Od posągu Dawida po fresk w Kaplicy Sykstyńskiej przedstawiający Sąd Ostateczny, dzieła Michała Anioła na zawsze zmieniły bieg sztuki. Mimo jednak wielu dokonań artystycznych, jedna scena stała się jego obsesją - Pieta. Michał Anioł wielokrotnie w ciągu swojego życia powracał do tej sceny, w której Maryja trzymała umierającego... Od posągu Dawida po fresk w Kaplicy Sykstyńskiej przedstawiający Sąd Ostateczny, dzieła Michała Anioła na zawsze zmieniły bieg sztuki. Mimo jednak wielu dokonań artystycznych, jedna scena stała się jego obsesją - Pieta. Michał Anioł wielokrotnie w ciągu swojego życia powracał do tej sceny, w której Maryja trzymała umierającego syna. Analizując jego relacje z matką i klimat religijny tamtych czasów, twórcy dokumentu badają, co skłoniło Michała Anioła do dalszego odtwarzania tej sceny. W trakcie śledztwa wyłania się między innymi obraz geniusza nękanego doskonałością, który żył swoją pracą 24 godziny na dobę. czytaj dalej