Początkowo to Michael Bay miał wyreżyserować film. Opuścił jednak projekt ze względów budżetowych, mimo że wcześniej pracował nad nim przez ponad pięć lat.
Clive Owen dostał rolę króla Artura po tym jak kolejno odrzucili ją Russell Crowe, Mel Gibson i Hugh Jackman. Reżyser Antoine Fuqua chciał początkowo zatrudnić stosunkowo nieznanego wtedy Daniela Craiga, ale producent Jerry Bruckheimer zawetował ten pomysł, będąc przekonanym, że to Owen zostanie wkrótce nowym Jamesem Bondem.
Król i jego rycerze jeżdżą na koniach, używając strzemion. Zostały one wynalezione w Chinach w IV wieku, lecz nie pojawiły się w zachodniej Europie wcześniej niż w VIII wieku, 200 bądź 300 lat po czasie akcji filmu.
Papież nie miał władzy nadawania ziemi ludziom. Stało się to możliwe dopiero 400 lat po wydarzeniach przedstawionych w filmie.
Rękojeści mieczy Lancelota są wykonane z zapięciem typu Torx, niedostępnym w piątym wieku w Brytanii.
Kiedy Sasi atakują po raz drugi Mur Hadriana, główna brama jest na przemian otwarta i zamknięta między ujęciami.
Po uratowaniu Ginewry i Lucana rycerze jadą wzdłuż drogi. Lancelot podjeżdża do Artura i mówi, że jeżeli znajdą ich Sasi, to będą musieli walczyć. Wypowiadane przez niego słowa nie pasują do ruchu jego warg.
Podczas scen zimowych żaden z aktorów nie ma widocznego mroźnego oddechu. Wszystkie sceny zostały sfilmowane latem.
Kiedy rycerze przyjeżdżają do domu, by uratować dziecko, w lewej dolnej części ekranu można zobaczyć żółty traktor.
W bitwie na zamrożonym jeziorze Artur zostaje ranny w szyję, a podczas pogrzebu Dagoneta na jego szyi widzimy zakrwawiony bandaż. Jednak w późniejszej scenie miłosnej z Ginewrą na szyi Artura nie ma ani bandaża, ani najmniejszego śladu po ranie.
W momencie, kiedy Artur ze swoimi rycerzami wpada w pułapkę zastawioną przez Merlina i jego ludzi w postaci drutu kolczastego, za jego plecami widać Borsa krzyczącego, lecz jego krzyk jest niesłyszalny.
W jednej scenie Ginewra ma na sobie sukienkę z odkrytym jednym ramieniem, a w następnej scenie ramiączka są odwrotnie - to, które było odkryte, jest zasłonięte, a to, które było zasłonięte, jest odkryte.
Kiedy Artur rozmawia z Tristanem, jego włosy zmieniają się między ujęciami z leżących na twarzy do zaczesanych na bok.
Kiedy Ginewra klęczy obok ciała umierającego Lancelota, na jej nogach widać współczesne buty na grubej podeszwie.
Po pierwszej walce z Piktami Bors zagląda do powozu, by zobaczyć biskupa. Gdy odsuwa zasłonę, wewnątrz widać nogę operatora, a za pojazdem przez chwilę widoczne są ręce innych członków ekipy filmowej.
Mimo że Artur wraca z ostatniej misji wraz z Ginewrą w okresie zimy, na drzewach widoczne są liście.
Zdrajca, który został zabity na drzewie przez Tristana, znajduje się wśród cieszącego się tłumu w następnej scenie, kiedy Artur całuje się z Ginewrą.
Jeden z rycerzy w kilku scenach wypuszcza jastrzębia do lotu. Jest to Jastrząb Harrisa, występujący w Ameryce, stąd niemożliwe, by występował w ówczesnej Europie. Ten gatunek został odkryty dopiero w XIX wieku na kontynencie amerykańskim.
W końcowych scenach filmu, podczas ostatniej walki, na ubraniu Tristana widoczne są ślady krwi, które jednak znikają w kolejnym ujęciu.
