Euforia (2019)
Euforia: Sezon 1 Euforia sezon 1, odcinek 5
odcinek Euforia (2019)

'03 Bonnie and Clyde

53m
7,8 1 117
ocen
7,8 10 1 1117
Euforia
powrót do forum s1e5

Chciałam zapytać o scenę z Maddy na policji. Czy policjanci mogli ot tak rozebrać ją dla zrobienia zdjęć siniaków? Wiadomo, że jest nieletnia i decydują za nią rodzice i zdecydowali się wnieść oskarżenie, ale jakoś ten przymus wydaje mi się niezgodny z prawem. Ale nie znam się na tym, więc pytam.

ocenił(a) serial na 10
Sociopath6

Każdy stan w USA ma odrębne regulacje prawne w tym zakresie, ale faktem jest to, że USA jest dużo bardziej policyjnym i brutalnym państwem niż wszystko co znamy choćby z Europy. Maddy była niepełnoletnia, więc o wszystkim decydowali za nią oficjalnie rodzice, którzy zdecydowali się złożyć oskarżenie i w tym momencie prokuratura miała prawo zastosować wobec niej przymus bezpośredni. Dla mnie osobiście ta scena była strasznie przerażająca i porównywalna z gwałtem oraz wtórym traumatyzowaniem ofiary - i dlatego została pokazana, jako krytyka systemu, który niby miał pomagać ofierze przestępstwa, a tak naprawdę zrobili jej po prostu kolejną wielką krzywdę. Gdyby coś takiego wydarzyło się w Polsce, to pewnie, gdyby to nagłośniono, byłaby z tego afera na cały kraj. Ale USA jest bardzo, bardzo inne od Polski.

dudusia2208

Warto mimo wszystko zaznaczyc, ze Maddie nie zostala rozebrana. Przecieto jej tylko tyl, mogla miec zasloniety przod. Ale rzeczywiscie wygladalo to przykro.

ocenił(a) serial na 10
Sociopath6

PS. Pomyśl np. o tym jak rzadko w Polsce zdarza się - a jak już się zdarza to wszystkie media o tym trąbią - że podczas policyjnej interwencji, funkcjonariusz zastrzeli ściganą osobę. W USA to bardzo często, gdyż policja ma dużo większe uprawnienia i swobodę w stosowaniu szeroko pojętej "obrony własnej". Podobnie, jak to, że w Europie nigdzie nie stosuje się już kary śmierci - w USA owszem (w niektórych stanach). Tam panuje naprawdę "Dziki Zachód".