Za każdym wielkim mężczyzną stoi wielka kobieta. Tym razem nie chodzi o typowe relacje damsko-męskie a o rodzeństwo Mozartów. Siostra Wolfganga Amadeusza Mozarta posiada niebanalny talent muzyczny. Dla swojego ojca jest jednak tylko siostrą swojego dużo zdolniejszego brata. A na domiar złego – jest kobietą. XVIII wiek, w którym umiejscowiona jest akcja, nie sprzyja emancypacji. Nannerl, jak zwykło się do niej mówić, próbuje odnaleźć się w czasach, w których przyszło jej żyć, ale patriarchalny układ społeczeństwa i stosunek ojca do jej talentu powoli zabija jej marzenia.
Wątek muzyczny filmu przeplata się z wątkiem miłosnym. Nannerl na swej drodze spotyka następcę francuskiego tronu, Le Dauphina, znanego światu jako Ludwik XV. Problematyczne może wydawać się to, że przyszły król popada w zauroczenie, kiedy Maria Anna przebrana jest za... mężczyznę.
Leopold i Anna Maria Mozartowie podróżują po Europie z dwójką dzieci, Marią Anną (zwaną Nannerl) i Wolfgangiem Amadeuszem. Rodzeństwo jest wybitnie uzdolnione muzycznie, wobec czego Mozartowie są zapraszani na koncerty nawet przez koronowane głowy. Po męczącej podróży, w trakcie której poznają córki króla Francji, trafiają wreszcie do Wersalu. Tam Nannerl, pozostająca do tej pory w cieniu genialnego brata i ograniczana twórczo przez ojca, postanawia uwolnić się od ciągłych wojaży i kolejnych występów. Będąc już dorosłą kobietą, chce rozwijać swój muzyczny talent i sama decydować o swoim życiu.
"Nannerl, siostra Mozarta" w reżyserii René Féreta to angażujący portret tytułowej siostry Wolfganga Amadeusza Mozarta - Nannerl, która tak jak brat posiadała wielki talent muzyczny. Obyczajowość XVIII wieku nie sprzyja jednak kobietom, przez co bohaterka traktowana jest wyłącznie jako siostra swojego dużo zdolniejszego brata. Pozostająca w cieniu brata i ograniczana twórczo przez patriarchalnie nastawionego ojca Nannerl postanawia uwolnić się z kajdan narzucanych przez społeczeństwo i liczne konwenanse. Chce bowiem sama decydować o swoim życiu.
Niezwykle bogaty wątek muzyczny przenika się w filmie Féreta z intrygującym wątkiem miłosnym. Bohaterka poznaje bowiem następcę francuskiego tronu, Le Dauphina, znanego światu jako Ludwik XV. Problemem jest jednak fakt, że książę zakochuje się w kobiecie w momencie, kiedy ta przebrana jest za... mężczyznę.