Elizabeth Berkley i Dedee Pfeiffer były przesłuchiwane do roli Rennie.
Kiedy Rennie szuka swojego psa, kamera zjeżdża w bok w kierunku salonu gier. Światło kamery odbija się w czterech obrazkach wiszących na ścianie. Kamerzysta dał Jasonowi sygnał, że może już wychodzić.
Eva uciekając przed Jasonem wbiega do sali dyskotekowej. Mężczyzna wchodzi za nią. Gdy chce ona uciec przez drugie drzwi, które okazują się zamknięte, widać obok kolumnę ze szkieł. Odbijają się w niej twarze dwóch członków ekipy filmowej.
Gdy Jason podcina maczetą gardło kapitanowi statku, widać, że robi to tępą stroną narzędzia.
Przez rozerwaną rękawicę Jasona widać normalny, zdrowy ludzki palec. Na podstawie danych z wydarzeń poprzednich odcinków wiemy, że powinien on wyglądać zupełnie inaczej.
Pomiędzy ujęciami zmienia się sposób położenia szlafroka na wieszaku z ręcznikiem.
Sean ratuje Rennie, która wpadła do wody. Ujęcia z góry świadczą o tym, że mokre włosy kobiety są pokręcone. W zbliżeniach wyglądają one jednak na proste.
Po tym jak Rennie zostaje wyrzucona za burtę, kobieta znajduje się wciąż w tej samej odległości w stosunku do statku. Widać po tym, że naprawdę on nie płynie, tylko wciąż stoi w jednym miejscu. W przeciwnym razie zostawiłby tonącą Rennie za sobą.
Gdy Jason chwyta harpun widać, że przy schodach nie ma już widzianej tam wcześniej niebieskiej lodówki.
Jedna ze scen pokazuje tylko odbijający się na ścianie cień w czasie zabójstwa pracownika kanalizacji. Na tą ścianę trafia krew zabitego. Sposób, w jaki krew tryska na ścianę wydaje się nieadekwatny w stosunku do cienia.
Gdy Tamara popycha Rennie do wody zauważyć można rękę członka ekipy filmowej. Chwyta on szybko spadającą w kierunku burty kobietę.
Gdy Jason schodzi ze schodków zaraz po zabiciu T.J. na dole ściany widać odbicie osoby z ekipy filmowej popychającej jakiś element używanego do nagrania sprzętu.
Jason wrzuca głowę Juliusa do śmietnika. Gdy wpada ona do środka wieko kontenera się zamyka. Widać, że dzieje się to pod wpływem przywiązanego doń czarnego sznura.
Wysokość, na której stoi Jason podczas podcinania gardła kapitanowi statku jest problematyczna. Mężczyzna jest tak wysoko nad swoją ofiarą, że sam jego wzrost nie pozwalałby na tą czynność. Aktor musiał stać wtedy na jakimś dodatkowym podwyższeniu.
Gdy uczestnicy rejsu uciekają ze statku do łódki pada deszcz. Następne ujęcie pokazuje stojącego nad nimi na statku Jasona. Ponad nim widać zraszacz, który wywoływał sztuczną ulewę.
Kiedy Jason rzuca mężczyznę w barze na lustro, znajduje się kilka kroków przed jego zasięgiem (lustra). Ale po wykonaniu tej czynności, odbicie mordercy widoczne jest w zwierciadle.
Sposób trzymania latarki przez pracownika kanalizacji zmienia się kilkakrotnie w czasie ujęć.
Gdy radiowóz policyjny staje w płomieniach, widać, że do bagażnika ma przyczepiony jakiś czarny drut, którego nie było wcześniej.
Jason zatapia pana McCullocha w beczce ze ściekami. Pomiędzy ujęciami znika mokry ślad zabrudzenia znajdujący się po lewej stronie spodni mężczyzny.
Kiedy McCulloch wraz z panią Van Deusen wchodzą do pomieszczenia, w którym znajdują się wszyscy uczestnicy rejsu, widać, że są zupełnie susi pomimo, że wcześniej szli w obfitym deszczu.
Na szyi kapitana, jeszcze przed jej przecięciem, zauważyć można czerwoną linię.
Jason, idąc po ulicach Manhattanu, przechodzi koło grupki młodych ludzi i uderza w ich magnetofon. Rozwścieczona grupa idzie za nim i mu grozi. Za plecami nastolatków widać wtedy, że na ulicy znajduje się wiele jadących samochodów. Następnie morderca ściąga maskę i pokazuje twarz. Scena ta prezentuje już zupełnie pustą ulicę.
