Księżniczka na ziarnku grochu/film/Ksi%C4%99%C5%BCniczka+na+ziarnku+grochu-2002-1341192002
Pressbook
Inne
KSIĘŻNICZKA NA ZIARNKU GROCHU
Prawdziwa księżniczka, z rodzaju tych, których książęta nieustannie szukają, w koronie życzliwości i sukni utkanej z dobra. Tak przynajmniej widzi ją producent Forrest S. Baker III, kiedy dzieli się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi pierwszego filmu pełnometrażowego studia Feature Films For Families „Księżniczka na ziarnku grochu”. Baker, ojciec sześciorga dzieci, w tym trzech prześlicznych księżniczek, zauważa, że film powinien przypomnieć dzieciom jedną z podstawowych prawd niesionych przez tę opowieść: „Prawdziwą godność znaleźć można tylko w sercach. To nie stanowiska, ku którym aspirujemy, ale nasze wnętrze, wnętrze serc wszystkich ludzi kryje prawdziwą szlachetność“. Ekranizacja przepięknej bajki Hansa Christiana Andersena „Księżniczka na ziarnku grochu” jest filmem o „wartościowym, ponadczasowym przesłaniu – naucz się, że nie szata zdobi człowieka, a staniesz się osobą, której piękno zostanie docenione” - mówi Baker. Od stołów najlepszych rysowników aż po ekrany kin „Księżniczka na ziarnku grochu” powstawała dzięki wspaniałemu przedsięwzięciu animacyjnemu w skali całego świata. Wielki udział mieli w nim najlepsi europejscy rysownicy, aktorzy udzielający głos oraz amerykański reżyser, który poznał od podszewki sekrety hollywoodzkich animacji, i firmę producencką, która święcie wierzy w umocnienie tradycyjnych wartości rodzinnych dzięki wspólnej zabawie. To ci ludzie stworzyli wspaniały film nawiązujący do arcydzieła klasycznego bajkopisarstwa, opowiadający o wyzwaniach i przygodach towarzyszących poszukiwaniu prawdziwej wartości. Przesłanie tego filmu można odkryć dzięki chwytającej za serce, pełnej muzyki opowieści o zamianie miejsc i utraconym szczęściu. Obserwując losy księżniczki Darii, która straciła swoje dziedzictwo i wychowywana przez wieśniaków nieustannie poszukiwała prawdy o swoim pochodzeniu, widzowie odkryją, że prawdziwie wartościową i piękną jest ten, kto posiada przede wszystkim dobry charakter. „ Daria jest księżniczką szczerości i dobroci serca” - mówi reżyser Mark Swan, człowiek, który pracował przy tak wielkich produkcjach animacji, jak: „Pradawny ląd” (Land before Time), „Amerykańska opowieść” (An American Tale), „Wszystkie psy idą do nieba” (All Dogs Go To Heaven), „Goofy na wakacjach” (A Goofy Movie) czy „Kosmiczny mecz” (Space Jam). „Księżniczka na ziarnku grochu” jest pierwszą produkcją Swana dla Feature Films For Families, dlatego pracował nad nim jak „przy największych produkcjach tego typu. Feature Films For Families (FFFF) to niezależne studio, które wkłada wiele wysiłku, by jego produkty były odpowiednie dla całej rodziny. Dlatego «Księżniczka na ziarnku grochu» została wyprodukowana w stylu i z jakością, jaka każdemu zagorzałemu miłośnikowi filmu na świecie każe udać się do najbliższego