ma na swoim koncie udział w nominowanym do Oscara filmie ?Bezdroża?. Pochodzi z Kanady. Jako czterolatka zaczęła tańczyć balet, jako dziesięciolatka zagrała w pierwszym przedstawieniu. Mając szesnaście lat zaczęła grać w telewizji i reklamach. Ukończyła prestiżową National Theatre School of Canada. Wystąpiła w takich filmach jak ?Ginerwa?, ?Przebudzenie miłości?, ?Wieczna północ?, ?Rick? czy ?Połamania nóg?. Można było ją oglądać też w serialach ? m.in. ?Sześć stóp pod ziemią? czy ?Further Tales of the City?. Jest laureatką dwóch nagród Genie, nominowano ją do Gemini Award i Złotej Palmy. Grywa też w teatrze ? wystąpiła między innymi w ?Dogeaters? Jessicy Hagedorn czy ?Stop Kiss? Diany Son.
O TWÓRCACH
ELIZABETH ALLEN (reżyseria) zadebiutowała filmem ?Akwamaryna? z 2006 roku. Ukończyła USC Film School i Cornell University. Na zakończenie studiów nakręciła krótkometrażowe ?Eyeball Eddie?. Film był pokazywany na festiwalach filmowych na całym świecie. Należy do Amerykańskiego Stowarzyszenia Reżyserów Filmowych i Amerykańskiego Stowarzyszenia Scenarzystów. Wyreżyserowała odcinki seriali ?Plotkara? i ?Nieoczekiwana szansa?. Napisała scenariusz do ?Stargilrl? na podstawie książki o tym samym tytule i musical ?Promdress?. Wykłada na filmoznawstwie na USC. Obecnie pracuje nad ekranizacją powieści ?The Pursuit of Alice Thrift: Elinor Lipman i filmem niezależnym ?My Mother?s Boyfriend?. DENISE DI NOVI (produkcja) jest jedną z najprężniej działających hollywoodzkich producentek. Pracowała przy takich filmach jak ?Małe kobietki? , ?Edward Nożycoręki?, ?Och, życie?, ?Noce w Rodanthe?, ?Stowarzyszenie wędrujących dżinsów?, ?Ed Wood?, ?Powrót Batmana? czy ?Totalna magia?. Zaczynała jako dziennikarka. Pracowała w ?National Observer? i ?Canada AM?. Założyła wytwórnię Film Plan, a po przeprowadzce z Kanady do Las Angeles otworzyła z Arnoldem Kopelsonem Film Packages. Dołączyła do New World Pictures gdzie nadzorowała produkcję takich filmów jak ?Śmiertelne zauroczenie? z Winoną Ryder. Kilkakrotnie współpracowała z Timem Burtonem ? m.in. przy ?Edwardzie Nożycorękim? i ?Edzie Woodzie:. Współpracowała z Columbia Pictures, aż w końcu dołączyła do Warner Bros, gdzie pracuje do dziś. Pracowała przy serialu ?Bez pardonu? stacji CBS, wyprodukowała ?Eloise at the Plaza? i ?Eloise at Christmastime? dla stacji ABC na podstawie książek dla dzieci. Obecnie pracuje nad takimi filmami jak ?The Illustrated Man? Zacka Syndera czy ?Last Summer of You and Me? na pdostawie książki Ann Brashares.. ALISON GREENSPAN (produkcja) wyprodukowała takie filmy jak ?Noce w Rodanthe?, ?Stowarzyszenie wędrujących dżinsów 2? czy ?Czego pragnie dziewczyna?. Zaczynała od pracy w Creative Artist Agency, potem przez trzy lata pracowała w ImageMovers ? wytwórni należącej do Roberta Zemeckisa i Jacka Rapka. Jest absolwentką University of Pennsylvania. LAURIE CRAIG (scenariusz) jest współautorką scenariusza do filmów ?Ella zaklęta? z Anne Hathaway , ?Paulie gadający ptak? i ?Dzisiejsze dziewczyny?. NICK PUSTAY (scenariusz) współpracuje z takimi wytwórniami jak New Line, Twentieth Century Fox, DreamWorks, Laika i Paramount. Pracował przy filmie ?Zakochana na zabój? z Sienną Miller i Jamesem Franco. Jego krótkometrażówki były pokazywane na festiwalach filmowych na całym świecie ? m.in. w Cannes