Akcja filmu rozpoczyna się w 1915 roku. Wysłana przez rodzinę do ośrodka dla obłąkanych na południu Francji, rzeźbiarka Camille Claudel (Juliette Binoche) czeka na odwiedziny swojego brata, Paula. Opuszczona przez najbliższych, dręczona obsesjami, miota się między paranoją a apatią. Bruno Dumont, bohater retrospektywy 11. NH pokazuje, jak... czytaj dalej
Bruno Dumont biograficzny dramat słynnej rzeźbiarki Camille Claudel , osadził pod koniec jej życia, szczególny okres 1915 roku, gdy po ubezwłasnowolnieniu przez brata Paula Claudela umieszczona zostaje w Zakładzie Zamkniętym Psychicznie Chorych w Montfavet.
Zanim tu trafi nasza rzeźbiarka, to zacznijmy od początku,...
Dzięki tej roli Juliette powiedziała do mnie: ''ej ty, wiem że zawiniłam robiąc te reklamy z credit agricole ale od teraz LUB mnie!'' i tak zrobiłem!
Początek był obiecujący, bo twórcom udało się pokazać przygnębiającą rzeczywistość ośrodka dla osób psychicznie chorych. Wczułam się też w klimat tamtego miejsca i czasów, zakonnic przechadzających się po korytarz jak czarne widma. Podobała mi się gra aktorka Juliette Binoche, ale w filmie zabrakło fabuły....
Binoche zagrała rewelacyjnie ale to już właściwie koniec pozytywnych stron tego mdłego obrazu. W moim mniemaniu koncepcja jest niedorzeczna jeżeli w zamyśle miał być to film biograficzny. Zero retrospekcji ważniejszych wydarzeń z życia rzeźbiarki które aż prosiły się o umieszczenie w filmie. Rozumiem, że reżyser może...
więcej