Steven Spielberg był brany pod uwagę przy obsadzaniu fotela reżysera.
Kiedy gang odczepia pociąg od wagonów i przechodzi na tył by ruszyć metrem z powrotem, młody konduktor mówi ze zdziwieniem: "Nie wiedziałem, że to potrafi jechać wstecz." Jako pracownik metra powinien wiedzieć, że każdy wagonik może poruszać się w obu kierunkach.
Konduktor przechwala się wiedzą, mówiąc, że wszystkie wagoniki metra należące do IRT mają 72 stopy długości (ok. 22 metrów). Prawidłowa długość tych wagonów wynosi 51 stóp (ok. 15,5 metra).
Pierwszy wagonik jaki wjeżdża z Pelham na 28. Ulicę posiada numer 7339. Jednak na stacji Grand Central, wagonik o takim numerze widać na drugim torze. Na dodatek, w tunelu, pierwszy wagonik po odczepieniu od reszty pociągu ma numer 7434.
W momencie gdy "Pan Brązowy" grozi konduktorowi bronią, widać jak do metra wsiada facet w czarnej kurtce. Następnie pan "Brązowy" mówi, że jak tylko osoba opierająca się o pierwszy wagonik (czyli pan "Niebieski") wsiądzie do niego, ten ma zamknąć drzwi. W tym momencie widać, jak facet w czarnej kurtce ponownie wsiada do metra.
Kiedy metro z Pelham wjeżdża na 28 Ulicę, widzimy że wagon o numerze 7339 jest czysty. Gdy pociąg zostaje porwany i opuszcza stację, widoczne są już na nim czerwone plamy.
Kiedy metro z Pelham wjeżdża na 28. Ulicę, z przodu pociągu widać napisaną grubymi literami nazwę stacji docelowej - "Brooklyn Bridge". Później, gdy pociąg musi nagle hamować ze względu na czerwone światło, nazwa stacji docelowej jest już napisana cienkimi literami.
Kiedy na 59 Ulicy, Bud Carmody zamyka tylną część pociągu, widoczna jest przerwa między wagonami, a krawędzią peronu. Gdy zamyka sekcję przednią, przerwy już nie ma.
Po odpięciu reszty pociągu, "Pan Zielony", "Pan Brązowy" i Bud Carmody zaczynają wspinać się na przedni wagon. W następnym ujęciu, "Pan Zielony" wchodzi do kabiny motorniczego, podczas gdy w tle widać jak Carmody i pan "Brązowy" znowu wspinają się na pociąg.
Kiedy "Pan Zielony" wsiada do metra numer 6 na 59. Ulicy, pociąg nie posiada drzwi z opuszczanymi oknami. W późniejszych ujęciach takowe drzwi już posiada.
Około 27 minuty filmu, "Pan Szary" przechodzi przez drzwi znajdujące się pomiędzy drugim, a pierwszym wagonikiem metra. W momencie gdy drzwi się za nim zamykają, widać odbijającego się w szybie członka ekipy filmowej.
Na początku filmu, widzimy pociąg wjeżdżający na 28 Ulicę, stację na której zatrzymuje się linia BMT. Na tej samej ulicy znajduje się również stacja, na której zatrzymuje się linia IRT i to na nią powinien wjechać pociąg.
"Pan Brązowy", podobnie jak reszta porywaczy, zmienia swój kapelusz, okulary i sztuczne wąsy, po czym zakłada na lewą stronę swój płaszcz. Następnie zostaje zastrzelony przez policjanta w cywilu. Jednak tajniak nie widział go gdy ten zmieniał swój wygląd, więc dlaczego otworzył ogień do pana "Brązowego"? Przecież równie dobrze mógł trafić pracownika metra lub swojego kolegę po fachu.
Kiedy pieniądze dla porywaczy są wiezione w stronę peryferii miasta, żaden policjant nie jedzie z przodu, by oczyścić i zablokować mijane skrzyżowania. Gdy czas jest najważniejszy, jest to standardowa procedura. Miasto miało dużo czasu, aby zabezpieczyć przejazd i upewnić się, że droga jest w pełni bezpieczna, zanim pieniądze w ogóle opuściły Bank Rezerw Federalnych.
Tuż przed tym zanim gang opuszcza metro, pan "Niebieski" mówi do mikrofonu radiostacji, lecz nie naciska przycisku umożliwiającego odbiorcy usłyszenie nadawcy. W późniejszej części filmu, gdy pan "Niebieski" rozmawia z porucznikiem Garverem, również tego nie robi.
Tuż po rozpoczęciu porwania, aktorzy Hector Elizondo i Martin Balsam zwracają się do siebie per "Pan Zielony", choć postać grana przez Elizondo, to "Pan Szary".
Kiedy "Pan Zielony" odjeżdża z 28. Ulicy, widzimy jak naciska przycisk czuwania znajdujący się przy przepustnicy, a powodujący to, że pociąg samoczynnie nie zahamuje. Jednakże nie przesuwa samej dźwigni, która znajduje się w pozycji "luzu", uniemożliwiając tym samym odjazd metra.
Gdy radiowóz zmierza na przedmieścia, w jego szybie po kilka razy odbijają się te same budynki.
Telefon, z którego burmistrz dzwoni ze swojej sypialni, ma przyciski pod klawiaturą i jeden z nich musi być wciśnięty w celu uzyskania połączenia na danej linii. Gdy widzimy go rozmawiającego przez telefon, żaden z przycisków nie jest wciśnięty.
Radiowóz z inspektorem Danielsem i porucznikiem Garberem wraca na 17. Ulicę i zatrzymuje się, ostro hamując. Ślady opon na drodze są już widoczne w tym samym miejscu, w którym zatrzymuje się samochód.
"Pan Niebieski" zażądał, aby wszystkie sygnalizatory świetlne aż do stacji West Ferry pokazywały zielone światło, lecz już na pierwszej stacji, gdy pociąg zbliża się do 23. Ulicy, sygnalizator pokazuje czerwone światło.
Zdjęcia do filmu kręcono w Nowym Jorku (Nowy Jork, USA).
Od czasu premiery filmu, zarząd transportu publicznego w Nowym Jorku nigdy nie zaplanował wyjazdu pociągu nr 6 z zajezdni Pelham Bay Park, ani o 13:23, ani też o 01:23. Zwyczaj ten praktykowano przez wiele lat i pomimo tego, że dziś nic nie stoi na przeszkodzie, by pociągi mogły opuszczać zajezdnie w tych godzinach, w hołdzie tradycji, metro nadal nie wyjeżdża w tym czasie z Pelham Bay Park.
Film kręcono od 23 listopada 1973 do kwietnia 1974 roku.