Informatorowi FBI Williamowi O’Nealowi (LaKeith Stanfield) udaje się przeniknąć do struktur Partii Czarnych Panter w Illinois, by obserwować ich charyzmatycznego lidera, przewodniczącego Freda Hamptona (Daniel Kaluuya). O’Neal jest złodziejem recydywistą, któremu dużą przyjemność sprawia manipulowanie swoimi towarzyszami i mocodawcą, agentem specjalnym Royem Mitchellem (Jesse Plemons). Hampton, który coraz zręczniej porusza się w świecie wielkiej polityki, zakochuje się w koleżance z partii, Deborah Johnson (Dominique Fishback). W tym samym czasie trwa bitwa o duszę O’Neala. Czy stanie po stronie dobra? A może, grając nie fair, będzie starał się pokrzyżować szyki Hamptonowi i Czarnym Panterom zgodnie z życzeniem dyrektora FBI J. Edgara Hoovera (Martin Sheen)?
William O'Neal, informator FBI, infiltruje partię Czarnych Panter z Illinois i ma za zadanie obserwować jej charyzmatycznego lidera, przewodniczącego Freda Hamptona. O'Neal podejmuje ryzykowną grę manipulowania zarówno swoimi współpracownikami, jak i specjalnym agentem Royem Mitchellem. Polityczna waleczność Hamptona wzrasta, gdy zakochuje się w rewolucjonistce Deborze Johnson. W międzyczasie rozgrywa się walka o duszę O'Neala. Czy wybierze dobro, czy za wszelką cenę będzie chciał zahamować działalność Hamptona i Czarnych Panter zgodnie z zaleceniami dyrektora FBI, J. Edgara Hoovera?
William O’Neal, złodziej, staje się informatorem FBI. Przenika do oddziału Czarnych Panter w Illinois, żeby śledzić ich charyzmatycznego przywódcę Freda Hamptona, który, coraz śmielszymi poglądami politycznymi, zwrócił na siebie uwagę współpracowników J. Edgara Hoovera. Gdy O’Neal manipuluje zarówno swoimi towarzyszami, jak i opiekunem, w jego duszy toczy się walka. Czy przejdzie na stronę dobra - czy też będzie wykonywał rozkazy, by za wszelką cenę poskromić Hamptona?
Stany Zjednoczone, koniec lat 60. Fred Hampton (Daniel Kaluuya), młody i charyzmatyczny niespełna 21-letni działacz, zostaje wiceprzewodniczącym oddziału Partii Czarnych Panter w stanie Illinois – umieszczając go bezpośrednio na celowniku rządu, FBI i chicagowskiej policji. Kiedy społeczne nastroje podsycane są dramatycznymi wieściami o zamachach na Martina Luthera Kinga (1968), Malcolma X (1965) czy Medgara Eversa (1963), okazuje się, że aby zniszczyć rewolucję, władze będą potrzebowały swojego człowieka wewnątrz…