PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=594557}
6,8 7 492
oceny
6,8 10 1 7492
1920. Wojna i miłość
powrót do forum serialu 1920. Wojna i miłość

W pamięć szczególnie zapadły mi cztery sceny:

Śmierć Lecha Kozłowskiego. Postrzał w pierś, upada na kolana, dotyka rany, podnosi głowę i
obrywa między oczy.

Wygląd zmęczonych trzydniowym marszem żołnierzy, gdy Wladek w desperacji grozi im bronią.

Rozmowa Tkaczenki z Lippmanem. Przez ułamek sekundy zrobiło mi się żal Tkaczenki, gdy
powiedział, że robi to by już nigdy nie być głodnym.

Rozmowa Sribielnikowa z ojcem. Ten stoi w mundurze(?) komisarza z sierpem młotem na czapce,
jego ojciec pyta, czy jest tu by go aresztować i zakłada na głowę czapkę z orzełkiem. Symboliczna
scena.

major555

Mnie też się bardzo podobał. szkoda tylko, że budżet była taki niski. Niemniej jednak nie nudziłem się w żadnym odcinku. Nie wnikam w realia wojskowe, nie znam się na tym, ale co jak co nie powinni kręcić w listopadzie scen które działy się w sierpniu. W odcinku gdzie właśnie ten mały oberwał w pierś i w głowę czy gdy Lippman rozmawiał z Tkaczenką zielone drzewka mieszają się za chwilę z tymi pozbawionymi liśćmi.

Ogólnie narzeka się, że Polacy tylko potrafią świętować porażki (PW, czy Konstytucja 3 maja), a tu mamy jedną z najważniejszych wojen i bitew 20w, gdzie jesteśmy zwycięzcami! Wreszcie ktoś zrobił ciekawy serial, choć licze na 5x większy budżet i nakręcenie kolejnego serialu opisującego te wydarzenia.