kina. Film bez problemu wytrzymuje każde porównanie z największymi osiągnięciami najbardziej znanych wytwórni z Hollywood”. Patrząc na to z technicznego punktu widzenia producent Don A. Judd podkreśla, że „Księżniczka na ziarnku grochu” ma wszystko to, co pozwalało najlepszym klasycznym produkcjom animowanym na osiągnięcie sukcesu: „Pracowaliśmy z ogromną rzeszą rysowników z wielu krajów Europy i dlatego „Księżniczka na ziarnku grochu” wygląda jak produkt wypuszczony przez największe światowe studia, niemniej prawdziwą duszą tego filmu jest niezwykła opowieść”. Większość prac nad filmem prowadzono w studiu animacyjnym należącym do FFFF w Budapeszcie, gdzie zorganizowano ekipę 150 rysowników z Węgier, Rumunii, Czech, Bośni, Francji, Niemiec i Hiszpanii. Nad projektem pracowało także kilka międzynarodowych studiów produkcyjnych w innych częściach świata. Większość z nich wzięła udział w projekcie, ponieważ chcieli być częścią zespołu, który stworzy film oparty na tradycyjnych wartościach - wyjaśnia Judd i dodaje: „Zostali doskonale wyszkoleni. Wierzyli w przesłanie tego filmu, i to widać na ekranie”. Oprócz klasycznej opowieści i niesamowitej animacji wiele uroku tej produkcji kryje się w ścieżce dźwiękowej i siedmiu piosenkach napisanych specjalnie na jej potrzeby przez kompozytora Alana Williama. Wcześniej pracował nad filmami telewizyjnymi dla sieci CBS, produkcjami trójwymiarowymi dla kin IMAX, z których najbardziej znane są: „Wyspa rekinów“ (Island of the Sharks) i nominowana do Nagrody Akademii „Amazonka” (Amazon) oraz dużą liczbą filmów pełnometrażowych i animowanych. „Księżniczka na ziarnku grochu” jest opowieścią prawdziwie ponadczasową dla ludzi z całego świata. „Mam nadzieję, że nasz film przypomni widzom o tym, iż najważniejsza jest wiara w innych ludzi” - mówi Baker. Tam, gdzie poszukiwania prawdziwej szlachetności wiodą do czystego serca.
STRESZCZENIE
Sebastian, stary i mądry kruk, wie, że wszyscy liczą na to, iż uda mu się rozwiązać tajemnicę ziarnka groszku i uratować starożytne królestwo Corazion. Tymczasem książę Otto bezskutecznie poszukuje księżniczki swoich marzeń. Trzeba będzie niesamowitego splotu wydarzeń, zamiany miejsc, dwudziestu materacy, maleńkiego ziarnka grochu i największej odwagi, by pokrzyżować złowieszcze plany Alfreda, królewskiego brata. Przyłącz się do poszukiwań prawdziwej szlachetności w sercu klasycznej opowieści.
O FILMIE
Poszukiwania prawdziwej szlachetności doprowadzą mądrego kruka Sebastiana do tajemniczej starożytnej zagadki. Sebastian będzie musiał się dowiedzieć, jak małe ziarenka grochu mogą ocalić Corazion przed gniewem okrutnego Alfreda, królewskiego brata. Książę Otto, przyjaciel Sebastiana, szukając prawdziwej miłości przebiera pośród wysoko urodzonych, acz rozpieszczonych panien, dopóki nie trafi na wychowywaną przez wieśniaków ze świńskiej farmy, szczerą i dobrą dziewczynę, która pokaże mu, czym jest prawdziwe piękno.
