Witam wszystkich fanów PF! Jestem studentką przekładoznawstwa i piszę pracę magisterską na temat oficjalnych tłumaczeń Pulp Fiction. Analizuję tzw. 'teksty kultowe' i tu właśnie potrzebna mi Wasza pomoc. Które cytaty z PF są dla Was kultowe? Proszę, abyście cytowali je z pamięci! To, w jakiej formie je zapamiętaliście jest dla mnie sprawą kluczową, więc nie martwcie się, jeśli coś przekręcicie, albo nie do końca pamiętacie "jak to leciało". Z góry dziękuję i z ciekawością czekam na Wasze typy!
1."– What is your name?
– Butch.
– What does it mean?
– I'm American, honey. Our names don't mean shit."
2."– What is a miracle, Vincent?
– Act of God.
– And what's an act of God?
– When, um, God makes the impossible possible. But this morning... I don't think qualifies.
– Hey, Vincent. See, that shit don't matter. You're judging this shit the wrong way."
Tak, proszę o cytaty w języku polskim :) Niemniej, dziękuję m4ci3k i J_Guana za zainteresowanie tematem :)
Przekładane cytaty są nic nie warte, ogólnie napisy powinny jedynie dawać ludziom jakiś zarys sytuacji, żeby się nie pogubić - jeśli ktoś chce obejrzeć film i w pełni czerpać wszystko, co w nim jest musi znać język, w jakim był kręcony chociaż trochę, inaczej to zwyczajnie nie ma sensu. Można to łatwo zaobserwować czytając przełożony scenariusz choćby właśnie do Pulp Fiction - na mnie by to wrażenia nie zrobiło a wręcz przeciwnie, choć kocham ten film - oryginalne dialogi są po prostu jedyne słuszne i kropka :) A nie mówię już nawet o lektorze - lepiej dać sobie spokój na starcie.
Hejas! Kiedyś oglądałem wersję z ciekawym tłumaczeniem, moim zdaniem najlepszym(śmiesznym) nagrałem sobie na VHS-a, oglądałem sam już nie wiem ile razy. Jeden z moich ulubionych filmów.
*Dobra. wczujmy się w rolę
*To jest najbardziej smaczny hamburger. Pozwolisz mi zapić hamburgera tym pysznym napojem?
*Mam na imię Pit, a Tobie nie pomoże żaden kit!
rozmowa Marsellusa z Butchem: