PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=12092}
7,7 3 997
ocen
7,7 10 1 3997
7,6 8
ocen krytyków
Śmierć prezydenta
powrót do forum filmu Śmierć prezydenta

Bardzo dobry film, niektóre sceny przydługie, ale jako całość wypada świetnie. Bardzo dobra rola marka Walczewskiego - wyrazista, pełna ekspresji.

ocenił(a) film na 8
menshikov

Masz rację, ale po co, skoro ja przyniosłam kiedyś ten film do szkoły i tak to mniej więcej wyglądało, że albo ludzie spali, albo film przegadali. To nie ta wrażliwość historyczna...

Lady_Snape

Po prostu nudny dla osób niezainteresowanych tematem. I to nie obelga dla uczniów. Sam film nie jest łatwy.

menshikov

Film wg mnie wyśmienity. Ale ponieważ nie jestem z wykształcenia historykiem chciałbym żeby ktos kto tematyke zna lepiej ode mnie wypowiedział się na ile naleciałości wynikające z czasów w jakich film był kręcony obecne są w tym filmie. Jakos mimo wszystko trudno mi uwierzyc że w latach 70tych mógł powstac film który w pełni obiektywnie przedstawiałby lata rodzącej się w bólach Rzeczypospolitej w XX wieku. Mimo mojej wiary w Kawalerowicza.

cromag4

Witam.

Generalnie film trzyma się faktów historycznych. Faktycznie była wtedy wielka nagonka ze strony 'narodowców' na Narutowicza i faktycznie Rataj był takim 'stabilizatorem' (choc to słowo ostatnio się zdewaluowało jak dla mnie) i pośrednikiem w rozwiązywaniu konfliktów politycznych. Takiego marszałka sejmu nam brakuje...no ale nic to taka dygresja na dzisiejsze czasy. Przesadzone są tylko troche masowe udziały robotników w popieraniu Narutowicza choc faktycznie takowe były ale nie na taka skale jak pokazano w filmie.

Ale ja mam inne pytanie. Bardzo bym chciał ten film mieć niestety w oryginale jest dostepna tylko wersja vhs a ja nie posiadam juz magnetowidu. Ma ktoś może dostep do wersji 'cyfrowej' (najlepiej dvd ale inne też mogą być) Jeśli tak to prosze o kontakt.

Pozdrawiam

nonpossumus