PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=537074}

Szkoła melanżu

Booksmart
6,1 14 230
ocen
6,1 10 1 14230
6,7 29
ocen krytyków
Szkoła melanżu
powrót do forum filmu Szkoła melanżu
ocenił(a) film na 6
dramatix

Za to właśnie kocham polskich tłumaczy xD

ocenił(a) film na 8
Samaranth

Polskich dystrybutorów, bo to oni wybierają tytuły. Tłumacze są niewinni.

ocenił(a) film na 6
Agaata

A no faktycznie, to w sumie dosyć logiczne, ale nie znam się zbytnio na procesie produkcji filmu, dlatego jako pierwsze nasuwa mi się proste skojarzenie: tłumaczenie tytułu - tłumacz.

ocenił(a) film na 8
Samaranth

Byłoby to logiczne, ale niestety tłumacze zwykle nie są pytani o zdanie, a film ma polski tytuł na długo zanim do nich trafi.

Agaata

Dystrybutorzy też niewinni. Międzynarodowe przepisy o ochronie dóbr niematerialnych sztywno ustalają zasady. Jeśli film jest ekranizacją książki wydanej w kraju wcześniej niż 3 lata przed premierą filmu, to film musi mieć tytuł książki. W pozostałych przypadkach tytuły regionalne nadaje producent i w chwili, gdy polscy dystrybutorzy zaczynają negocjacje w sprawie nabycia praw do rozpowszechniania filmu w kraju, film ma już tytuł kinowy. Wyjątek stanowią telewizja, internet i DVD+BD - negocjując prawo do wyświetlana w TV, streamingu lub wydania płyty może być również negocjowany tytuł.

Agaata

Wielka szkoda, aspiruję do roli tłumacza ale myślałem że to od nich zależy tytuł.

dramatix

Taką ukończyłem. Teraz przebieram ziemniaki w markecie...

użytkownik usunięty
dramatix

film "Szkoła Melanżu" już dostępny na dobrych stacjach benzynowych w cenie 9,99 polskich złotych... : - (

ocenił(a) film na 7
dramatix

myślę że "mądre głowy" wymyśliły, że t.zw. melanż bardziej przemówi do polskiej młodzieży, i zachęci do pójścia do kina, w końcu kto by poszedł na film pt. "Kujonki"

20 lat temu tytuł brzmiałby "Ostra jazda" albo "Odjazdowa impreza" ale w dobie polskich raperów dla gimbazy, melanż chyba bardziej trafia

dramatix