film

Nasz perski dywan

Our Persian Rug
2010
49m
3,8 4
oceny
3,8 10 1 4
W godzinnym dokumencie, Irański reżyser - Massoud Bakhshi sięga do prześladujących go wspomnień z dzieciństwa. Wiążą się z wizytą wuja, który pewnego dnia zjawił się aby... Zobacz pełny opis

Ten film nie ma jeszcze zarysu fabuły.
Nasz perski dywan zobacz gdzie obejrzeć online

reżyseria

scenariusz

gatunek

produkcja

premiera

nagrody

W godzinnym dokumencie, Irański reżyser - Massoud Bakhshi sięga do prześladujących go wspomnień z dzieciństwa. Wiążą się z wizytą wuja, który pewnego dnia zjawił się aby odebrać najcenniejszy rodzinny skarb – piękny perski dywan. Inne wspomnienie wiąże się z ojcem, który zaginął po wyjściu z domu i którego ciało odnaleziono po dwóchW godzinnym dokumencie, Irański reżyser - Massoud Bakhshi sięga do prześladujących go wspomnień z dzieciństwa. Wiążą się z wizytą wuja, który pewnego dnia zjawił się aby odebrać najcenniejszy rodzinny skarb – piękny perski dywan. Inne wspomnienie wiąże się z ojcem, który zaginął po wyjściu z domu i którego ciało odnaleziono po dwóch latach. Zwłoki podziurawione były dwudziestoma czterema kulami. Narratora filmu dręczą koszmary, dlatego kryje się w czterech ścianach domu i łyka tabletki nasenne. Obsesyjnie przegląda też albumy ze zdjęciami. Chce się przekonać, którzy członkowie rodziny kłamią, a którzy mówią prawdę. Fotografie zbierał pradziad, zafascynowany sztuką i utrwalaniem historii. Patrząc na zdjęcia narrator nie potrafi odróżnić członków rodziny od przypadkowych osób. "Obcy czy rodzina – dziś nie ma to już dla mnie znaczenia" – tłumaczy. Wydaje się, że opowieść o doświadczeniach rodziny reżysera została potraktowana przyczynkowo. Przy pomocy języka symboli i aluzji, Massoud Bakhshi odnosi się nie tylko do historii rodzinnej ale do rzeczywistości swego kraju, kierowanego przez imamów, tłumiącego opór młodych, poddającego cenzurze wszelkie przejawy wolnej kultury. Tytułowy „perski dywan” reprezentuje w filmie całą perską spuściznę kulturową, której ciągłości próbują zaprzeczyć rządy fundamentalistów. Narrację dokumentu tworzy komentarz z offu, ilustrowany materiałami archiwalnymi z burzliwej historii Iranu, cytatami z dzieł irańskiej kinematografii oraz niezliczoną ilością starych, spatynowanych fotografii. Ostatnim rozdziałem filmu jest pojawienie się dwójki dzieci w domu narratora. "Największym grzechem jest kłamstwo" – powtarzają małe dziewczynki. Czy w przyszłości pozwolą odebrać sobie najcenniejszy skarb rodzinny?

Na razie nikt nie dodał wątku na forum . Spróbuj swoich sił i podziel się opinią. Możesz być pierwszy!
Dodaj wątek na forum

Pobierz aplikację Filmwebu!

Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.
phones