Bruce WillisBruce Willis był brany pod uwagę, by użyczyć głosu Li Shang.
Filmowa ścieżka dźwiękowa jest jedyną muzyką Jerry'ego Goldsmitha skomponowaną dla studia Disney'a. Jest też ostatnią nominacją do Oscara tego kompozytora.
Jackie Chan użyczył głosu Shangowi w chińskiej wersji dubbingu.
Tia Carrere była brana pod uwagę do podkładania głosu Mulan.
Crick-E ma cztery odnóża, podczas gdy wszystkie świerszcze mają ich sześć.
Historia dzieje się w Chinach, lecz na namiocie szpitalnym znajduje się flaga Japonii.
Na początku filmu tytuł "Mulan" jest napisany po koreańsku, a bohaterowie i cała historia związana jest z Chinami.
Kiedy Mulan jedzie na Khanie (tuż przed eksplozją) trzyma swój miecz w ręce. W następnym ujęciu miecz jest przypięty przy jej boku.
Kiedy Yao, Ling i Chien-Po pędzą żeby pomóc Mulan miecz Yao zmienia kształt, najpierw jest zakrzywiony a potem prosty.
Zbroja i spodnie Shanga zmieniają się z koloru prawie czarnego w brązowy a w końcu w szary kiedy walczy z Shan-Yu na balkonie.
Kiedy Mushu dogania Mulan i dokonuje autoprezentacji przy pomocy świerszcza i ogniska, cień wskazuje, że smok znajduje się po lewej stronie skały, jednak wychodzi z prawej.
Zanim Mulan uderzyła Yao wezwanie ojca trzymała w ręce, później jednak miała już je wetknięte za swoim pasem.
Kiedy Mulan pisze na ręce ściągę na początku filmu, używa chińskiego uproszczonego, ten jednak był stworzony dopiero w latach pięćdziesiątych XX wieku.
Kiedy mężczyźni stojący w kolejce po ryż przewracają się, ryż wypada także z ich misek, choć oni dopiero czekają, żeby go dostać.
Hunowie, którzy przyprowadzają Cesarza na balkon, mają przy boku miecze, które znikają zaraz po tym, gdy Shan-Yu każe im pilnować drzwi.
Kiedy Mulan idzie po swojego psa, żeby pomógł jej w domowych obowiązkach, notatki na jej ręce chwilowo znikają.
Podczas spotkania ze swatką Mulan rozlewa na stole herbatę. W następnych ujęciach rozlanej herbaty już nie ma.
Jeden z przodków trzyma liczydło, którego pręty biegną pionowo. Wobec tego wszystkie koraliki podsunięte do góry powinny od razu spaść na dół, a jednak nie spadają.
Kiedy Ling, Chien-Po i Yao przebierają się za kobiety, widzimy, że Mulan trzyma zielony wachlarz. Jednak w momencie, gdy Mulan jest na dachu z Shan-Yu, wyciąga wachlarz żółty.
Zanim swatka wychodzi z domu, dziewczyna z zielonym parasolem znajduje się po lewej, a dziewczyna z różowym parasolem po prawej. Kiedy ponownie je widzimy, są zamienione miejscami.
Podobno w pierwszej wersji scenariusza producenci sprzeciwiali się pomysłowi, by towarzyszem Mulan był... smok. Trzeba im było specjalnie tłumaczyć, że w Chinach smok jest istotą bardzo przyjazną człowiekowi, a poza tym... nie musi być olbrzymi. Nawiązaniem do tego jest scena pierwszej rozmowy Mulan z Mushu.
W finałowych fajerwerkach, które wywołuje Mushu, można zobaczyć zarysy dwóch postaci: Tony'ego Bancrofta i Barry'ego Cooka, reżyserów filmu.
Twórcy mieli kilka pomysłów na początek filmu i powstało kilka alternatywnych prologów. M.in. fantazje Mulan na temat jej przyszłości lub proroczy sen cesarza o nadciągającym niebezpieczeństwie. Dean DeBlois z działu scenariuszowego zaproponował prolog z tradycyjnym chińskim teatrem cieni, ale projekt upadł, gdy reżyser Barry Cook uznał, że taki początek jest mało zabawny i zdecydowanie za długi.
"Mulan" jest pierwszym animowanym filmem Walta Disney'a, którego akcja rozgrywa się w przepięknej scenerii Dalekiego Wschodu.