Pierwszy nowojorski film Chantal Akerman, krótkometrażowy esej o czasie i przestrzeni inspirowany twórczością Michaela Snowa. "Pokój" został zrealizowany we wnętrzu... Zobacz pełny opis
Pierwszy nowojorski film Chantal Akerman, krótkometrażowy esej o czasie i przestrzeni inspirowany twórczością Michaela Snowa. "Pokój" został zrealizowany we wnętrzu wynajmowanego przez reżyserkę maleńkiego mieszkania i nakręcony pożyczoną (od samego Roberta Rauschenberga!) kamerą. Podążając za jej powolnym, płynnym spojrzeniem, wyłapujemyPierwszy nowojorski film Chantal Akerman, krótkometrażowy esej o czasie i przestrzeni inspirowany twórczością Michaela Snowa. "Pokój" został zrealizowany we wnętrzu wynajmowanego przez reżyserkę maleńkiego mieszkania i nakręcony pożyczoną (od samego Roberta Rauschenberga!) kamerą. Podążając za jej powolnym, płynnym spojrzeniem, wyłapujemy detale prostego pomieszczenia. Operatorka Babette Mangolte wprawia w ruch kolejne "martwe natury": czajnik na kuchence, stolik z filiżankami i owocami, przetartą komodę, obite czerwonym pluszem krzesło, łóżko, na którym leży jedyny ruchomy, choć zarazem całkowicie pasywny "obiekt" – ciało Chantal Akerman. Czy ten pokój należy do niej, czy może ona do niego?