Gdy Rennie i Sean mijają grupkę nastolatków, billboard z napisem "Howard Johnson" nie jest podświetlony. Gdy po chwili przechodzi tamtędy Jason, znak ten już się świeci.
Ujęcia pokazujące Rennie i Seana, idących chodnikiem Manhattanu, dwukrotnie rejestrują to samo zdarzenie. Twórcy obrazu pokazują w ten sposób przechodzenie bohaterów obok metalowych krat znajdujących się w podłożu.
J.J symuluje w elektrowni grę na gitarze przy akompaniamencie piosenki lecącej z magnetofonu. Gdy widzi Jasona i zaczyna przed nim uciekać, nagranie ucicha bez jakiejkolwiek interwencji dziewczyny.
Wayne filmuje J.J-a grającego na gitarze. Początkowo trzyma kamerę tylko jedną ręką. Drugie ujęcie (zza pleców aktora), pokazuje chłopka trzymającego sprzęt nagraniowy obiema rękami.
Kiedy Jason rzuca Tamarę o lustro, odbicie świadczy o tym, że scenę tą wykonuje dublerka aktorki.
Gdy jeden z członków załogi statku spada na podłogę uderzony siekierą, na jego ubraniu widać odbijające się kontury elementów przytrzymujących siekierę na jego plecach.
Gdy Jason chwyta policjanta, temu drugiemu spada kapelusz na ulicę. W następnym ujęciu nakrycie to znajduje się ponownie na głowie mężczyzny.
Gdy Julius uderzał Jasona, a ten posuwał się do tyłu, ujęcia zarejestrowały dwukrotnie to samo zdarzenie mijania luku znajdującego się na dachu.
Miles uciekając przed Jasonem wspina się po maszcie. Między ujęciami zmienia się kierunek wiszącej na nim flagi.
Gdy Jason dusi Evę, nagle pojawia się nieobecne dotąd niebieskie światło emitowane przez stroboskop.
Gdy Jim zostaje zabity, rozciera ręką swoją krew na okienku łodzi. Później widzimy ten sam środek wodnej lokomocji docierający do przystani, ale ślady krwi na oknie są już inne.
Pomiędzy ujęciami zmienia się ułożenie kamieni leżących w saunie w drewnianym pojemniku, lokalizacje swoją zmienia także znajdująca się tam łyżka do polewania kamieni wodą.
Na skutek erupcji wody z maszynowni, Sean i Rennie byli przemoczeni. Chwilę potem biegną na górę, a ich ubrania są już zupełnie suche.
Jason przyciąga do siebie Rennie przez rozbite okno. Wygląd odłamków szkła wokół wybitego iluminatora zmienia się pomiędzy ujęciami.
J.J. zauważając Jasona, wypuszcza z rąk gitarę i zaczyna uciekać. Wyrzucony instrument w zetknięciu z metalowym podłożem wydaje charakterystyczny rezonans. Słychać go cały czas niezmiennie. Dźwięk ten nie ustaje nawet wtedy, gdy gitara znajduje się już w rękach oprawcy i uderza on nią swoją ofiarę.
Czarna plama na białych spodniach głównej bohaterki ciągle zmienia się pomiędzy scenami nagrywanymi w kanale ściekowym. Czasami ślad zabrudzenia zmienia swoje położenie, innym razem w ogóle go nie widać.
Jason zabija jednego z bokserów w saunie. Morderca wbija mężczyźnie rozżarzony kamień w okolicach prawej strony brzucha. Końcowe ujęcie, pokazujące zamordowanego już mężczyznę, pokazuje natomiast kamień wbity w środek klatki piersiowej.
Na tylnich siedzeniach radiowozu znajdowały się cztery osoby. Tylko Rennie zdecydowała się przejść do przedniej części auta. Dziewczyna usiadła na pozycji kierowcy i zaczęła odjeżdżać z dala od mordercy. Po stłuczce jednak widzimy Seana wychodzącego z przedniego siedzenia wozu.
Między ujęciami zmienia się sposób, w jaki "mały" Jason trzyma za szyję Rennie, gdy stara się ją wciągnąć przez okno.
Po tym jak Tamara wyszła z kabiny prysznicowej była zupełnie sucha.
Gdy Jason dusi Evę, na ręce aktora można zauważyć kończącą się charakteryzację "zgniłego" ciała.
W scenie uderzenia radiowozu w ścianę widać, że w samochodzie znajdują się kukły.
Siekiera wbita w plecy szalonego mężczyzny płynącego statkiem kołysze się na boki.
W jednej ze scen Rennie myje dłonie i zauważa, że z kranu zaczęła lecieć krew. Wygląd zabrudzonych nią rąk zmienia się między ujęciami.
