Nana jest ekspedientką w sklepie z płytami. Zarabia mało, płaci też na dziecko wychowywane na prowincji. Jej związek z Paulem, dziennikarzem, nuży ją, spotyka się też z innymi mężczyznami. Pewnego dnia ostatnie pieniądze wydaje na bilet do kina. Zaczepiona po wyjściu przez obcego mężczyznę przyjmuje propozycję pójścia do hotelu.... czytaj dalej
Zauważyliście że Mia z Pulp Fiction cytuje w rozmowie w barze Nanę, a konkretnie jej rozmowę z filozofem ? Chodzi mi o ten fragment kiedy mówi że nie rozumie dlaczego trzeba rozmawiać. Znając Tarantino to że obie postacie mają podobne fryzury to też nie jest przypadek ;)
potrafią zrobić przepiękny film z byle czego, ale plakaty im nie wychodzą.
Ten, który obecnie znajduje się na głównej jest fatalny, wygląda jak plakat do jakiejś komedyjki w stylu "pretty woman", i aż razi
(przynajmniej mnie) kiedy wchodzę na profil jednego z najdoskonalszych filmów jakie widziałem.
Przesuwa punkt ciężkości zjawiska projekcji identyfikacji z bohaterów na ... no właśnie.
Na formę? treść? spojlery
Kamera opowiada tutaj założenia perspektywizmu, unaocznia nieredukowalność ludzkiej odmienności, którą tak skrzętnie próbował poskramiać / przedstawiać swoją formą Godard.
Jest oczywiście główny jak by...
Po obejrzeniu filmu Godarda "Żyć własnym życiem" myślałem że jest to po prostu krytyka pazerności i pychy człowieka ale to uproszczenie. Nana która dla złudnej kariery zostawia dotychczasowe życie ,marzy o pozycji ,sławie,pieniądzach. Ale czy tylko tego chce ? Może po prostu potrzebuje zmiany, jej związek był...