film

Instagram - targowisko próżności

Instagram, la foire aux vanités
2022
1h 27m
5,9 15
ocen
5,9 10 1 15
Za pośrednictwem Instagrama udostępniamy 100 milionów zdjęć i filmów dziennie. Socjologowie i psychologowie przyglądają się fenomenowi aplikacji. Zobacz pełny opis
Instagram - targowisko próżności zobacz gdzie obejrzeć online

reżyseria

scenariusz

gatunek

produkcja

premiera

Instagram stał się naszą rzeczywistością. Każdego dnia udostępniamy tam 100 milionów zdjęć i filmów. Ale do jakiego stopnia są one - właśnie - rzeczywiste? W dokumencie wraz z socjologami i psycholożkami przyglądamy się aplikacji, która gruntownie zmieniła naszą gospodarkę, zachowanie, sposób osiągania sławy i postrzeganie świata.Instagram stał się naszą rzeczywistością. Każdego dnia udostępniamy tam 100 milionów zdjęć i filmów. Ale do jakiego stopnia są one - właśnie - rzeczywiste? W dokumencie wraz z socjologami i psycholożkami przyglądamy się aplikacji, która gruntownie zmieniła naszą gospodarkę, zachowanie, sposób osiągania sławy i postrzeganie świata. Rozkładamy Instagrama na czynniki pierwsze, by zrozumieć mechanizmy, które jednym pomagają zarobić fortunę, a innych wpędzają w kompleksy. Instagram powstał w 2010 roku w sercu Doliny Krzemowej. Aplikacja szybko zaczęła bić rekordy popularności. Początkowo przeznaczona do retuszu (dzięki słynnym filtrom) i udostępniania zdjęć, szybko zamieniła się w maszynkę do autopromocji i zarabiania pieniędzy przez influencerów. W 2012 roku kupił ją Facebook, który zaczął intensywnie rozwijać jej komercyjny potencjał. Dwa lata później Instagrama zalały reklamy i stał się świątynią native advertisingu. Gwiazdy z milionami subskrybentów, takie jak Cristiano Ronaldo czy Kim Kardashian, zaczęły zarabiać na Instagramie astronomiczne sumy. Jednocześnie aplikacja stała się propagatorką nieistniejącej, wyidealizowanej rzeczywistości, gdzie królują przeestetyzowane zdjęcia jedzenia i wysportowanych sylwetek oraz relacje z egzotycznych kurortów. Na konsekwencje nie trzeba było długo czekać: by dorównać instagramowym ideałom, ludzie zaczęli poddawać się operacjom plastycznym i popadać w depresję i frustracje, gdy ich wakacje okazały się mniej "instagram-friendly" niż wakacje znajomych.

studio
Capa Presse (produkcja) / 3sat/ARTE (koprodukcja) / Radio Télévision Suisse (RTS) (współudział)
tytuł oryg.
Instagram, la foire aux vanités
inne tytuły
Na razie nikt nie dodał wątku na forum . Spróbuj swoich sił i podziel się opinią. Możesz być pierwszy!
Dodaj wątek na forum

Pobierz aplikację Filmwebu!

Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.
phones