Twórcy filmu, zdobywcy Oscara za film "Free Solo", podążają za Kristine Tompkins, byłą dyrektorką zarządzającą marką Patagonia – jednym z najbardziej uznanych brandów na rynku odzieży i sprzętu turystycznego. Tompkins od 30 lat zajmuje się ochroną przyrody na południu Argentyny i Chile. Jej pasja jest równie silna i dzika jak tereny,... Twórcy filmu, zdobywcy Oscara za film "Free Solo", podążają za Kristine Tompkins, byłą dyrektorką zarządzającą marką Patagonia – jednym z najbardziej uznanych brandów na rynku odzieży i sprzętu turystycznego. Tompkins od 30 lat zajmuje się ochroną przyrody na południu Argentyny i Chile. Jej pasja jest równie silna i dzika jak tereny, które stara się zachować dla przyszłych pokoleń. Jest patronką obszarów chronionych z ramienia ONZ. Razem z mężem – Dougiem - zdecydowała się wykupić obszar o wielkości prawie 60 000 km² i zamienić go w park narodowy. Oboje stali się tym samym największymi filantropami w historii ochrony przyrody. Ich działalność znacząco wpłynęła na zwiększenie powierzchni piętnastu narodowych i dwóch morskich parków. Przemówienie Tompkins na konferencji TED pod hasłem "Let's make the World Wild Again" ma już w sieci ponad 2 mln odtworzeń. czytaj dalej