POZNAJ BOHATERÓW TEJ OPOWIEŚCI
Ziarnko grochu Zielone? Tak! Malutkie, leciutkie, słabiutkie? Na pewno nie! Dlaczego bowiem Książę nie potrafi znaleźć swej wybranki bez pomocy tak maleńkiego ziarenka? Księżniczka Daria Jeżeli prawdziwa księżniczka uosabia wszelką czystość i dobroć, to najzacniejszą z tego szlachetnego rodu powinna być Daria-świniarka. Tylko Daria wie, że jest księżniczką. To bardzo czuła i szczera dziewczyna, taka już jej natura. W królestwie, którego granice wytycza sad pełen jabłoni, obora jest pałacem, a świnki poddanymi. Daria wierzy, że ludzie mogą być szczęśliwi, gdziekolwiek się znajdą, jeśli tylko otacza ich miłość, szacunek i zrozumienie. Król Filip Król Corazionu, Filip, był wymarzonym władcą dla swojego ludu: dobry, prawy, uczciwy i honorowy. Nawet w czasach, które nie okazały się łaskawe dla Corazionu, potrafił zachować hart ducha i wiarę w lepsze czasy. Ojciec uprowadzonej księżniczki, której nigdy nie ujrzał na oczy, miał jedno marzenie: aby sprawiedliwości stało się zadość, a jego poddani żyli szczęśliwie. Królewicz Otto Dziedzic tronu Otto, urodzony idealista, wierzy w świat, w którym ważniejsza od wszelkiej władzy, bogactwa i przywilejów jest życzliwość. Niestety życiowe doświadczenie podpowiada mu coraz częściej, że miejsce takie w rzeczywistości nie istnieje. Z każdym dniem bledną jego nadzieje i coraz częściej książę wątpi, czy jego poddani wciąż dzielą z nim wiarę w lepsze jutro. Tylko zdobycie serca idealnej księżniczki o czystym sercu i niepozornego ziarnka grochu może rozpalić na powrót płomień jego wiary. Pazerna Bertha Chciwa, samolubna, zepsuta i nieświadoma, oto słowa, jakimi Bertha z lubością mogłaby opisać samą siebie. Gdyby tylko znalazła czas pomiędzy kolejnymi kęsami jedzenia. Dla Berthy życie to wieczna uczta, podczas której musi dopaść jak największy kawałek tortu, by nie umrzeć z głodu. Żona Alfreda, a matka Brunhildy, pożąda wszystkiego, co mogłoby jej przynieść korzyści, o ile nie odciągnie jej to od stołu na zbyt długi okres czasu. Jej wysokość Brunhilda Nie wchodź w drogę księżniczce i nigdy jej nie mów, że nie ma racji albo że nie może dostać tego, czego chce. Nikt nie może odmówić Brunhildzie, przecież jest księżniczką! Czy aby na pewno? Mimo iż marzy jej się tron królestwa, pogarda i samolubność zraziły do niej lud Corazionu. Nawet sam król Filip nie może zmusić jej, by zachowywała się, jak księżniczce przystało. Może dlatego, że nią nie jest? Tylko ziarnko grochu zna prawdę o niej. Sebastian, uczony Choć może się to wydawać dziwne, by ptak był tak mądry, to jednak sędziwy kruk Sebastian zadaje kłam tym wątpliwościom. Poszukuje rozwiązania tajemnicy, która łączy księżniczkę ze zwykłym ziarnkiem grochu. Jeśli weźmie dwadzieścia materacy i dwadzieścia tak zwanych księżniczek, czy to da mu rozwiązanie? Sebastian nie ustaje w wysiłkach, by rozwiązać zagadkę, wbrew wszystkim i wszystkiemu pastwi się nad każdym zdobytym ziarnkiem groszku, aby poznać prawdę. Gdyby tylko zdołał przekonać królestwo... Alfred kłamca Choćbyś dał mu całe złoto świata, królewski brat władcy Corazionu, złowieszczy Alfred, nigdy nie będzie miał go dosyć. Zwłaszcza odkąd został wygnany z pałacu, by zarządzać królestwem świń. Od tego momentu nie ma ceny, której by nie zapłacił za słodki smak zemsty. Oto zepsuty do szpiku kości czarny charakter, który nie powstrzyma się przed niczym, byle odebrać innym radość życia. Bamber spiskowiec Wtykający dziób nie tam gdzie trzeba czarny sokół imieniem Bamber to utrapienie królestwa. Oto zabójca na usługach Alfreda, zdradziecki, fałszywy i mściwy. Podejmie się wszystkiego, od szpiegowania po rabunek, aby tylko zło mogło zatryumfować tam, gdzie kiełkuje dobro. Jednym słowem stanąć na drodze Bambera to gorzej, niż zarazić się najgorszą odmianą dżumy.
GŁOSY DLA POSTACI
STANISŁAW BRUDNY – SEBASTIAN Urodzony 16.05.1930 w Pilznie. Ukończył Studio Dramatyczne w Katowicach. Debiutował w 1974 roku w filmie „Łukasz“ reżyseria Anette Olsen. Wziął udziął w wielu produkcjach polskich jak i zagranicznych. Zagrał w około 50 filmach fabularnych u takich reżyserów jak: Radosław Piwowarski, Andrzej Wajda, Janusz Majewski czy Jan Łomnicki. Pojawiał się rónież w wielu znanych serialach telewizyjnych („Dom“ – Jan Łomnicki, „Siedlisko“ – Janusz Majewski, „M jak miłość“ – Piotr Wereśniak i inne). Polski dubbing 1981 – 1990 – Smerfy 1985 – 1991 – Gumisie 1988 – Gandahar 1992 – Aladyn 1999 – Toy Story 2 2002 – Złap mnie, jeśli potrafisz 2005 – Szeregowiec Dolot MARIUSZ BENOIT – ALFRED Urodzony 23.11. 1950 we Wrocławiu. Zadebiutował w filmie jako 11- letni chłopiec rolą Kuby w filmie Wadima Berestowskiego „Bitwa o Kozi Dwór“. W 1974 roku ukończył Wydział Aktorski łódzkiej PWSFTViT. Debiutował rolą Komisarza w „Sprawie Dantona” w reżyserii Andrzeja Wajdy przygotowanym na otwarcie Teatru Powszechnego w Warszawie. Występował zarówno w sztukach współczesnych, jak i w dramatach klasycznych, m.in. w „Locie nad kukułczym gniazdem”, „Iwonie, księżniczce Burgunda”, „Garderobianym”, „Psim sercu” i „Wujaszku Wani”. Wystąpił w kilkunastu filmach w reżyserii m.in. Andrzeja Kotkowskiego, Krzysztofa Rogulskiego, Jacka Koprowicza, Waldemara Dzikiego i Waldemara Krzystka. Znaczną popularność przyniosła mu rola doktora Marcinkowskiego w serialu „Najdłuższa wojna nowoczesnej Europy” Jerzego Sztwiertni. W Teatrze Telewizji zagrał w ponad czterdziestu spektaklach, m.in. w „Kartotece”, „Kordianie”, „Dziadach” i „Mistrzu i Małgorzacie”. Od 1997 roku jest aktorem Teatru Narodowego. KRZYSZTOF KOŁBASIUK – FILIP Reżyser polskiej wersji językowej „Księżniczki na zairnku grochu“ Krzysztof Kołbasiuk przyszedł na świat 17 września 1952r. w Szczecinie. Zadebiutował na scenie 16 kwietnia 1975r. Po ukończeniu PWST w Warszawie w 1976r. grał w warszawskich teatrach: Na Woli (1975-85), Teatrze Nowym (1985-90), Teatrze Dramatycznym (od 1996r.). Po raz pierwszy wystąpił na szklanym ekranie w dwóch odcinkach serialu TVP „Daleko od szosy”(1976) jako Krzysztof, kolega Ani. Niedługo potem zagrał rolę oficera w fabularyzowanym filmie dokumentalnym „Raszyn 1809”. Popularność wśród młodych widzów przyniosła mu postać Gniewka w serialu TVP „Znak Orła”. Pojawił się w serialach TVP „Doktor Murek”, „Tajemnica Enigmy”, „Dom”. W 1984 roku otrzymał nagrodę Komitetu d/s PRiTV. Jego charakterystyczny głos jest często używany do dubbingu w polskich wersjach językowych filmów zagranicznych: m.in. jako Guido Torstensen w "Porwanie 'Savoi'"(1979), doktor Barcz, psychiatra (rola Janusza Zaorskiego) w „Mniejsze niebo”(1980), Sładkopiewcow w „Krach operacji terror”(1981), Louis w kreskówce „Mała sysenka”(1989), gubernator John Ratcliffe w filmie animowanym „Pocahontas”(1995), Ruber w animowanym filmie „Magiczny miecz - Legenda Camelotu”(1998), Scott Calvin/Śnięty w filmie „Śnięty Mikołaj 2”(2002). Bierze także gościnny udział w serialach telewizyjnych, m.in. w serialu TVP 2 "Na dobre i na złe"(2000) oraz "Samo życie"(2002-2003). MATEUSZ DAMIĘCKI – KSIĄŻE OTTO Data urodzenia: 19.05.1981 Warszawa. Ukończył warszawską Akademię Teatralną im. Aleksandra Zelwerowicza w 2004 roku. Aktor młodego pokolenia, najmłodszy amant polskiego kina. Pochodzi ze słynnej rodziny aktorskiej. Mimo młodego wieku i dość krótkiej filmografii, coraz chętniej wybierany jest na odtwórcę głównych ról. Popularność przyniosła mu postać Cezarego Baryki w filmie „Przedwiośnie” – reżyseria Filip Bajon. Obecnie gra w serialu „Egzamin z życia” Teresy Kotlarczyk. KAROLINA GRUSZKA – KSIĘŻNICZKA DARIA Urodzona w 1980 roku. W 2004 roku ukończyła Akademię Teatralną im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Miała 11 lat gdy wystąpiła u Krzysztofa Zanussiego w filmie „Chopin na zamku“ . Mimo swojego młodego wieku ma na swoim koncie wiele kreacji zarówno filmowych jak i teatralnych. Zagrała min. W „Przedwiośniu“ (Filip Bajon), „Bożej podszewce“ (Izabela Cywińska), „Daleko od okna“ (Jan Jakub Kolski), „Sforze“ (Wojciech Wójcik) czy „Oficerze“ (Maciej Dejczer). Obecnie możemy ją zobaczyć na deskach Teatru Narodowego w Warszawie. W 2005 roku na XXX FPFF w Gdyniu otrzymała nagrodę dla najlepszej aktorki pierszoplanowej za kreację w „Kochankach z Marony“ Izabeli Cywińskiej. KRYSTYNA TKACZ – BERTHA Krystyna Tkacz przyszła na światwe Wrocławiu w 1947 roku. Absolwentka PWST w Krakowie (1972). Aktorka, piosenkarka, pedagog warszawskiej Akademii Teatralnej znana głównie jako aktorka komediowa. Na swoim koncie ma ponad 70 ról drugoplanowych min. „Życie Kamila Kuranta“ (reż. Grzegorz Warchoł), „Alernatywy 4“ (serial w reżyserii Stanisława Bareji), „Zmiennicy“ , „Obywatel Piszczyk“ (reż. Andrzej Kotkowski) i wiele innych. Wyjątkowy talent wokalny i siłę ekspresji w aktorskiej piosence Krystyna Tkacz pokazała juz na początku studiów zdobywając nagrodę na Festiwalu Piosenki i Piosenkarzy Studenckich w Krakowie. W 1987 roku została nagrodzona przez Prezesa konitetu ds Radia i TV za swoje osiagniecia i kreacje. Brała udział w rozrywkowych, muzycznych programach tv. Festiwale, koncerty, gale pisoenki studenckiej – to żywioł aktorki. Obecnie zwiazana z Teatrem Komedia w Warszawie. AGATA KULESZA – BRUNHILDA Urodziła się w 27.09.1971 w Szczecinie. Ukończyła PWST w Warszawie w 1994 roku. Nagrodzona w 2002 roku podczas KSF Film w Koszalinie Nagrodą Główną za kreację w filmie „Moje pieczone kurczaki“ reżyseria Iwona Siekierzyńska. Aktorka Teatru Dramatycznego w Warszawie. Wystąpiła w takich filmach, jak: „Poznań'56” (reż. Filip Bajon), „Przedwiośnie” (reż. Filip Bajon), w serialu „Pensjonat pod Różą” (reż. Stanisław Kuźnik, Maciej Wojtyszko, Mirosław Bork) gra jedną z głównych bohaterek - Dusię Adamską. IZABELA DĄBROWSKA – GIDIA Od 2000 roku gra w serialu „Plebania“ jako Kaśka Majcherkowa (reż. Jerzy Sztwiernia, Wojciech Solarz) Polski dubbing: 2005 – Barbie i magia Pegaza 2003 – Baśniowy Świat 3: Donald w Krainie Matemagii 2003 – Dobry piesek 2003 – Mali Agenci 3D: Trójwymiarowy odjazd 2002 – Tristan i Izolda 1988 – Oliver i spółka ILONA KUŚMIERSKA – NIANIA Aktorka Teatru Współczesnego w Warszawie. Popularność przyniosła jej rola Jadźki w trylogii Sylwestra Chęcińskiego „Sami Swoi“, „Nie ma mocnych“ i „Kochaj albo rzuć“. Reżyser dubbingu PL: 2003 – Liga najgłupszych dżentelmenów 2003 – Opowieść o Zbawicielu 1998 – Walter Melon Polski dubbing: 1987 – 1990 Kacze opowieści PAWEŁ SZCZĘSNY – BAMBER Aktor teatrów warszawskich: Współczesnego (1986-92), oraz Nowego (1992-96). W 1986 obronił dyplom na PWST w Warszawie. Aktor ról drugoplanowych. Z dubbingiem związany od 1991 roku, ma na swoim koncie takie produkcje jak: „Piękna i bestia”, „Dawno temu w trawie”, „Piotruś Pan”, „Mali Agenci 2” , a ostatnio „Wallace i Gromit: klątwa królika”. KAJETAN LEWANDOWSKI – MŁODY OTTO Jedenastoletni chłopiec (2003), który zasłynął w świecie filmu przy dubbingu bajek i filmów. Po raz pierwszy mogliśmy go usłyszeć w zwiastunie filmu „Harry Potter i kamień filozoficzny”. Podkładał głos także w filmie „Śnięty Mikołaj 2”, „Charlie i fabryka czekolady”, „Król Lew”, „Ruchomy zamek Hauru”, „Gdzie jest Nemo” i wiele innych. Ostatnio użyczył głosu tytułowemu Oliverowi Twistowi – Romana Polańskiego. OLGA BOŃCZYK – MARIANNA Urodziła się 16.01. 1968 we Wrocławiu. Absolwentka Akademii Muzycznej we Wrocławiu, w 1999 r. wzięła udział w koncercie „Debiuty” podczas XXXVI Festiwalu Polskiej Piosenki w Opolu Przez 9 lat występowała w zespole Spirituals Singers Band. We Wrocławiu grała w Operetce Gombrowicza oraz „Ptaku Cis” w Studio Grotowskiego. Swojego głosu użyczała wielu postaciom rysunkowym w takich filmach jak „Ksieżniczka Łabędzi”, „Złodziej z Bagdadu”, „Herkules”, „Król Lew”, „Książe Egiptu” oraz wielu innych. Jej debiut filmowy to rola Edyty Kuszyńskiej - anestezjolog w serialu „Na dobre i na złe”. ALEKSANDER BEDNARZ – OJCIEC Aleksander Bednarz urodził się w 1941 roku w Drohobyczu. W 1962 ukończył studia aktorskie na krakowskiej PWST. Aktor teatrów: im. L. Solskiego w Tarnowie, Śląskiego im. St. Wyspiańskiego, Starego Teatru w Krakowie, Ludowego w Nowej Hucie, Bagatela w Krakowie, Słowackiego w Krakowie, Nowego w Zabrzu. Od 1989 aktor Teatru im. S. Jaracza w Łodzi. W 1999 roku został odznaczony Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski za wybitne osiągnięcia teatralne. polski dubbing 2004 – Mulan II 2001 – Potwory i Spółka 1998 – Mulan KATARZYNA RADOCHOŃSKA – AKUSZERKA Urodzona w 1975 roku. Ukończyła PWST we Wrocławiu w 2000 roku. Do tej pory zagrała min. „Rób swoje ryzyko Twoje“ (reż. Marian Terlecki), „Stacja“ (reż. Piotr Wereśniak) czy „Przedwiośnie“ (reż. Filip Bajon). Obecnie gra w serialu tv „Samo życie“.
