Zaskakująco zacny spaghetti western, zwarzywszy na nieznanego reżysera i te 17 głosów na imdb. Chaco jest pół Meksykaninem – pół gringo. No i jest złodziejaszkiem. Poszukiwany listem gończym za gwałt na białej kobiecie ma zawisnąć. Sam mówi enigmatycznie „rape works both ways”, czy jakoś tak, ciężko stwierdzić, czy jest winy, ale raczej wątpię :) Tak czy siak Chaco chce dorwać biały łowca nagród, szajka oprychów, trafia również do miejscowego pierdla, jest ratowany przez łaknącą ślubu paniusię, przed którą ucieka itd. Czyli przygód mu nie brakuje. Wszystko zrobiono sprawnie – muzyka, zdjęcia , lokacje, scenografia i obsada – wszystko to daje radę. A sam Chaco to charyzmatyczny gość. Całość ogląda się naprawdę sympatycznie. Mi się podobało, muszę jednak zaznaczyć, że nie mam dużego doświadczenia ze spaghetti westernami.
Zacząłęm od dwóch filmów Leone. Teraz oglądam co akurat mi wpadnie w ręce. NIe chcę od razu olądać wszystkich najlepszych.
Chodzi o to, żeby mieć punkt odniesienia. Leone był wzorem i prekursorem, choć wiele spagwesternów nie było na nim wzorowanych i są świetne. Wiadomo, że żeby zmierzyć, czy coś jest krzywe, mierzysz od prostego. Jeśli będziesz oglądać przypadkowe, np. Ritorno di Clint il solitario czy Ritorno di Shanghai Joe, to możesz się zrazić(przeczytaj recenzje rzyckiego o tych tytułach).
Najpierw trylogia Leonego
"Pewnego razu"(miernota) i "Za garść dynamitu" niekoniecznie.
Potem Django i Zawodowiec Corbucciego.
Z Solimy La resa dei conti, reszta niekoniecznie.
No widzisz, to 2/3 trylogii mam za sobą, podobnie Django. Więc już jakies podstawy mam. Ale dzięki za podpowiedzi.
"Człowiekiem zwanym Ciszą" Corbucciego się zachwycają ale ma najgorsze zdjęcia, jakie widziałem w spaghetti(a obejrzałem ok. stu), poza tym wbrew pozorom fabuła nie jest realistyczna, wręcz absurdalna. Za to La resa dei conti lub Colorado(1966) jest stalową pozycją ze spagwesternów.