Trudno zaliczyć premierę "
Cyberpunk 2077" do udanych. Choć przed debiutem gracze złożyli ponad 8 milionów zamówień przedpremierowych, to wielu z nich, a szczególnie posiadacze bazowych konsol PlayStation 4 i Xbox One, mocno tego żałuje. Na każdej platformie gra ma problemy z błędami (znikające postacie, przenikanie przez ściany, niewidzialne obiekty, problemy z kończeniem niektórych misji), ale to właśnie użytkownicy PlayStation 4 i Xbox One dostali najmocniej w kość – "
Cyberpunk 2077" na ich sprzętach wyświetla się gdzieś w okolicach 720p, a animacja potrafi spadać nawet do 15 klatek. Teraz do sprawy odniósł się CD Projekt RED, publikując na swoich mediach społecznościowych poniższy komunikat.
Najlepsza w tej chwili wersja "
Cyberpunk 2077" dostępna jest na PC (jeśli dysponujecie odpowiednio mocnym sprzętem), a zaraz za nią są wersje konsolowe uruchomione we wstecznej kompatybilności na PlayStation 5 (1188p60) oraz Xbox Series X (1080p60 lub ~1700p30). Nieźle działa również na konsolach Xbox One X i PlayStation 4 Pro (choć dużo częściej gubi klatki) oraz usługach streamingowych takich jak Stadia i GeForce Now. Trzymamy kciuki, żeby CD Projekt RED dotrzymał słowa i do lutego 2021 gra była grywalna również na podstawowych wersjach konsol, na które przecież była oryginalnie zapowiedziana.
Nasza recenzje "
Cyberpunk 2077" pojawi się jeszcze w tym tygodniu (ogrywamy ją na Xbox Series X), a w sobotę obejrzycie poświęcony produkcji CD Projektu odcinek Checkpoint.