TWÓRCY FILMU
MARK SWAN – reżyser Mark Swan pracuje w branży animacyjnej już od dwudziestu lat. Specjalizował się w pisaniu scenariuszy i wizualizacji. Pracował nad projektami dla takich wytworni, jak: Universal Pictures, Warner Bros., Walt Disney Studios i MGM. Do jego najważniejszych osiągnięć należą filmy pełnometrażowe: pierwsze cztery części serii „Pradawny ląd” (Land before Time), „Amerykańska opowieść” (An American Tale), „Wszystkie psy idą do nieba” (All Dogs Go To Heaven), „Goofy na wakacjach” (A Goofy Movie), „Kosmiczny mecz” (Space Jam), „Calineczka” (Thumbelina), „Troll w Nowym Jorku” (Troll In Central Park) czy „Cats Don’t Dance“. Był też zaangażowany w produkcje seriali animowanych: „Thundarr the Barbarian“, „Hulk” (The Incredible Hulk), a nawet pracował nad odcinkami „Smerfów”. W 1992 roku, po przeprowadzce do St. George, założył studio Swan Animation, które wytwarza i promuje produkcje dedykowane tradycyjnym wartościom rodzinnym. Wspólnie z Feature Films For Families wyprodukował pełnometrażową animację „Księżniczka na ziarnku grochu”. Był współautorem scenariusza i reżyserem tego filmu. DON A. JUDD – producent Don A. Judd ma za sobą ponad trzydzieści lat doświadczeń producenckich na rynku telewizyjnym i pełnometrażowy film animowany „Księżniczka na ziarnku grochu”. Judd miał już w swojej karierze sukcesy dziennikarskie (zdobył liczne nagrody w tej dziedzinie) oraz producenckie (jego filmy zdobywały nawet nagrodę Emmy), co znakomicie przygotowało go do roli producenta tego wielkiego międzynarodowego przedsięwzięcia. Jego zadaniem w pierwszej fazie pracy było skoordynowanie współpracy pomiędzy wszystkimi wytwórniami zaangażowanymi w projekt, a także założenie na Węgrzech studia wytwórni FFFF. W chwili obecnej pracuje w nim ponad 120 osób, w tym wielu cenionych rysowników z licznych krajów Europy. Don A. Judd był producentem większości z osiemnastu wyprodukowanych do tej pory przez Feature Films For Families projektów, w tym obu ukończonych na Węgrzech animacji „Siódmy braciszek” (The Seventh Brother) oraz „Bohaterowie Tiny’ego” (Tiny Heroes). Do jego najlepszych produkcji należą także: „Rigoletto“, „Seasons of the Heart“, „Who Gets the Mouse?“ oraz „Powrót do Tajemniczego ogrodu” (Return to the Secret Garden), który był wyświetlany w wybranych kinach na terenie Stanów Zjednoczonych. FORREST S. BAKER III – producent Od 1988 roku Forrest S. Baker stał za produkcją wszystkich osiemnastu filmów studia FFFF, ale „Księżniczka na ziarnku grochu” jest jego pierwszym animowanym obrazem przeznaczonym do dystrybucji kinowej. Spośród innych filmów, jakie produkował, warto wymienić: „The ButterCream Gang“, „Rigoletto“, „Seasons of the Heart“ i „Behind the Waterfall“, które zostały sprzedane pięciu milionom rodzin poszukujących alternatywnej i wartościowej rozrywki. Baker uczestniczył też w produkcjach filmów kinowych, takich jak „The Ghosts of Dickens Past“, „Who Gets the House?