W każdym państwie, gdzie prawo najcięższe występki sankcjonuje karą śmierci, potrzebni są ludzie, którzy ten wyrok wykonają. To właśnie im, mierzącym się z trudnymi do wyobrażenia dylematami, poświęcony jest film "Zło nie istnieje". Obraz ma strukturę nowelową i składa się z czterech opowieści. Bohaterów każdej z nich łączy tajemnica oraz... czytaj dalej
I na dodatek często w majestacie obowiązującego w danym państwie prawa. Dla mnie w tym filmie najważniejsza była krótka rozmowa:
- Kto stanowi prawo?
- Ktoś, kto ma nad nami władzę
- A jeżeli to prawo jest wymuszone, to dlaczego nie powiesz "nie"? Twoja władza, to słowo
"nie"
Ten krótki dialog powinien być...
Na film składają się cztery pomniejsze opowieści, które łączy obecna także w poprzednich filmach reżysera tematyka. Rasoulof ponownie stawia pytania o relacje między państwem oraz legitymizowanym przez nie systemem a jednostką. To tematyka istotna, gdy pamięta się, że w kraju reżysera wciąż stosuje się karę śmierci...
Cztery irańskie historie jak etiudy filmowe koncentrują się wokół kary śmierci. Okazuje się, że będąc częścią państwa, trzeba być częścią jej wymierzania. Ale to nie jest takie oczywiste. Mohammad Rasoulof pokazuje na przemian zgodę i determinację, by się wobec tego buntować. Pierwsza i trzecia opowieść obrazują dramat...
więcejMasz inne poglądy? Jesteś przestępcą? Nie zabijesz przestępcy? Nie możesz pracować. Nie masz paszportu. Nie możesz wyjechać. Zabijesz człowieka? Żyjesz z wyrzutami sumienia. Iran stworzył zamordystyczne prawo, które każe mężczyzn trafiając do wojska i stawia ich w sytuacji bez idealnego rozwiązania. Zło istnieje, ale...
więcej