PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=10007248}
6,8 37 tys. ocen
6,8 10 1 37367
6,9 59 krytyków
Civil War

Stany Zjednoczone balansują na krawędzi upadku. Skorumpowany prezydent wzywa obywateli do walki przeciwko „sojuszowi z Florydy i zachodnim siłom Teksasu i Kalifornii”. Fotografka wojenna Lee (Kirsten Dunst) wraz z grupą dziennikarzy próbuje dostać się do Waszyngtonu, będącego epicentrum dramatycznych wydarzeń, by przeprowadzić ostatni wywiad z prezydentem. W tej misji towarzyszy im ambitna, lecz niedoświadczona dziennikarka Jessie (Cailee Spaeny). Lee, mimo początkowej niechęci, zostaje jej mentorką.

W wyniku wojny domowej Stany Zjednoczone podzieliły się na kilka uzbrojonych oraz brutalnych frakcji. Legendarna fotoreporterka pracująca dla Reutersa, Lee (Kirsten Dunst), przemierza Stany, dokumentując wszelkie zamieszki czy działania wojenne. Razem z Joelem (Wagner Moura) wybiera się do Waszyngton, by zrobić zdjęcia oblężonemu prezydentowi oraz przeprowadzić z nim wywiad przed jego możliwym upadkiem, gdyż nie oddał władzy, rozwiązał FBI i zbombardował wiele miast. Cóż, taki przynajmniej jest plan. W praktyce jest to ryzykowna misja: dziennikarze są traktowani w stolicy jako wrodzy bojownicy, dlatego ryzykują własnym życiem. Podróż autostradą pełną porzuconych wraków aut, brak paliwa na stacjach, zamachowcy czy masowe groby to tylko ułamek problemów, z jakimi się mierzą...

Stany Zjednoczone są ogarnięte wojną domową. Kraj stoi na krawędzi upadku. Znienawidzony prezydent wzywa obywateli do walki. Fotografka wojenna Lee wraz z parę dziennikarzy próbuje dotrzeć do Waszyngtonu, centrum dramatycznych wydarzeń. Towarzyszy im ambitna, lecz niedoświadczona dziennikarka Jessie.

Dystopijna wizja nieodległej przyszłości. Przez ogarnięte wojną domową Stany Zjednoczone przedziera się czwórka dziennikarzy. Zmierzają do Białego Domu na rozmowę z prezydentem - to może być ostatnia szansa na taki materiał. Garland pokazuje relacje mistrz-uczeń, ale przede wszystkim pyta o człowieczeństwo - jak spojrzenie na zło przez obiektyw zmienia perspektywę, jak zmienia też patrzącego. Jednak żeby przeciwstawić się złu, trzeba je udokumentować, nawet za cenę zobojętnienia. Film jest zmysłowy, emocjonalny, pełen twórczych kontrastów.