czy Toronto. Ukończył USC Film School i Miami University. JOHN BAILEY (zdjęcia) współpracował z takimi twórcami jak Paul Schrader, Lawrence Kasdan, Michael Apted, John Schlesinger, Harold Ramis, Norman Mailer, Ken Kwapis, Robert Redford, Herbert Ross, Walter Hill, Stuart Rosenberg, Wolfgang Petersen, Jonathan Demme, Robert Benton, James L. Brooks and Sam Raimi, as well as Richard LaGravenese, Jennifer Jason Leigh and Alan Cumming i Callie Khouri. Pracował przy takich filmach jak ?Licencja na miłość?, ?Architekt?, ?Incydent w Loch Ness?, ?Agencie podał łapę?, ?Part na słodko?, ?Facet z ogłoszenia?, ?To rola dla niego?, ?Producenci?, ?Stowarzyszenie wędrujących dżinsów?, ?Lepiej być nie może?, ?Pełnia życia?, ?Zawsze górą? czy ?Krytyczna terapia?. Jest nie tylko autorem zdjęć, ale i reżyserem. Wyreżyserował ?Porcelanowy księżyc? i ?The Search for Signs of Inteligent Life in the Universe. Pisywał do takich pism jak ?The New York Times?, ?American Cinematographer Magazine?, ?ICG Magazine? i ?DGA Monthly?. Zasiada w jury festiwalów w Wenecji i łódzkim CamerImage. Prowadzi warsztaty filmowe na całym świecie. Zasiadał w radzie Academy of Motion Picture Arts and Science. BRENT THOMAS (scenografia) pracuje obecnie na planie filmu ?Ramona and Beezus?. Stworzył scenografie do ?Skoku na kasę?, ?Złów i wypuść?, Wyścig marzeń? czy ?Z podniesionym czołem?. Jest laureatem nagród przyznawanych na Houston Internartional Film Festival i Columbus International Film Festival za scenografię do filmu ?Passage?. JANE MORAN (montaż) pracowała przy takich filmach jak nagradzane na festiwalach filmowych dokumentalne ?Saute?, czy wchodzące niebawem do kin ?In Her Skin? i ?Subvision?. Współpracowała przy Elizabeth Allen przy ?Akwamarynie? i filmach ?Forever Fever? i ?Soft Fruit?. Nominowano ją do AFI Award (nagroda Australijskiego Instytutu Filmowego), wygrała Australian Screen Critics Award za montaż filmu ?Faceci w butach?. Współpracowała z Bazem Luhrmannem przy ?Moulin Rouge?, asystowała montażystom takich filmów jak ?Wesele Muriel? czy ?Roztańczony buntownik?. BRAD VAN ARRAGON (koprodukcja) był współproducentem takich filmów jak ?Zabójcze ciało? i ?Juno?. MARK MOTHERSBAUGH (muzyka) skomponował muzykę do ponad siedemdziesięciu filmów i produkcji telewizyjnych. Zaczynał w latach siedemdziesiątych XX wieku jako klawiszowiec zespołu DEVO. W połowie lat osiemdziesiątych zaczął pisać muzykę do reklam, a potem stworzył utwory do popularnego serialu animowanego dla dzieci ?Pełzaki?. W 1996 roku stworzył ścieżkę dźwiękową do ?Rushmore? i ?Trzech facetów z Teksasu? Wesa Andersona. Zadbał także o muzykę do innych filmów tego reżysera ? ?Genialnego klanu? i ?Podwodnego życia ze Steve?em Zissou?. Skomponował muzykę do takich filmów, jak ?Słodkie i ostre?, ?Trzynastka?, ?Dobry piesek?, ?Kamuflaż?, ?Zdobyć puchar?, ?Męska rzecz?, ?Szaleństwa miłości?, ?Farciarz Gilmore? czy ?Drużbowie?. Nagrodzono go Richard Kirk Lifetime Achievement Award. Współpracuje z twórcami telewizyjnymi ? m.in. przy serialach ?Trzy na jednego? i ?Eureka?. Dba również o oprawę muzyczną gier, na przykład ?The Sims?. Jego największym idolem jest Andy Warhol. Podobnie jak on, Mark też maluje. Jego prace są wystawiane w galeriach sztuki na całym świecie. Grupa DEVO nadal koncertuje po Stanach Zjednoczonych.