PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=7846}

Morderstwo w Orient Expressie

Murder on the Orient Express
7,3 15 578
ocen
7,3 10 1 15578
6,7 14
ocen krytyków
Morderstwo w Orient Expressie
powrót do forum filmu Morderstwo w Orient Expressie

Oscar

ocenił(a) film na 8

Bardzo lubię Ingrid Bergman, może i nie znam się na aktorstwie ale za co dostała tę nagrodę bo jakoś
nie mogę doszukać się kunsztu. Proszę bez gromów :-)

ocenił(a) film na 9
sam888

Szczerze mówiąc też nie bardzo rozumiem. Ale z nagrodami tak jest. Nie wiadomo, czym się kierują nagradzający. Może w tym przypadku chodziło o to, że ta jej lekko upośledzona bohaterka jest zabawna w swojej prostoduszności? Zgaduję, bo nie mam pojęcia :-) Już bardziej John Gielgud jako lokaj był bardziej wyrazisty.

ocenił(a) film na 8
wojteczek

Fakt z tymi nagrodami jest różnie Artysta też dostał i do dzisiaj nie wiem za co :-)

ocenił(a) film na 9
sam888

To chyba tak jest. Jest mnóstwo filmów, ról itd., które otrzymują nagrody (nie tylko Oscary) i człowiek patrzy, zastanawia się 'Za co ten Oscar, za co ta nagroda?'. Po czym zaczyna sam siebie przekonywać, że może coś w tym jest. Że może ten film jest tak dobry, że zasłużył.

Zgadzam się jednak, że rola Ingrid Bergman w 'Morderstwie....' nie jest jakaś szczególna.

sam888

Właśnie. W 2003 roku w kategorii najlepszy film oscara zgarnęło ''Chicago'', a o statuetkę rywalizowały takie tytuły jak: " Gangi Nowego Jorku'', ''Godziny'' czy " Pianista''.

użytkownik usunięty
sam888

Nie orientuję się jakie były pozostałe nominacje, ale może po prostu wszystkie inne były aż tak beznadziejne, że wybrano tę "najmniej najgorszą"? ;)

ocenił(a) film na 9

Coś w tym jest. Nie był to jakiś "mega" wybór ról drugoplanowych żeńskich. Z Bergman rywalizowały:
Diane Ladd za "Alicja już tu nie mieszka"
Valentina Cortese za "Noc amerykańską"
Talia Shire za "Ojciec chrzestny 2"
Madeline Kahn za "Płonące siodła"