“, „Powrót do Tajemniczego ogrodu” (Return to the Secret Garden) oraz „Jumping for Joy“. W 1988 roku Forrest S. Baker założył studio Feature Films For Families, które szybko stało się wiodącym producentem i dystrybutorem wartościowego kina familijnego. FFFF stawia sobie szczytny cel dostarczania najlepszej rozrywki dla całych rodzin i przeciwdziałania złym wpływom upowszechnianym przez dzisiejsze media. KELLY LOOSLI – producent animacji Kelly pracował przez kilka lat dla wytwórni DreamWorks Feature Animation, gdzie nadzorował takie produkcje, jak „Książę Egiptu” (Prince of Egipt), „Spirit” czy „Shrek”. Zyskał stopień profesora na uniwersytecie Brigham Young, gdzie wykładał wszystkie metody tradycyjnego rysunku, animacji poklatkowej, storyboardingu i wizualizacji w produkcji. Podczas prac nad „Księżniczką na ziarnku grochu” Loosli był odpowiedzialny za koordynację prac w studiach FFFF w Budapeszcie i Barcelonie. ALAN WILLIAMS – kompozytor Alan Williams pracował wcześniej nad filmami telewizyjnymi dla sieci CBS, produkcjami trójwymiarowymi dla kin IMAX, z których najbardziej znane są: „Wyspa rekinów“ (Island of the Sharks) i nominowana do Nagrody Akademii „Amazonka” (Amazon). Komponował także muzykę do filmów pełnometrażowych, z których warto wymienić: „Angels in the Attic“, „Cadillac“, „Clubhouse Detectives“ czy „Azyl” (Asylum). Z telewizyjnych produkcji, do których napisał muzykę, najbardziej znane są: serial „High Tide“ oraz „Santa and Pete“. DAVID POMERANTZ – teksty piosenek David Pomerantz pisze zarówno muzykę, jak i teksty. W dorobku ma wiele piosenek należących do najróżniejszych gatunków. W tym hity list przebojów: „Tryin’ To Get The Feeling Again“ i „The Old Songs“ (obie w wykonaniu Barry Manilowa). Jego piosenki śpiewali między innymi: Bette Midler, Kenny Rogers, The Muppets, The Carpenters, Andrea Macovicchi oraz Cliff Richards. Doświadczenie Davida Pomerantza w produkcji muzyki i piosenek do filmów jest równie rozległe. Napisał piosenki dla Paramountu do takich przebojów, jak „King Kong”, „Kobieta, mężczyzna i dziecko” (Man, Woman and Child) oraz do filmu Paula Schradera „Patty Hearst”. Na polu animacji pracuje obecnie nad muzyką do filmu „The Frog Prince”. RAY GOLDRUP – scenarzysta Ray Goldrup tak określa swoją pracę nad scenariuszem „Księżniczki na ziarnku grochu”: „To było wyzwanie, ale zarazem największa przygoda w mojej karierze scenopisarskiej. Z dwustronicowej bajki Andersena stworzyć materiał na film pełnometrażowy. Zadanie tyleż wyczerpujące, co i satysfakcjonujące”. Wcześniejsze znane scenariusze Raya Goldrupa to „Szyfry wojny” (Windtalkers), za który otrzymał nagrodę na American Indian Film Festiwal i został najwyżej oceniony w rankingu Siskela i Eberta. Napisał także scenariusz do jednego z filmów studia FFFF „Bohaterowie Tiny’ego” (Tiny Heroes). Spośród seriali i filmów telewizyjnych warto wymienić: „Niedźwiedzia pana Adamsa” (Grizzly Adams) i „Mały domek na prerii” (Little House at the Prairie).