Kusze nie były narzędziem wojny w V wieku w Brytanii. Ich siła strzału była tak słaba, że nie tylko nie przebijały zbroi, ale nawet na polowaniach używano ich wyłącznie przeciwko najdrobniejszej zwierzynie.
Artur i jego rycerze noszą buty z nowoczesnymi sznurówkami, co stanowi anachronizm w kontekście przedstawianej w filmie epoki.
Zdrajca na zewnątrz Muru Hadriana ukrywa się na kasztanie. Jest to jednak błąd historyczny, ponieważ kasztanowce nie występowały w Wielkiej Brytanii aż do połowy XVI wieku, czyli około tysiąc lat po czasie akcji filmu.
Kiedy Artur przemawia do rycerzy przed ostatnią bitwą, w tle widoczne są trzy wieże radiowe.
Na początku filmu, gdy rycerze siedzą przy okrągłym stole, jeden z nich ma na czole bliznę, której kształt zmienia się między ujęciami. Początkowo ma ona formę plusa, by w kolejnym kadrze przybrać kształt ukośnego krzyżyka.
Po przywiezieniu ciała Dagoneta na mur, Lucan zdejmuje martwemu pierścień. W tym momencie widać, jak palec zmarłego prostuje się, ułatwiając zdjęcie biżuterii
Fabuła filmu zawiera znaczące historyczne nieścisłości dotyczące struktury władzy w V wieku naszej ery. Błędnie sugeruje, że papież był władcą Imperium Zachodniorzymskiego, a samo Imperium funkcjonowało jako państwo kościelne. W rzeczywistości Imperium Zachodniorzymskie było nadal rządzone przez cesarza, nie przez papieża i nie było państwem kościelnym, lecz świeckim imperium z rozbudowaną administracją i wojskiem.
Film kręcono w Bray, Ballymore Eustace, Enniskerry, Roundwood, Dublinie (Irlandia), Llanddeusant (Walia, Wielka Brytania), Iver Heath i rezerwacie Burnham Beeches (Anglia, Wielka Brytania).
Keira Knightley, grająca Ginewrę, przed rozpoczęciem zdjęć do filmu odwiedziła chirurga plastycznego i powiększyła sobie górną wargę. Zrobiła to, twierdząc, że jeśli królowa ta była pożądana przez tylu mężczyzn, musiała mieć coś w sobie, a już na pewno dobrze całowała.
Zdjęcia kręcono latem w Irlandii, gdzie na potrzeby filmu wyprodukowano tony sztucznego śniegu.
19-letnia Keira Knightley przeszła ostry trening pod okiem Eda Chowa, trenera, który szkolił Angelinę Jolie do filmu "Tomb Raider". W ten sposób nauczyła się strzelać z łuku, walczyć mieczem i na noże.
Keira Knightley, aby w przekonywujący sposób zagrać Ginewrę spędzała 2-3 godziny dziennie na siłowni oraz ćwiczyła podnoszenie ciężarów, boks, jazdę konną, łucznictwo oraz szermierkę.
Keira Knightley przez wytężony trening do swojej roli zyskała umięśnioną sylwetkę i zupełnie straciła piersi. Po zakończeniu zdjęć do filmu aktorka nosiła ubrania o numer większe.
Ioan Gruffudd wymyślił, by operator kamery nosił kask rowerowy, gdyż był często otaczany przez walczących rycerzy.
W filmie zostało użytych około 300 mieczy, 700 włóczni i 300 toporów.
W filmie wystąpiło ponad 400 statystów grających saksońskich wojowników. Większość z nich nigdy nie trenowała sztuk walki.
Kostiumolodzy przygotowali około 2000 kostiumów na potrzeby filmu.
Kilka miesięcy zajęło Ioanowi Gruffuddowi zapuszczenie brody, którą Lancelot nosi przez cały film. Co ciekawe, ze względu na celtyckie pochodzenie aktora, jego naturalna broda była ruda i wymagała codziennego farbowania, by dopasować ją do brązowych włosów postaci.
Zbudowanie muru otaczającego twierdzę zajęło 4,5 miesiąca.
Film kręcono od 23 czerwca do listopada 2003 roku.