Między ujęciami zmianie ulega położenie ręcznika na ramionach Rennie.
Kiedy J.J. wymienia kasety w magnetofonie zmianie ulega położenie czarnej rękawiczki na lewej ręce dziewczyny.
W jednej ze scen Sean otrzymuje od ojca prezent. Koło krawędzi wewnątrz pudełka wystaje mała kostka styropianu. W następnym ujęciu jest ona już dobrze wetknięta.
Kiedy Jim zapowiada, że idzie zrzucić kotwicę, widać, że jego usta poruszają się znacznie wolniej i nieadekwatnie do wypowiadanej kwestii.
Gdy Jim wyrzuca kotwicę, domki obozu nad Kryształowym Jeziorem powinny być już wtedy ominięte przez łódź, która wcześniej przepływała obok tego miejsca.
Gdy Jason ożywa w jeziorze, jest tam jasno, pomimo iż panuje noc. Brakowało tam też dodatkowego źródła oświetlenia, które mogłoby wywoływać taką jasność pod powierzchnią wody.
Między ujęciami zmienia się ułożenie łańcuchów, którymi Jason jest przykuty do dna jeziora.
Między ujęciami zmienia się kąt wbitej strzały znajdującej się koło głowy Suzi.
Rennie dwukrotnie otwiera prezent otrzymany od Seana.
Między ujęciami zmienia się sposób położenia ręcznika na głowie mężczyzny w saunie.
Kiedy Julius uderza Jasona pięściami, widać krwawiące ręce mężczyzny. Jednak, gdy czarnoskóry aktor uderza w białą maskę mordercy, nie pozostawia na niej żadnych śladów.
Na jachcie Jima znajduje się ozdobna butelka, w której jest miniatura statku. Korek butelki skierowany jest w lewą stronę. W scenie, gdy Suzi wstaje z łóżka pod wpływem usłyszanego dźwięku, butelka skierowana jest już w drugą stronę.
Kiedy Sean i Rennie przechodzą przez szklane drzwi (w drodze do metra), na ścianie widać odbijającą się sylwetkę Jasona, który czeka na sygnał do pójścia za nimi.
Gdy Jason rzuca Wayna na tablicę rozdzielczą statku, jego spodnie zaczynają palić się zanim dotyka on elektrycznych urządzeń.
Kiedy Rennie stoi na drabince w kanale ściekowym, jej pozycja zmienia się między ujęciami.
Kiedy Jason zabija mężczyznę w saunie wbijając mu w brzuch gorący kamień, nie widać nigdzie śladów krwi. W kolejnym ujęciu, gdy Jason wychodzi, ciało ofiary pokryte jest krwią.
Krew zamordowanej J.J. pojawia się jeszcze przed wymierzeniem jej przez Jasona ciosu.
Kiedy odcięta głowa Juliusa wpada do śmietnika, widać czarny sznur ciągnący za pokrywę.
Na gardle kapitana, zanim zostanie pocięte, widać słabą czerwoną linię.
Ostatnia tercja filmu ma miejsce na Manhattanie, jednak jedyne sceny faktycznie tam kręcone to sceny na Times Square. Sfilmowanie ich zajęło trzy dni.
Film nakręcono w miastach: Los Angeles (Kalifornia), Nowy Jork (Nowy Jork) w USA oraz w Vancouver (Kanada).
Oryginalny poster filmu przedstawiał Jasona rozdzierającego napis "I Love NY". Poster ten jednak został odrzucony po skargach ze strony Komitetu Turystycznego NY.
Scena, w której Jason sięga przez iluminator i łapie Rennie, była sceną autentycznego strachu aktorki. Jej twarz była zaledwie kilka cali od dużego i ostrego kawałka szkła, które utkwiło we framudze okna, a aktor grający Jasona nieświadomie ją do tego szkła przybliżał.
W scenie, kiedy Jason dusi Reenie Wickham, odtwórca Jasona tak mocno chwycił aktorkę, że ta zaczęła się dusić naprawdę.
W oryginalnym scenariuszu szczekający na Jasona pies Toby, zostaje przez niego kopnięty. Odwórca roli mordercy z Crystal Lake - Kane Hodder stwierdził, iż byłaby to lekka przesada, więc zrezygnowano z tej sceny.
Gdy Jason rozwala szybę budki telefonicznej V.C. Dupree naprawdę kaleczy się w rękę.
W trakcie kręcenia zdjęć do filmu, nazwano go "Ashes to Ashes", aby uniknąć incydentów z fanami.